vytisknout velikost písma Subaru testuje prototyp s motorom uprostred a pohonom všetkých kolies

Subaru testuje prototyp s motorom uprostred a pohonom všetkých kolies

Aj keď to tak možno na slovenských cestách nevyzerá, automobilke Subaru sa v poslednej dobe veľmi darí. Mimochodom sa jej darí tak, že začína mať problémy s výrobnou kapacitou. Lenže niektorí chcú okrem Foresteru, Imprezy a Outbacku ešte aj niečo špeciálne. Presne takáto požiadavka vzišla údajne z amerického trhu a pretože ten je pre Subaru najdôležitejší, automobilka sa rozhodla tomuto prianiu vyhovieť.

Kolegovia z Car and Driver prišli so správou, podľa ktorej Subaru testuje veľmi zaujímavé kupé. Prototyp používa uprostred umiestnený spaľovací motor, ktorý poháňa kolesá zadnej nápravy. Vpredu je potom pri každom kolese umiestnený jeden elektromotor, čo dáva zaujímavé možnosti z pohľadu distribúcie krútiaceho momentu a jazdných vlastností.

Prototyp je údajne založený na BRZ. Za touto skutočnosťou ale nemáme hľadať nič špeciálne. Vo výrobnom programe je BRZ jediný model, ktorý používa pohon zadnej nápravy. Car and Driver sa odvoláva na zdroj priamo v automobilke a ten tvrdí, že by z tohto prototypu mohlo vzísť dosť zaujímavé kupé, alebo aj športový crossover. Kupé je ale údajne pravdepodobnejšie. Špekulácie sľubujú výkon okolo 330 koní.

Kedy, respektíve či vôbec niekedy, taký voz naozaj zamieri do výroby, to sa ešte nevie. Zmysel by ale podobný model dával.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY