vytisknout velikost písma Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou

Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou
Zoznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogaléria

Páči sa vám Subaru WRX STI? Máme dobrú správu, nová generácia bude do istej miery lepšia, ale technika zostane veľmi podobná tomu, čo poznáme z aktuálneho dosluhujúceho vydania. Základom je preplňovaný štvorvalcový boxer s objemom 2,5 litra radu EJ (nie FB), ktorý ponúkne maximálny výkon 305 koní pri 6000 ot./min a 393 Nm (4000 ot./min). Motor spolupracuje s vylepšenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, v aute nájdeme tiež známy systém SI-DRIVE. Na názvoch a funkciu jednotlivých režimov sa nič nemení.

Pohon všetkých kolies je v tomto prípade povinnosť. Napriek ponúkajúcim sa alternatívam v podobe nejakej medzinápravovej spojky zostali inžinieri u klasiky v podobe medzinápravového diferenciálu DCCD, takže si aj v novej generácii bude vodič môcť nastaviť jeho správanie. Štandardné rozdelenie je 41/59. Na oboch nápravách potom nájdeme samosvorné diferenciály.

Sčítané a podčiarknuté, v podstate známa technika dostala nový kabát. Nová platforma bude tuhšia, nová karoséria sľubuje lepšiu aerodynamiku. Riadenie ponúkne 2,5 otáčky medzi krajnými polohami namiesto 2,8. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, ktoré možno nahradiť devätnástkami. Práve tie dostane ako štandard úvodná Launch Edition limitovaná na 1000 kusov. Kolesá budú zlatá, karoséria lakovaná v modrej farbe.

Celkovo meria nové STI 4595 mm na dĺžku, 1795 mm na šírku a 1475 mm na výšku. Rázvor náprav má hodnotu 2650 mm. Odstupujúce vydanie má rozmery 4580 x 1795 x 1470 mm, rázvor náprav je o 25 mm kratší.

Ako sa dalo očakávať, interiér pôjde v stopách novo prichádzajúcich modelov typu XV alebo Forester. Na miesto tvrdých plastov sa sťahujú plasty mäkčené, nechýbajú vyhrievané športové sedadlá alebo dotyková obrazovka veľkosti 6,1 palca.

Európske prevedenie sa predstaví na autosalóne v Ženeve, na našom trhu by sa japonská športová novinka mohla ukázať ešte v prvom polroku.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY