vytisknout velikost písma Subaru WRX prichádza ako ostrá verzia konceptu Levorg

Subaru WRX prichádza ako ostrá verzia konceptu Levorg

Autosalón v Los Angeles znamenal pre automobilku Subaru hneď niekoľko premiér. Tou skoro určite najzaujímavejšou je nové WRX, ktoré už je pripravené na predaj americkým zákazníkom. Namiesto pôvodnej dva-päťky bol použitý preplňovaný dvojlitrový boxer DIT s maximálnym výkonom 268 koní dostupným pri 5600 ot./min, krútiaci moment vrcholí na hodnote 350 Nm.

Prví americkí záujemcovia si budú môcť vybrať medzi manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo bezstupňovou Lineartronic. Ako tomu je v Subaru zvykom, na voľbe prevodovky závisí tiež variant pohonu všetkých kolies. Manuál má medzinápravový diferenciál, automat potom spojku.

Subaru WRX meria na dĺžku 4595 mm, široké je 1795 mm a vysoké 1475 mm. Rázvor náprav ponúkne 2650 mm, čo je mimochodom totožná hodnota, s ktorou pre zmenu do Tokia dorazil iný koncept. Jeho názov je Levorg a ako už asi tušíte, oba automobily vychádzajú z rovnakého základu. Ostatne aj Levorg bude mať preplňovaný dvojliter, a to dokonca s výkonom až 300 koní.

Subaru WRX aj Levorg už sú prakticky hotovými automobilmi. Prvý zamieri čoskoro na americký trh, druhý sa začne predávať v Japonsku. Ako to bude s Európou, to sa zatiaľ ešte nevie. Skôr než za rok sa k nám ale ani jedna novinka pravdepodobne nepozrie. Rovnako tak nie je isté, koľko výkonu zostane preplňovanému dvojlitru po nálete európskych emisných noriem. Uvidíme.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY