vytisknout velikost písma Subaru v Tokiu: Facelift Forester, nová Impreza, ostrejšie STI a iné

Subaru v Tokiu: Facelift Forester, nová Impreza, ostrejšie STI a iné

Dnešným dňom štartuje autosalón v Tokiu, kde samozrejme nechýba domáca automobilka Subaru. A program si pripravila pomerne bohatý. Vidno tu totiž facelifty pre XV a Forester, koncept ukazujúci budúcu Imprezu, štúdii VIZIV Future Concept, limitovanú edíciu STI a ďalšie.

Svetovú premiéru tu oslavujú oba spomínané koncepty. Subaru VIZIV Future Concept je crossover, ktorý prezentuje okrem dizajnu samotného aj novú techniku. Jedná sa o hybrid s pohonom všetkých kolies, pričom zadnú nápravu nepoháňa spaľovací motor, ale samostatný elektromotor. Druhou štúdiou je Impreza 5-Door Concept, ktorá pre zmenu naznačuje podobu budúcej generácie tohto hatchbacku. Vozidlo je dlhé 4400 mm, široké 1880 mm a vysoké 1440 mm.

Tým však program nekončí. Vidno sú aj facelifty pre XV a Forester. Obe modernizácie prinášajú upravený design, nové disky kolies, v prípade Foresteru sľubuje tlačová správa aj lepšie odhlučnenie a po novom prichádza do tohto modelu systém EyeSight.

Za pozornosť stojí aj limitovaná edícia S207 určená pre model WRX STI. V pláne je výroba 400 kusov, keď každý bude mať výkon motora posilnený na 241 kW (328 koní), nastaviteľné tlmiče na prednej náprave, brzdy Brembo, nové devätnásťpalcové kolesá a veľký predný spojler. Upravený je tiež zadný nárazník, v interiéri nájdeme sedadlá Recaro a iný prístrojový štít.

Pripomeňme, že japonská verzia má pod kapotou preplňovaný dvojliter, nie starý štvorvalec s objemom 2,5 litra ako európska varianta.

Komu to nestačí, ten si môže zaobstarať ešte NBR Challenge Package (na fotkách). Ten pridá karbónový predný spojler a poriadne karbónové krídlo dozadu. Subaru ale nenasadí tento paket na viac ako 200 automobilov a navyše žltý lak karosérie dostane iba 100 exemplárov. Mimochodom, nerobte si nádeje, WRX STI S207 prirodzene nie je určené pre Európu.

Aby sme mali zoznam noviniek kompletný, spomenúť musíme ešte edícii SporVita, v ktorej sa predstavujú modely WRX S4 a Legacy B4. Toto prevedenie kombinuje športový vzhľad oboch automobilov s luxusným interiérom, ktorému vládne čalúnenie kožou z talianskej dielne Mario Levi.

subaru_tokio_24.jpgsubaru_tokio_25.jpgsubaru_tokio_26.jpgsubaru_tokio_27.jpgsubaru_tokio_14.jpgsubaru_tokio_15.jpgsubaru_tokio_16.jpgsubaru_tokio_17.jpgsubaru_tokio_18.jpgsubaru_tokio_01.jpgsubaru_tokio_02.jpgsubaru_tokio_03.jpgsubaru_tokio_04.jpgsubaru_tokio_06.jpgsubaru_tokio_07.jpgsubaru_tokio_08.jpgsubaru_tokio_09.jpgsubaru_tokio_10.jpgsubaru_tokio_11.jpgsubaru_tokio_12.jpgsubaru_tokio_13.jpgsubaru_tokio_19.jpgsubaru_tokio_20.jpgsubaru_tokio_21.jpgsubaru_tokio_22.jpgsubaru_tokio_23.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY