vytisknout velikost písma Subaru vyrobilo pätnásť miliónov motorov typu boxer

Subaru vyrobilo pätnásť miliónov motorov typu boxer

Automobilka Subaru dnes už tradične vsádza na systém Symmetrical AWD a motory typu boxer. Minulý mesiac bolo oznámené, že produkcia modelov Subaru s pohonom všetkých kolies prekročila štrnásť miliónov automobilov, aktuálna výroba tejto značky zaznamenala ďalší dôležitý moment. Bolo vyrobených pätnásť miliónov motorov typu boxer.

Ten vôbec prvý sa predstavil v modeli 1000 a stalo sa tak v máji 1966. V roku 2008 prišiel predovšetkým pre európskych zákazníkov ďalší míľnik, to keď automobilka Subaru predstavila vôbec prvý naftový motor pracujúci práve s protibežnými piestami. U súčasných modelov predávaných na slovenskom trhu nájdete okrem dvojlitrového dieselu predovšetkým dvojlitrové benzínové štvorvalce, prípadne väčšie motory s objemom 2,5 litra alebo naopak menšiu tisícšesťstovku v modeli XV.

Čo sa pohonu všetkých kolies týka, ten sa prvýkrát objavil v septembri roku 1972, kedy s ním vyrukoval model Leone 4WD Estate. Okrem BRZ majú v SR predávané Subaru pohon všetkých kolies vždy.

box_3.jpgbox_1.jpgbox_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY