vytisknout velikost písma Subaru WRX, nástupca rýchlej Imprezy, dorazí do pol roka. Bude aj STi

Generačná obmena športových modelov Subaru sľubuje priniesť viac štýlu a luxusu, ale zachovať nezmenšený zážitok z jazdy.
Subaru WRX, nástupca rýchlej Imprezy, dorazí do pol roka. Bude aj STi

To je rýchlosť. Koncept Subaru WRX, ktorý japonská automobilka prvýkrát ukázala až tento rok na jar, sa zmení v sériovú realitu už v prvom štvrťroku 2014. V rozhovore pre magazín Motoring to prezradil šéf austrálskeho zastúpenia Subaru, Nick Senior.

14M_VL9_001.jpg14M_VL9_002.jpg14M_VL9_003.jpgKoncept Subaru WRX má karosériu štvordverového sedanu s nízkou strechou

Subaru WRX v produkčnej podobe má byť údajne odhalené už budúci mesiac na autosalóne v Los Angeles. Senior sľúbil, že novinka ponúkne zážitok z jazdy, ktorý bude korešpondovať s odkazom doterajších rýchlych Subaru - ale pridá niečo navyše. "Už som mal šancu sa s ním prejsť a myslím, že nesklame žiadneho z našich doterajších zákazníkov," povedal. "Myslím ale, že osloví aj nových zákazníkov."

Nové Subaru WRX by totiž malo mať interiér pôsobiaci výrazne luxusnejším dojmom, než je pri dnešnej produkcii značky zvykom, a tiež modernú zábavnú a komunikačnú výbavu. "Určite nikto nechce otupiť dynamické schopnosti WRX, ale myslím, že ako celok nové auto zaujme oveľa širšie publikum," dodal Senior.

Počas rozhovoru tiež potvrdil, že bude nasledovať aj vrcholná verzia STi, hoci niektoré špekulácie z poslednej doby naznačovali opak. A dokonca by to nemuselo trvať dlho. Zatiaľ čo predtým sa na novú verziu rýchleho Subaru čakalo asi poldruha roka, Senior spomenul "nanajvýš dva mesiace". WRX aj STi by tak mohli byť v predaji ešte pred letnými prázdninami 2014 - prinajmenšom v Austrálii.

Značka Subaru po odchode z automobilových súťaží na najvyšší úrovni stále hľadá svoji identitu. Jej crossoverom se pomerne darí doma v Japonsku, v Severnej Amerike a práve v Austrálii, ale športová Impreza WRX a WRX STi pôsobí trošku stereotypne.

Zospodu do nej dorážajú praktické, úsporné a mnohokrát neuveriteľne rýchle ostré hatchbacky, zatiaľ čo z druhej strany pribúda čoraz širšia ponuka športovo ladených sedanov a kombi nielen od prémiových výrobcov. Nová generácia rýchlych Subaru nemôže mať za cieľ nič menšieho než vrátiť značku na výslnie športových áut.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY