vytisknout velikost písma Subaru v Tokiu: Facelift Forester, nová Impreza, ostrejšie STI a iné

Subaru v Tokiu: Facelift Forester, nová Impreza, ostrejšie STI a iné

Dnešným dňom štartuje autosalón v Tokiu, kde samozrejme nechýba domáca automobilka Subaru. A program si pripravila pomerne bohatý. Vidno tu totiž facelifty pre XV a Forester, koncept ukazujúci budúcu Imprezu, štúdii VIZIV Future Concept, limitovanú edíciu STI a ďalšie.

Svetovú premiéru tu oslavujú oba spomínané koncepty. Subaru VIZIV Future Concept je crossover, ktorý prezentuje okrem dizajnu samotného aj novú techniku. Jedná sa o hybrid s pohonom všetkých kolies, pričom zadnú nápravu nepoháňa spaľovací motor, ale samostatný elektromotor. Druhou štúdiou je Impreza 5-Door Concept, ktorá pre zmenu naznačuje podobu budúcej generácie tohto hatchbacku. Vozidlo je dlhé 4400 mm, široké 1880 mm a vysoké 1440 mm.

Tým však program nekončí. Vidno sú aj facelifty pre XV a Forester. Obe modernizácie prinášajú upravený design, nové disky kolies, v prípade Foresteru sľubuje tlačová správa aj lepšie odhlučnenie a po novom prichádza do tohto modelu systém EyeSight.

Za pozornosť stojí aj limitovaná edícia S207 určená pre model WRX STI. V pláne je výroba 400 kusov, keď každý bude mať výkon motora posilnený na 241 kW (328 koní), nastaviteľné tlmiče na prednej náprave, brzdy Brembo, nové devätnásťpalcové kolesá a veľký predný spojler. Upravený je tiež zadný nárazník, v interiéri nájdeme sedadlá Recaro a iný prístrojový štít.

Pripomeňme, že japonská verzia má pod kapotou preplňovaný dvojliter, nie starý štvorvalec s objemom 2,5 litra ako európska varianta.

Komu to nestačí, ten si môže zaobstarať ešte NBR Challenge Package (na fotkách). Ten pridá karbónový predný spojler a poriadne karbónové krídlo dozadu. Subaru ale nenasadí tento paket na viac ako 200 automobilov a navyše žltý lak karosérie dostane iba 100 exemplárov. Mimochodom, nerobte si nádeje, WRX STI S207 prirodzene nie je určené pre Európu.

Aby sme mali zoznam noviniek kompletný, spomenúť musíme ešte edícii SporVita, v ktorej sa predstavujú modely WRX S4 a Legacy B4. Toto prevedenie kombinuje športový vzhľad oboch automobilov s luxusným interiérom, ktorému vládne čalúnenie kožou z talianskej dielne Mario Levi.

subaru_tokio_24.jpgsubaru_tokio_25.jpgsubaru_tokio_26.jpgsubaru_tokio_27.jpgsubaru_tokio_14.jpgsubaru_tokio_15.jpgsubaru_tokio_16.jpgsubaru_tokio_17.jpgsubaru_tokio_18.jpgsubaru_tokio_01.jpgsubaru_tokio_02.jpgsubaru_tokio_03.jpgsubaru_tokio_04.jpgsubaru_tokio_06.jpgsubaru_tokio_07.jpgsubaru_tokio_08.jpgsubaru_tokio_09.jpgsubaru_tokio_10.jpgsubaru_tokio_11.jpgsubaru_tokio_12.jpgsubaru_tokio_13.jpgsubaru_tokio_19.jpgsubaru_tokio_20.jpgsubaru_tokio_21.jpgsubaru_tokio_22.jpgsubaru_tokio_23.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY