vytisknout velikost písma Subaru testuje prototyp s motorom uprostred a pohonom všetkých kolies

Subaru testuje prototyp s motorom uprostred a pohonom všetkých kolies

Aj keď to tak možno na slovenských cestách nevyzerá, automobilke Subaru sa v poslednej dobe veľmi darí. Mimochodom sa jej darí tak, že začína mať problémy s výrobnou kapacitou. Lenže niektorí chcú okrem Foresteru, Imprezy a Outbacku ešte aj niečo špeciálne. Presne takáto požiadavka vzišla údajne z amerického trhu a pretože ten je pre Subaru najdôležitejší, automobilka sa rozhodla tomuto prianiu vyhovieť.

Kolegovia z Car and Driver prišli so správou, podľa ktorej Subaru testuje veľmi zaujímavé kupé. Prototyp používa uprostred umiestnený spaľovací motor, ktorý poháňa kolesá zadnej nápravy. Vpredu je potom pri každom kolese umiestnený jeden elektromotor, čo dáva zaujímavé možnosti z pohľadu distribúcie krútiaceho momentu a jazdných vlastností.

Prototyp je údajne založený na BRZ. Za touto skutočnosťou ale nemáme hľadať nič špeciálne. Vo výrobnom programe je BRZ jediný model, ktorý používa pohon zadnej nápravy. Car and Driver sa odvoláva na zdroj priamo v automobilke a ten tvrdí, že by z tohto prototypu mohlo vzísť dosť zaujímavé kupé, alebo aj športový crossover. Kupé je ale údajne pravdepodobnejšie. Špekulácie sľubujú výkon okolo 330 koní.

Kedy, respektíve či vôbec niekedy, taký voz naozaj zamieri do výroby, to sa ešte nevie. Zmysel by ale podobný model dával.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY