vytisknout velikost písma Subaru Viziv 2: plug-in hybrid zase o krok bližšie k realite

Značka Subaru v Ženeve predstavila novú štúdiu Viziv 2. Má zážihový boxer 1,6 DIT a tri elektromotory.
Subaru Viziv 2: plug-in hybrid zase o krok bližšie k realite

Viziv sa vracia na miesto činu. Presne pred rokom oslávila v Ženeve svoju premiéru štúdie Subaru Viziv a teraz na rovnakom mieste prichádza pokračovanie tohto príbehu. Je ale treba podotknúť, že Subaru Viziv 2 pôsobí výrazne prepracovanejším dojmom a v bežnej prevádzke si ho možno predstavíte aj bez extrémnej dávky kreativity. Viziv 2 stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 730 mm a je 4 435 mm dlhý, 1 920 mm široký a 1 530 mm vysoký.

_DSC0689.JPG_DSC0690.JPG_DSC0691.JPG
_DSC0686.JPG_DSC0687.JPG_DSC0688.JPG
Subaru Viziv 2 s výraznými kruhovými elementmi v oboch nárazníkoch

V dizajne vozidla sú kombinované rôzne témy vrátane ostrých hrán a kriviek a kruhových elementov, čo má byť podľa tvrdenia automobilky Subaru výrazom "priateľstva k životnému prostrediu a jazdných výkonov". Na rozdiel od svojho predchodcu má Viziv 2 nie jeden, ale dva páry bočných dverí, predný výklopný, zadný posuvný. Štvormiestny interiér sa nesie v podobnom duchu ako karoséria a vsádza na digitálne displeje a minimum samostatných ovládacích prvkov.

_DSC0705.JPG_DSC0706.JPG_DSC0707.JPG_DSC0710.JPG_DSC0711.JPG_DSC0712.JPG
Štvormiestny interiér nového konceptu je pohodlne prístupný štvoricou veľkých dverí

O pohon sa stará hybridná pohonná sústava typu plug-in hybrid, ktorej srdcom je vpredu uložený preplňovaný zážihový boxer 1,6 DIT s bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT Lineartronic. Systém dopĺňajú tri elektromotory, jeden vpredu a dva vzadu, a sada li-iónových akumulátorov. Má ísť opäť o "symetrický" pohon AWD, avšak bez mechanickej väzby spaľovacieho motora so zadnými kolesami, ktoré sú poháňané elektromotormi.

V ďalšej kapitole si môžete prezrieť Viziv 2 v galérii našich živých snímok priamo z Ženevy.

 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY