vytisknout velikost písma Subaru WRX STI prešlo Nürburgring skoro tak rýchlo ako Porsche 918 Spyder

Veľmi upravené Subaru WRX STI zvládlo Nürburgring pod sedem minút. Ide o špeciál z dielne spoločnosti Prodrive. Výkon motora presahuje 600 koní. Auto dostalo dokonca aj systém DRS zo seriálu F1.
Subaru WRX STI prešlo Nürburgring skoro tak rýchlo ako Porsche 918 Spyder

Je to už viac ako rok od doby, kedy bol oficiálne oznámený ďalší útok na rekord cestného okruhu na ostrove Man, o ktorý sa mal opäť postarať Mark Higgins a Subaru WRX STI. V spolupráci so spoločnosťou Prodrive vznikol veľmi upravený špeciál, ktorý následne nový rekord naozaj zašiel. Mark Higgins potom stanovil ešte ďalší rekord v Goodwoode a podobné vozidlo následne vyrazilo aj na Ring. Výsledok? Čas 6 minút a 57,5 ​​sekúnd a to znamená rekord pre autá s karosériou sedan.

Za volantom ale nesedel Mark Higgins, ale Richie Stanaway, ktorý má Nürburgring viac najazdený. K dispozícii dostal Subaru WRX STI osadené preplňovaným dvojlitrom. Zážihový boxer prešiel mnohými úpravami na čele s vylepšeným saním a novým turbodúchadlom. Výsledkom je podľa tlačovej správy výkon "viac ako 600 koní". Samozrejmosťou je tiež pretekárska prevodovka pôvodom z WRC a pohon všetkých kolies.

Oproti špeciálu, ktorý predtým stanovil rekord na ostrove Man, mal tento z Nürburgringu výrazne upravenú aerodynamiku. Tá pri maximálnej rýchlosti celkovo generuje prítlak 295 kilogramov. Zaujímavé je použitie systému DRS (Drag Reduction System), kedy je zadné krídlo aktívne tak, aby v správny čas zvyšovalo prítlak a vo chvíľach, keď to nie je potrebné, zbytočne nezvyšovalo odpor vzduchu. Áno, ide o rovnakú vec, akú poznáme zo seriálu F1. Najvyššia rýchlosť riadne upraveného WRX STI je podľa výpočtov spoločnosti Prodrive 288 km/h.

Bez zaujímavosti určite nie je ani výsledný čas. Hodnota 6:57,5 ​​je len o pol sekundy horšia oproti Porsche 918 Spyder. Škoda, že si zatiaľ nemôžeme rekordnú jazdu prezrieť na videu, pretože to aktuálne k dispozícii nie je. Tak snáď ho Subaru čoskoro zverejní.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY