vytisknout velikost písma Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Koncepčná štúdia Subaru WRX nie je úplne horúcou novinkou. K videniu bola už na jar na autosalóne v New Yorku, ale dnes je to prvýkrát, čo máme možnosť pozrieť si ju tiež v starej dobrej Európe.

_DSC1730.JPG_DSC1732.JPG_DSC1740.JPGKrikľavo žltozelené doplnky sa na sériový model nedostanú. Dúfajme.

Podľa svojho výrobcu je WRX ukážkou možnej podoby budúcej generácie športového modelu, ktorý definitívne prestane byť "vytunená Impreza". Dáva to zmysel. Kult ostrej Imprezy sa zrodil, rozkvitol a uviedol spolu s angažmá automobilky v majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach. Dnes už Subaru nepotrebuje homologizovať súťažné špeciály, ale zákazníci po ňom stále chcú športové autá. Tak prečo nezačať s nepopísaným listom papiera?

Subaru WRX naživo vyzerá širšie a nižšie ako na fotografiách a hoci tvar masky chladiča vám môže oprávnene pripomínať "tvár" Audi, celok je veľmi originálny. Nepodobá sa žiadnemu inému autu a najmä nie doterajším Imprezám, čo si dovolíme označiť za pozitívum.

Neprehliadnuteľný "hrebeň" difúzora svedčí o tom, že veľké zadné krídla vyšli z módy už aj v Tokiu, kde vedenie automobilky sídli. Aj v tom možno vlastne vidieť symbolické rozlúčky za érou rallye.

Dramatické športové krivky auta výborne vynikajú v laku WR Blue Pearl III, ktorý je variáciou na niekdajše slávnej modré odtiene Subaru. Kované kolesá BBS RI-D majú priemer dvadsať palcov.

Subaru zatiaľ nedospelo do štádia, kedy by sa odhodlalo prezradiť niečo o špecifikácii hnacieho reťazca, takže máte voľný priestor pre špekulácie. Plochý šesťvalec by bol príjemným prekvapením, ale domnievame sa, že prinajmenšom v európskej špecifikácii dostane WRX preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l.

 

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY