vytisknout velikost písma Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou

Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou
Zoznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogaléria

Páči sa vám Subaru WRX STI? Máme dobrú správu, nová generácia bude do istej miery lepšia, ale technika zostane veľmi podobná tomu, čo poznáme z aktuálneho dosluhujúceho vydania. Základom je preplňovaný štvorvalcový boxer s objemom 2,5 litra radu EJ (nie FB), ktorý ponúkne maximálny výkon 305 koní pri 6000 ot./min a 393 Nm (4000 ot./min). Motor spolupracuje s vylepšenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, v aute nájdeme tiež známy systém SI-DRIVE. Na názvoch a funkciu jednotlivých režimov sa nič nemení.

Pohon všetkých kolies je v tomto prípade povinnosť. Napriek ponúkajúcim sa alternatívam v podobe nejakej medzinápravovej spojky zostali inžinieri u klasiky v podobe medzinápravového diferenciálu DCCD, takže si aj v novej generácii bude vodič môcť nastaviť jeho správanie. Štandardné rozdelenie je 41/59. Na oboch nápravách potom nájdeme samosvorné diferenciály.

Sčítané a podčiarknuté, v podstate známa technika dostala nový kabát. Nová platforma bude tuhšia, nová karoséria sľubuje lepšiu aerodynamiku. Riadenie ponúkne 2,5 otáčky medzi krajnými polohami namiesto 2,8. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, ktoré možno nahradiť devätnástkami. Práve tie dostane ako štandard úvodná Launch Edition limitovaná na 1000 kusov. Kolesá budú zlatá, karoséria lakovaná v modrej farbe.

Celkovo meria nové STI 4595 mm na dĺžku, 1795 mm na šírku a 1475 mm na výšku. Rázvor náprav má hodnotu 2650 mm. Odstupujúce vydanie má rozmery 4580 x 1795 x 1470 mm, rázvor náprav je o 25 mm kratší.

Ako sa dalo očakávať, interiér pôjde v stopách novo prichádzajúcich modelov typu XV alebo Forester. Na miesto tvrdých plastov sa sťahujú plasty mäkčené, nechýbajú vyhrievané športové sedadlá alebo dotyková obrazovka veľkosti 6,1 palca.

Európske prevedenie sa predstaví na autosalóne v Ženeve, na našom trhu by sa japonská športová novinka mohla ukázať ešte v prvom polroku.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY