vytisknout velikost písma Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pre okružné preteky

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pre okružné preteky

Automobilka Subaru oficiálne oznámila, že sa zúčastní 24-hodinového závodu na Nürburgringu. Hoci by sa mohlo zdať, že ide o definitívny pohreb historických úspechov na pretekárskych tratiach rallye, nie je to tak celkom pravda. Značka Subaru tu zďaleka neštartuje prvýkrát. V roku 2011 a 2012 si navyše odniesla z tohto závodu víťazstvo v kategórii automobilov s preplňovanými motormi do dvoch litrov.

Ako už ste určite spoznali podľa obrázku, po novom sa na trati ukáže nedávno predstavená posledná generácia WRX STI. Podľa Subaru bude po všetkých stránkach lepší, pretože nový automobil disponuje lepšou aerodynamikou a nižším ťažiskom. Pod kapotou je umiestnený preplňovaný dvojliter s parametrami 340 koní a 461 Nm. Ten spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou.

Na trať vyrazí dve posádky , a to presne 21. júna . Než sa tak ale stane , otestuje Subaru nový stroj na dvoch pretekoch v rámci série VLN Endurance , kde zmerajú sily okrem iného tiež sa pretekárske novinkou z dielne automobilky BMW .

 
 
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY