vytisknout velikost písma Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Subaru WRX: Nástupca ostrej Imprezy prvýkrát v Európe

Koncepčná štúdia Subaru WRX nie je úplne horúcou novinkou. K videniu bola už na jar na autosalóne v New Yorku, ale dnes je to prvýkrát, čo máme možnosť pozrieť si ju tiež v starej dobrej Európe.

_DSC1730.JPG_DSC1732.JPG_DSC1740.JPGKrikľavo žltozelené doplnky sa na sériový model nedostanú. Dúfajme.

Podľa svojho výrobcu je WRX ukážkou možnej podoby budúcej generácie športového modelu, ktorý definitívne prestane byť "vytunená Impreza". Dáva to zmysel. Kult ostrej Imprezy sa zrodil, rozkvitol a uviedol spolu s angažmá automobilky v majstrovstvách sveta v automobilových súťažiach. Dnes už Subaru nepotrebuje homologizovať súťažné špeciály, ale zákazníci po ňom stále chcú športové autá. Tak prečo nezačať s nepopísaným listom papiera?

Subaru WRX naživo vyzerá širšie a nižšie ako na fotografiách a hoci tvar masky chladiča vám môže oprávnene pripomínať "tvár" Audi, celok je veľmi originálny. Nepodobá sa žiadnemu inému autu a najmä nie doterajším Imprezám, čo si dovolíme označiť za pozitívum.

Neprehliadnuteľný "hrebeň" difúzora svedčí o tom, že veľké zadné krídla vyšli z módy už aj v Tokiu, kde vedenie automobilky sídli. Aj v tom možno vlastne vidieť symbolické rozlúčky za érou rallye.

Dramatické športové krivky auta výborne vynikajú v laku WR Blue Pearl III, ktorý je variáciou na niekdajše slávnej modré odtiene Subaru. Kované kolesá BBS RI-D majú priemer dvadsať palcov.

Subaru zatiaľ nedospelo do štádia, kedy by sa odhodlalo prezradiť niečo o špecifikácii hnacieho reťazca, takže máte voľný priestor pre špekulácie. Plochý šesťvalec by bol príjemným prekvapením, ale domnievame sa, že prinajmenšom v európskej špecifikácii dostane WRX preplňovaný štvorvalec s objemom 2,0 l.

 

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY