vytisknout velikost písma Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Koncepčná štúdia Subaru WRX nie je úplne horúcou novinkou. K videniu bola už na jar na autosalóne v New Yorku, ale dnes je to prvýkrát, čo máme možnosť pozrieť si ju tiež v starej dobrej Európe.

_DSC1730.JPG_DSC1732.JPG_DSC1740.JPGKrikľavo žltozelené doplnky sa na sériový model nedostanú. Dúfajme.

Podľa svojho výrobcu je WRX ukážkou možnej podoby budúcej generácie športového modelu, ktorý definitívne prestane byť "vytunená Impreza". Dáva to zmysel. Kult ostrej Imprezy sa zrodil, rozkvitol a uviedol spolu s angažmá automobilky v majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach. Dnes už Subaru nepotrebuje homologizovať súťažné špeciály, ale zákazníci po ňom stále chcú športové autá. Tak prečo nezačať s nepopísaným listom papiera?

Subaru WRX naživo vyzerá širšie a nižšie ako na fotografiách a hoci tvar masky chladiča vám môže oprávnene pripomínať "tvár" Audi, celok je veľmi originálny. Nepodobá sa žiadnemu inému autu a najmä nie doterajším Imprezám, čo si dovolíme označiť za pozitívum.

Neprehliadnuteľný "hrebeň" difúzora svedčí o tom, že veľké zadné krídla vyšli z módy už aj v Tokiu, kde vedenie automobilky sídli. Aj v tom možno vlastne vidieť symbolické rozlúčky za érou rallye.

Dramatické športové krivky auta výborne vynikajú v laku WR Blue Pearl III, ktorý je variáciou na niekdajše slávnej modré odtiene Subaru. Kované kolesá BBS RI-D majú priemer dvadsať palcov.

Subaru zatiaľ nedospelo do štádia, kedy by sa odhodlalo prezradiť niečo o špecifikácii hnacieho reťazca, takže máte voľný priestor pre špekulácie. Plochý šesťvalec by bol príjemným prekvapením, ale domnievame sa, že prinajmenšom v európskej špecifikácii dostane WRX preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l.

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY