vytisknout velikost písma Subaru testuje prototyp s motorom uprostred a pohonom všetkých kolies

Subaru testuje prototyp s motorom uprostred a pohonom všetkých kolies

Aj keď to tak možno na slovenských cestách nevyzerá, automobilke Subaru sa v poslednej dobe veľmi darí. Mimochodom sa jej darí tak, že začína mať problémy s výrobnou kapacitou. Lenže niektorí chcú okrem Foresteru, Imprezy a Outbacku ešte aj niečo špeciálne. Presne takáto požiadavka vzišla údajne z amerického trhu a pretože ten je pre Subaru najdôležitejší, automobilka sa rozhodla tomuto prianiu vyhovieť.

Kolegovia z Car and Driver prišli so správou, podľa ktorej Subaru testuje veľmi zaujímavé kupé. Prototyp používa uprostred umiestnený spaľovací motor, ktorý poháňa kolesá zadnej nápravy. Vpredu je potom pri každom kolese umiestnený jeden elektromotor, čo dáva zaujímavé možnosti z pohľadu distribúcie krútiaceho momentu a jazdných vlastností.

Prototyp je údajne založený na BRZ. Za touto skutočnosťou ale nemáme hľadať nič špeciálne. Vo výrobnom programe je BRZ jediný model, ktorý používa pohon zadnej nápravy. Car and Driver sa odvoláva na zdroj priamo v automobilke a ten tvrdí, že by z tohto prototypu mohlo vzísť dosť zaujímavé kupé, alebo aj športový crossover. Kupé je ale údajne pravdepodobnejšie. Špekulácie sľubujú výkon okolo 330 koní.

Kedy, respektíve či vôbec niekedy, taký voz naozaj zamieri do výroby, to sa ešte nevie. Zmysel by ale podobný model dával.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY