vytisknout velikost písma Subaru WRX STI pôjde 264 km/h a ponúkne sklopné zadné operadlá

Dominick Infante na čerstvom videu predstavuje nové Subaru WRX STI. Tri minútky pozornosti určite stoja zato.
Subaru WRX STI pôjde 264 km/h a ponúkne sklopné zadné operadlá

Jednou z najvýznamnejších premiér medzinárodného dosahu, ktoré sa tento rok v Detroite predstavili, je nepochybne nové Subaru WRX STI. Dnes už vieme všetko podstatné, nové STI má 4 595 mm na dĺžku, 1 795 mm na šírku a 1 475 mm na výšku a stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 650 mm. O jeho pohon sa stará upravený preplňovaný štvorvalcový boxer s objemom 2,5 litra, ktorý ponúkne maximálny výkon 305 koní pri 6000 ot./min a krútiaci moment až 393 Nm (4000 ot./min).

Na novom videu tento model predstavuje Dominick Infante, americký šéf značky Subaru. Jeho trojminútová prezentácia je síce statická, ale ponúka detailné pohľady do interiéru a celý rad praktických informácií. Ak chcete vidieť nové STI v pohybe, v našom staršom článku nájdete hneď niekoľko jazdných videí.

Infante okrem iného uvádza, že novinka bude vybavená kolesami BBS a brzdami Brembo. Vodič si sadne do koženej anatomickej sedačky s červeným poťahom a v rukách zovrie športový trojramenný volant s plochým spodkom venca, pričom delené zadné operadlá možno sklápať na sedáky, čo umožní prepravu väčších batožín. Jazdné parametre zatiaľ zverejnené neboli, avšak Infante sa koncom videá preriekol, že WRX STI pôjde "pravdepodobne" až 264 km/h.

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY