vytisknout velikost písma Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Koncepčná štúdia Subaru WRX nie je úplne horúcou novinkou. K videniu bola už na jar na autosalóne v New Yorku, ale dnes je to prvýkrát, čo máme možnosť pozrieť si ju tiež v starej dobrej Európe.

_DSC1730.JPG_DSC1732.JPG_DSC1740.JPGKrikľavo žltozelené doplnky sa na sériový model nedostanú. Dúfajme.

Podľa svojho výrobcu je WRX ukážkou možnej podoby budúcej generácie športového modelu, ktorý definitívne prestane byť "vytunená Impreza". Dáva to zmysel. Kult ostrej Imprezy sa zrodil, rozkvitol a uviedol spolu s angažmá automobilky v majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach. Dnes už Subaru nepotrebuje homologizovať súťažné špeciály, ale zákazníci po ňom stále chcú športové autá. Tak prečo nezačať s nepopísaným listom papiera?

Subaru WRX naživo vyzerá širšie a nižšie ako na fotografiách a hoci tvar masky chladiča vám môže oprávnene pripomínať "tvár" Audi, celok je veľmi originálny. Nepodobá sa žiadnemu inému autu a najmä nie doterajším Imprezám, čo si dovolíme označiť za pozitívum.

Neprehliadnuteľný "hrebeň" difúzora svedčí o tom, že veľké zadné krídla vyšli z módy už aj v Tokiu, kde vedenie automobilky sídli. Aj v tom možno vlastne vidieť symbolické rozlúčky za érou rallye.

Dramatické športové krivky auta výborne vynikajú v laku WR Blue Pearl III, ktorý je variáciou na niekdajše slávnej modré odtiene Subaru. Kované kolesá BBS RI-D majú priemer dvadsať palcov.

Subaru zatiaľ nedospelo do štádia, kedy by sa odhodlalo prezradiť niečo o špecifikácii hnacieho reťazca, takže máte voľný priestor pre špekulácie. Plochý šesťvalec by bol príjemným prekvapením, ale domnievame sa, že prinajmenšom v európskej špecifikácii dostane WRX preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l.

 

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY