vytisknout velikost písma Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pre okružné preteky

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pre okružné preteky

Automobilka Subaru oficiálne oznámila, že sa zúčastní 24-hodinového závodu na Nürburgringu. Hoci by sa mohlo zdať, že ide o definitívny pohreb historických úspechov na pretekárskych tratiach rallye, nie je to tak celkom pravda. Značka Subaru tu zďaleka neštartuje prvýkrát. V roku 2011 a 2012 si navyše odniesla z tohto závodu víťazstvo v kategórii automobilov s preplňovanými motormi do dvoch litrov.

Ako už ste určite spoznali podľa obrázku, po novom sa na trati ukáže nedávno predstavená posledná generácia WRX STI. Podľa Subaru bude po všetkých stránkach lepší, pretože nový automobil disponuje lepšou aerodynamikou a nižším ťažiskom. Pod kapotou je umiestnený preplňovaný dvojliter s parametrami 340 koní a 461 Nm. Ten spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou.

Na trať vyrazí dve posádky , a to presne 21. júna . Než sa tak ale stane , otestuje Subaru nový stroj na dvoch pretekoch v rámci série VLN Endurance , kde zmerajú sily okrem iného tiež sa pretekárske novinkou z dielne automobilky BMW .

 
 
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY