vytisknout velikost písma Subaru v Tokiu: Facelift Forester, nová Impreza, ostrejšie STI a iné

Subaru v Tokiu: Facelift Forester, nová Impreza, ostrejšie STI a iné

Dnešným dňom štartuje autosalón v Tokiu, kde samozrejme nechýba domáca automobilka Subaru. A program si pripravila pomerne bohatý. Vidno tu totiž facelifty pre XV a Forester, koncept ukazujúci budúcu Imprezu, štúdii VIZIV Future Concept, limitovanú edíciu STI a ďalšie.

Svetovú premiéru tu oslavujú oba spomínané koncepty. Subaru VIZIV Future Concept je crossover, ktorý prezentuje okrem dizajnu samotného aj novú techniku. Jedná sa o hybrid s pohonom všetkých kolies, pričom zadnú nápravu nepoháňa spaľovací motor, ale samostatný elektromotor. Druhou štúdiou je Impreza 5-Door Concept, ktorá pre zmenu naznačuje podobu budúcej generácie tohto hatchbacku. Vozidlo je dlhé 4400 mm, široké 1880 mm a vysoké 1440 mm.

Tým však program nekončí. Vidno sú aj facelifty pre XV a Forester. Obe modernizácie prinášajú upravený design, nové disky kolies, v prípade Foresteru sľubuje tlačová správa aj lepšie odhlučnenie a po novom prichádza do tohto modelu systém EyeSight.

Za pozornosť stojí aj limitovaná edícia S207 určená pre model WRX STI. V pláne je výroba 400 kusov, keď každý bude mať výkon motora posilnený na 241 kW (328 koní), nastaviteľné tlmiče na prednej náprave, brzdy Brembo, nové devätnásťpalcové kolesá a veľký predný spojler. Upravený je tiež zadný nárazník, v interiéri nájdeme sedadlá Recaro a iný prístrojový štít.

Pripomeňme, že japonská verzia má pod kapotou preplňovaný dvojliter, nie starý štvorvalec s objemom 2,5 litra ako európska varianta.

Komu to nestačí, ten si môže zaobstarať ešte NBR Challenge Package (na fotkách). Ten pridá karbónový predný spojler a poriadne karbónové krídlo dozadu. Subaru ale nenasadí tento paket na viac ako 200 automobilov a navyše žltý lak karosérie dostane iba 100 exemplárov. Mimochodom, nerobte si nádeje, WRX STI S207 prirodzene nie je určené pre Európu.

Aby sme mali zoznam noviniek kompletný, spomenúť musíme ešte edícii SporVita, v ktorej sa predstavujú modely WRX S4 a Legacy B4. Toto prevedenie kombinuje športový vzhľad oboch automobilov s luxusným interiérom, ktorému vládne čalúnenie kožou z talianskej dielne Mario Levi.

subaru_tokio_24.jpgsubaru_tokio_25.jpgsubaru_tokio_26.jpgsubaru_tokio_27.jpgsubaru_tokio_14.jpgsubaru_tokio_15.jpgsubaru_tokio_16.jpgsubaru_tokio_17.jpgsubaru_tokio_18.jpgsubaru_tokio_01.jpgsubaru_tokio_02.jpgsubaru_tokio_03.jpgsubaru_tokio_04.jpgsubaru_tokio_06.jpgsubaru_tokio_07.jpgsubaru_tokio_08.jpgsubaru_tokio_09.jpgsubaru_tokio_10.jpgsubaru_tokio_11.jpgsubaru_tokio_12.jpgsubaru_tokio_13.jpgsubaru_tokio_19.jpgsubaru_tokio_20.jpgsubaru_tokio_21.jpgsubaru_tokio_22.jpgsubaru_tokio_23.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY