vytisknout velikost písma Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou

Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou
Zoznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogaléria

Páči sa vám Subaru WRX STI? Máme dobrú správu, nová generácia bude do istej miery lepšia, ale technika zostane veľmi podobná tomu, čo poznáme z aktuálneho dosluhujúceho vydania. Základom je preplňovaný štvorvalcový boxer s objemom 2,5 litra radu EJ (nie FB), ktorý ponúkne maximálny výkon 305 koní pri 6000 ot./min a 393 Nm (4000 ot./min). Motor spolupracuje s vylepšenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, v aute nájdeme tiež známy systém SI-DRIVE. Na názvoch a funkciu jednotlivých režimov sa nič nemení.

Pohon všetkých kolies je v tomto prípade povinnosť. Napriek ponúkajúcim sa alternatívam v podobe nejakej medzinápravovej spojky zostali inžinieri u klasiky v podobe medzinápravového diferenciálu DCCD, takže si aj v novej generácii bude vodič môcť nastaviť jeho správanie. Štandardné rozdelenie je 41/59. Na oboch nápravách potom nájdeme samosvorné diferenciály.

Sčítané a podčiarknuté, v podstate známa technika dostala nový kabát. Nová platforma bude tuhšia, nová karoséria sľubuje lepšiu aerodynamiku. Riadenie ponúkne 2,5 otáčky medzi krajnými polohami namiesto 2,8. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, ktoré možno nahradiť devätnástkami. Práve tie dostane ako štandard úvodná Launch Edition limitovaná na 1000 kusov. Kolesá budú zlatá, karoséria lakovaná v modrej farbe.

Celkovo meria nové STI 4595 mm na dĺžku, 1795 mm na šírku a 1475 mm na výšku. Rázvor náprav má hodnotu 2650 mm. Odstupujúce vydanie má rozmery 4580 x 1795 x 1470 mm, rázvor náprav je o 25 mm kratší.

Ako sa dalo očakávať, interiér pôjde v stopách novo prichádzajúcich modelov typu XV alebo Forester. Na miesto tvrdých plastov sa sťahujú plasty mäkčené, nechýbajú vyhrievané športové sedadlá alebo dotyková obrazovka veľkosti 6,1 palca.

Európske prevedenie sa predstaví na autosalóne v Ženeve, na našom trhu by sa japonská športová novinka mohla ukázať ešte v prvom polroku.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY