vytisknout velikost písma Subaru WRX, nástupca rýchlej Imprezy, dorazí do pol roka. Bude aj STi

Generačná obmena športových modelov Subaru sľubuje priniesť viac štýlu a luxusu, ale zachovať nezmenšený zážitok z jazdy.
Subaru WRX, nástupca rýchlej Imprezy, dorazí do pol roka. Bude aj STi

To je rýchlosť. Koncept Subaru WRX, ktorý japonská automobilka prvýkrát ukázala až tento rok na jar, sa zmení v sériovú realitu už v prvom štvrťroku 2014. V rozhovore pre magazín Motoring to prezradil šéf austrálskeho zastúpenia Subaru, Nick Senior.

14M_VL9_001.jpg14M_VL9_002.jpg14M_VL9_003.jpgKoncept Subaru WRX má karosériu štvordverového sedanu s nízkou strechou

Subaru WRX v produkčnej podobe má byť údajne odhalené už budúci mesiac na autosalóne v Los Angeles. Senior sľúbil, že novinka ponúkne zážitok z jazdy, ktorý bude korešpondovať s odkazom doterajších rýchlych Subaru - ale pridá niečo navyše. "Už som mal šancu sa s ním prejsť a myslím, že nesklame žiadneho z našich doterajších zákazníkov," povedal. "Myslím ale, že osloví aj nových zákazníkov."

Nové Subaru WRX by totiž malo mať interiér pôsobiaci výrazne luxusnejším dojmom, než je pri dnešnej produkcii značky zvykom, a tiež modernú zábavnú a komunikačnú výbavu. "Určite nikto nechce otupiť dynamické schopnosti WRX, ale myslím, že ako celok nové auto zaujme oveľa širšie publikum," dodal Senior.

Počas rozhovoru tiež potvrdil, že bude nasledovať aj vrcholná verzia STi, hoci niektoré špekulácie z poslednej doby naznačovali opak. A dokonca by to nemuselo trvať dlho. Zatiaľ čo predtým sa na novú verziu rýchleho Subaru čakalo asi poldruha roka, Senior spomenul "nanajvýš dva mesiace". WRX aj STi by tak mohli byť v predaji ešte pred letnými prázdninami 2014 - prinajmenšom v Austrálii.

Značka Subaru po odchode z automobilových súťaží na najvyšší úrovni stále hľadá svoji identitu. Jej crossoverom se pomerne darí doma v Japonsku, v Severnej Amerike a práve v Austrálii, ale športová Impreza WRX a WRX STi pôsobí trošku stereotypne.

Zospodu do nej dorážajú praktické, úsporné a mnohokrát neuveriteľne rýchle ostré hatchbacky, zatiaľ čo z druhej strany pribúda čoraz širšia ponuka športovo ladených sedanov a kombi nielen od prémiových výrobcov. Nová generácia rýchlych Subaru nemôže mať za cieľ nič menšieho než vrátiť značku na výslnie športových áut.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY