vytisknout velikost písma Subaru WRX, nástupca rýchlej Imprezy, dorazí do pol roka. Bude aj STi

Generačná obmena športových modelov Subaru sľubuje priniesť viac štýlu a luxusu, ale zachovať nezmenšený zážitok z jazdy.
Subaru WRX, nástupca rýchlej Imprezy, dorazí do pol roka. Bude aj STi

To je rýchlosť. Koncept Subaru WRX, ktorý japonská automobilka prvýkrát ukázala až tento rok na jar, sa zmení v sériovú realitu už v prvom štvrťroku 2014. V rozhovore pre magazín Motoring to prezradil šéf austrálskeho zastúpenia Subaru, Nick Senior.

14M_VL9_001.jpg14M_VL9_002.jpg14M_VL9_003.jpgKoncept Subaru WRX má karosériu štvordverového sedanu s nízkou strechou

Subaru WRX v produkčnej podobe má byť údajne odhalené už budúci mesiac na autosalóne v Los Angeles. Senior sľúbil, že novinka ponúkne zážitok z jazdy, ktorý bude korešpondovať s odkazom doterajších rýchlych Subaru - ale pridá niečo navyše. "Už som mal šancu sa s ním prejsť a myslím, že nesklame žiadneho z našich doterajších zákazníkov," povedal. "Myslím ale, že osloví aj nových zákazníkov."

Nové Subaru WRX by totiž malo mať interiér pôsobiaci výrazne luxusnejším dojmom, než je pri dnešnej produkcii značky zvykom, a tiež modernú zábavnú a komunikačnú výbavu. "Určite nikto nechce otupiť dynamické schopnosti WRX, ale myslím, že ako celok nové auto zaujme oveľa širšie publikum," dodal Senior.

Počas rozhovoru tiež potvrdil, že bude nasledovať aj vrcholná verzia STi, hoci niektoré špekulácie z poslednej doby naznačovali opak. A dokonca by to nemuselo trvať dlho. Zatiaľ čo predtým sa na novú verziu rýchleho Subaru čakalo asi poldruha roka, Senior spomenul "nanajvýš dva mesiace". WRX aj STi by tak mohli byť v predaji ešte pred letnými prázdninami 2014 - prinajmenšom v Austrálii.

Značka Subaru po odchode z automobilových súťaží na najvyšší úrovni stále hľadá svoji identitu. Jej crossoverom se pomerne darí doma v Japonsku, v Severnej Amerike a práve v Austrálii, ale športová Impreza WRX a WRX STi pôsobí trošku stereotypne.

Zospodu do nej dorážajú praktické, úsporné a mnohokrát neuveriteľne rýchle ostré hatchbacky, zatiaľ čo z druhej strany pribúda čoraz širšia ponuka športovo ladených sedanov a kombi nielen od prémiových výrobcov. Nová generácia rýchlych Subaru nemôže mať za cieľ nič menšieho než vrátiť značku na výslnie športových áut.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY