vytisknout velikost písma Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou

Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou
Zoznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogaléria

Páči sa vám Subaru WRX STI? Máme dobrú správu, nová generácia bude do istej miery lepšia, ale technika zostane veľmi podobná tomu, čo poznáme z aktuálneho dosluhujúceho vydania. Základom je preplňovaný štvorvalcový boxer s objemom 2,5 litra radu EJ (nie FB), ktorý ponúkne maximálny výkon 305 koní pri 6000 ot./min a 393 Nm (4000 ot./min). Motor spolupracuje s vylepšenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, v aute nájdeme tiež známy systém SI-DRIVE. Na názvoch a funkciu jednotlivých režimov sa nič nemení.

Pohon všetkých kolies je v tomto prípade povinnosť. Napriek ponúkajúcim sa alternatívam v podobe nejakej medzinápravovej spojky zostali inžinieri u klasiky v podobe medzinápravového diferenciálu DCCD, takže si aj v novej generácii bude vodič môcť nastaviť jeho správanie. Štandardné rozdelenie je 41/59. Na oboch nápravách potom nájdeme samosvorné diferenciály.

Sčítané a podčiarknuté, v podstate známa technika dostala nový kabát. Nová platforma bude tuhšia, nová karoséria sľubuje lepšiu aerodynamiku. Riadenie ponúkne 2,5 otáčky medzi krajnými polohami namiesto 2,8. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, ktoré možno nahradiť devätnástkami. Práve tie dostane ako štandard úvodná Launch Edition limitovaná na 1000 kusov. Kolesá budú zlatá, karoséria lakovaná v modrej farbe.

Celkovo meria nové STI 4595 mm na dĺžku, 1795 mm na šírku a 1475 mm na výšku. Rázvor náprav má hodnotu 2650 mm. Odstupujúce vydanie má rozmery 4580 x 1795 x 1470 mm, rázvor náprav je o 25 mm kratší.

Ako sa dalo očakávať, interiér pôjde v stopách novo prichádzajúcich modelov typu XV alebo Forester. Na miesto tvrdých plastov sa sťahujú plasty mäkčené, nechýbajú vyhrievané športové sedadlá alebo dotyková obrazovka veľkosti 6,1 palca.

Európske prevedenie sa predstaví na autosalóne v Ženeve, na našom trhu by sa japonská športová novinka mohla ukázať ešte v prvom polroku.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY