vytisknout velikost písma Subaru WRX, nástupca rýchlej Imprezy, dorazí do pol roka. Bude aj STi

Generačná obmena športových modelov Subaru sľubuje priniesť viac štýlu a luxusu, ale zachovať nezmenšený zážitok z jazdy.
Subaru WRX, nástupca rýchlej Imprezy, dorazí do pol roka. Bude aj STi

To je rýchlosť. Koncept Subaru WRX, ktorý japonská automobilka prvýkrát ukázala až tento rok na jar, sa zmení v sériovú realitu už v prvom štvrťroku 2014. V rozhovore pre magazín Motoring to prezradil šéf austrálskeho zastúpenia Subaru, Nick Senior.

14M_VL9_001.jpg14M_VL9_002.jpg14M_VL9_003.jpgKoncept Subaru WRX má karosériu štvordverového sedanu s nízkou strechou

Subaru WRX v produkčnej podobe má byť údajne odhalené už budúci mesiac na autosalóne v Los Angeles. Senior sľúbil, že novinka ponúkne zážitok z jazdy, ktorý bude korešpondovať s odkazom doterajších rýchlych Subaru - ale pridá niečo navyše. "Už som mal šancu sa s ním prejsť a myslím, že nesklame žiadneho z našich doterajších zákazníkov," povedal. "Myslím ale, že osloví aj nových zákazníkov."

Nové Subaru WRX by totiž malo mať interiér pôsobiaci výrazne luxusnejším dojmom, než je pri dnešnej produkcii značky zvykom, a tiež modernú zábavnú a komunikačnú výbavu. "Určite nikto nechce otupiť dynamické schopnosti WRX, ale myslím, že ako celok nové auto zaujme oveľa širšie publikum," dodal Senior.

Počas rozhovoru tiež potvrdil, že bude nasledovať aj vrcholná verzia STi, hoci niektoré špekulácie z poslednej doby naznačovali opak. A dokonca by to nemuselo trvať dlho. Zatiaľ čo predtým sa na novú verziu rýchleho Subaru čakalo asi poldruha roka, Senior spomenul "nanajvýš dva mesiace". WRX aj STi by tak mohli byť v predaji ešte pred letnými prázdninami 2014 - prinajmenšom v Austrálii.

Značka Subaru po odchode z automobilových súťaží na najvyšší úrovni stále hľadá svoji identitu. Jej crossoverom se pomerne darí doma v Japonsku, v Severnej Amerike a práve v Austrálii, ale športová Impreza WRX a WRX STi pôsobí trošku stereotypne.

Zospodu do nej dorážajú praktické, úsporné a mnohokrát neuveriteľne rýchle ostré hatchbacky, zatiaľ čo z druhej strany pribúda čoraz širšia ponuka športovo ladených sedanov a kombi nielen od prémiových výrobcov. Nová generácia rýchlych Subaru nemôže mať za cieľ nič menšieho než vrátiť značku na výslnie športových áut.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY