vytisknout velikost písma Subaru WRX STI sa predstaví už v Detroite, s motorom 2,5 l

Špičkové prevedenie modelu Subaru WRX nepríde o označenie STI a o jeho podobe budeme mať jasno už za dva týždne.

Podrobnosti ani fotografie zatiaľ k dispozícii nemáme, ale už teraz vieme, že za niekoľko dní sa v Detroite po prvýkrát predstaví najnovšia inkarnácia legendárnej formule Subaru WRX STI. Novinka bude vychádzať z modelu Subaru WRX uvedeného vlani na autosalóne v Los Angeles a uspokojiť má tie najvyššie nároky priaznivcov športovo strihaných automobilov.

Subaru WRX STI 2015 prev.jpg
Subaru WRX STI už za niekoľko dní...
 

Oproti štandardnému Subaru WRX ponúkne nové STI údajne rozsiahlu sadu aerodynamických doplnkov zloženú z nástavcov blatníkov či výrazného krídla na veku batožinového priestoru, tešiť sa môžeme aj na upravený podvozok so zníženou svetlosťou a tuhšou charakteristikou pre presnejšie vedenie v extrémnych jazdných podmienkach.

Kým predvolené WRX ponúka dvojlitrový "boxer", WRX STI má byť osadené štvorvalcom 2,5 l z novej rodiny jednotiek DIT s výkonom navýšeným na 305 koní (224 kW) a krútiacim momentom vrcholiacim na hodnote 393 Nm. Pre porovnanie, existujúce Subaru WRX ponúka 268 koní (197 kW) a krútiaci moment 349 Nm.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY