vytisknout velikost písma Subaru Viziv 2: plug-in hybrid zase o krok bližšie k realite

Značka Subaru v Ženeve predstavila novú štúdiu Viziv 2. Má zážihový boxer 1,6 DIT a tri elektromotory.
Subaru Viziv 2: plug-in hybrid zase o krok bližšie k realite

Viziv sa vracia na miesto činu. Presne pred rokom oslávila v Ženeve svoju premiéru štúdie Subaru Viziv a teraz na rovnakom mieste prichádza pokračovanie tohto príbehu. Je ale treba podotknúť, že Subaru Viziv 2 pôsobí výrazne prepracovanejším dojmom a v bežnej prevádzke si ho možno predstavíte aj bez extrémnej dávky kreativity. Viziv 2 stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 730 mm a je 4 435 mm dlhý, 1 920 mm široký a 1 530 mm vysoký.

_DSC0689.JPG_DSC0690.JPG_DSC0691.JPG
_DSC0686.JPG_DSC0687.JPG_DSC0688.JPG
Subaru Viziv 2 s výraznými kruhovými elementmi v oboch nárazníkoch

V dizajne vozidla sú kombinované rôzne témy vrátane ostrých hrán a kriviek a kruhových elementov, čo má byť podľa tvrdenia automobilky Subaru výrazom "priateľstva k životnému prostrediu a jazdných výkonov". Na rozdiel od svojho predchodcu má Viziv 2 nie jeden, ale dva páry bočných dverí, predný výklopný, zadný posuvný. Štvormiestny interiér sa nesie v podobnom duchu ako karoséria a vsádza na digitálne displeje a minimum samostatných ovládacích prvkov.

_DSC0705.JPG_DSC0706.JPG_DSC0707.JPG_DSC0710.JPG_DSC0711.JPG_DSC0712.JPG
Štvormiestny interiér nového konceptu je pohodlne prístupný štvoricou veľkých dverí

O pohon sa stará hybridná pohonná sústava typu plug-in hybrid, ktorej srdcom je vpredu uložený preplňovaný zážihový boxer 1,6 DIT s bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT Lineartronic. Systém dopĺňajú tri elektromotory, jeden vpredu a dva vzadu, a sada li-iónových akumulátorov. Má ísť opäť o "symetrický" pohon AWD, avšak bez mechanickej väzby spaľovacieho motora so zadnými kolesami, ktoré sú poháňané elektromotormi.

V ďalšej kapitole si môžete prezrieť Viziv 2 v galérii našich živých snímok priamo z Ženevy.

 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY