vytisknout velikost písma Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou

Subaru WRX STI: Nová generácia so známou technikou
Zoznam kapitol
  1. Subaru WRX STI 2015, 3x video
  2. Fotogaléria

Páči sa vám Subaru WRX STI? Máme dobrú správu, nová generácia bude do istej miery lepšia, ale technika zostane veľmi podobná tomu, čo poznáme z aktuálneho dosluhujúceho vydania. Základom je preplňovaný štvorvalcový boxer s objemom 2,5 litra radu EJ (nie FB), ktorý ponúkne maximálny výkon 305 koní pri 6000 ot./min a 393 Nm (4000 ot./min). Motor spolupracuje s vylepšenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, v aute nájdeme tiež známy systém SI-DRIVE. Na názvoch a funkciu jednotlivých režimov sa nič nemení.

Pohon všetkých kolies je v tomto prípade povinnosť. Napriek ponúkajúcim sa alternatívam v podobe nejakej medzinápravovej spojky zostali inžinieri u klasiky v podobe medzinápravového diferenciálu DCCD, takže si aj v novej generácii bude vodič môcť nastaviť jeho správanie. Štandardné rozdelenie je 41/59. Na oboch nápravách potom nájdeme samosvorné diferenciály.

Sčítané a podčiarknuté, v podstate známa technika dostala nový kabát. Nová platforma bude tuhšia, nová karoséria sľubuje lepšiu aerodynamiku. Riadenie ponúkne 2,5 otáčky medzi krajnými polohami namiesto 2,8. Štandardom sú osemnásťpalcové kolesá, ktoré možno nahradiť devätnástkami. Práve tie dostane ako štandard úvodná Launch Edition limitovaná na 1000 kusov. Kolesá budú zlatá, karoséria lakovaná v modrej farbe.

Celkovo meria nové STI 4595 mm na dĺžku, 1795 mm na šírku a 1475 mm na výšku. Rázvor náprav má hodnotu 2650 mm. Odstupujúce vydanie má rozmery 4580 x 1795 x 1470 mm, rázvor náprav je o 25 mm kratší.

Ako sa dalo očakávať, interiér pôjde v stopách novo prichádzajúcich modelov typu XV alebo Forester. Na miesto tvrdých plastov sa sťahujú plasty mäkčené, nechýbajú vyhrievané športové sedadlá alebo dotyková obrazovka veľkosti 6,1 palca.

Európske prevedenie sa predstaví na autosalóne v Ženeve, na našom trhu by sa japonská športová novinka mohla ukázať ešte v prvom polroku.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY