vytisknout velikost písma Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Koncepčná štúdia Subaru WRX nie je úplne horúcou novinkou. K videniu bola už na jar na autosalóne v New Yorku, ale dnes je to prvýkrát, čo máme možnosť pozrieť si ju tiež v starej dobrej Európe.

_DSC1730.JPG_DSC1732.JPG_DSC1740.JPGKrikľavo žltozelené doplnky sa na sériový model nedostanú. Dúfajme.

Podľa svojho výrobcu je WRX ukážkou možnej podoby budúcej generácie športového modelu, ktorý definitívne prestane byť "vytunená Impreza". Dáva to zmysel. Kult ostrej Imprezy sa zrodil, rozkvitol a uviedol spolu s angažmá automobilky v majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach. Dnes už Subaru nepotrebuje homologizovať súťažné špeciály, ale zákazníci po ňom stále chcú športové autá. Tak prečo nezačať s nepopísaným listom papiera?

Subaru WRX naživo vyzerá širšie a nižšie ako na fotografiách a hoci tvar masky chladiča vám môže oprávnene pripomínať "tvár" Audi, celok je veľmi originálny. Nepodobá sa žiadnemu inému autu a najmä nie doterajším Imprezám, čo si dovolíme označiť za pozitívum.

Neprehliadnuteľný "hrebeň" difúzora svedčí o tom, že veľké zadné krídla vyšli z módy už aj v Tokiu, kde vedenie automobilky sídli. Aj v tom možno vlastne vidieť symbolické rozlúčky za érou rallye.

Dramatické športové krivky auta výborne vynikajú v laku WR Blue Pearl III, ktorý je variáciou na niekdajše slávnej modré odtiene Subaru. Kované kolesá BBS RI-D majú priemer dvadsať palcov.

Subaru zatiaľ nedospelo do štádia, kedy by sa odhodlalo prezradiť niečo o špecifikácii hnacieho reťazca, takže máte voľný priestor pre špekulácie. Plochý šesťvalec by bol príjemným prekvapením, ale domnievame sa, že prinajmenšom v európskej špecifikácii dostane WRX preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l.

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY