vytisknout velikost písma Subaru WRX prichádza ako ostrá verzia konceptu Levorg

Subaru WRX prichádza ako ostrá verzia konceptu Levorg

Autosalón v Los Angeles znamenal pre automobilku Subaru hneď niekoľko premiér. Tou skoro určite najzaujímavejšou je nové WRX, ktoré už je pripravené na predaj americkým zákazníkom. Namiesto pôvodnej dva-päťky bol použitý preplňovaný dvojlitrový boxer DIT s maximálnym výkonom 268 koní dostupným pri 5600 ot./min, krútiaci moment vrcholí na hodnote 350 Nm.

Prví americkí záujemcovia si budú môcť vybrať medzi manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo bezstupňovou Lineartronic. Ako tomu je v Subaru zvykom, na voľbe prevodovky závisí tiež variant pohonu všetkých kolies. Manuál má medzinápravový diferenciál, automat potom spojku.

Subaru WRX meria na dĺžku 4595 mm, široké je 1795 mm a vysoké 1475 mm. Rázvor náprav ponúkne 2650 mm, čo je mimochodom totožná hodnota, s ktorou pre zmenu do Tokia dorazil iný koncept. Jeho názov je Levorg a ako už asi tušíte, oba automobily vychádzajú z rovnakého základu. Ostatne aj Levorg bude mať preplňovaný dvojliter, a to dokonca s výkonom až 300 koní.

Subaru WRX aj Levorg už sú prakticky hotovými automobilmi. Prvý zamieri čoskoro na americký trh, druhý sa začne predávať v Japonsku. Ako to bude s Európou, to sa zatiaľ ešte nevie. Skôr než za rok sa k nám ale ani jedna novinka pravdepodobne nepozrie. Rovnako tak nie je isté, koľko výkonu zostane preplňovanému dvojlitru po nálete európskych emisných noriem. Uvidíme.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY