vytisknout velikost písma Subaru predstavuje novú platformu. Prídu hybridy a elektromobily

Subaru predstavuje novú platformu. Prídu hybridy a elektromobily

Subaru oficiálne predstavilo novú modulárnu platformu. Tá sa stane základom všetkých nových modelov, ktoré postupne prídu na trh. Ako prvá túto techniku ​​dostane nastupujúca generácia Imprezy, ktorá sa na niektorých trhoch začne predávať ešte tento rok.

Nová platforma Subaru má znamenať značný posun v mnohých smeroch. Tak napríklad prinesie japonskej automobilke výrazné zjednodušenie výroby, pretože umožní výrobu dielov pre všetky modely na jednej linke a prinesie aj zníženie výrobných nákladov.

V budúcnosti tento základ dostane každý model značky Subaru, pričom sa počíta ako s klasickou technikou, tak s hybridom, plug-in hybridom aj čisto elektrickým alebo aj iným alternatívnym pohonom, ktorý si bude práve trh žiadať.

Globálna platforma Subaru zaistí aj lepšie jazdné vlastnosti. Dôvodom bude o päť milimetrov nižšie ťažisko alebo podstatne vyššia tuhosť. Zároveň automobilka sľubuje výrazné zlepšenie ochrany posádky. S príchodom tejto platformy potom dôjde aj k zvýšeniu komfortu a zníženiu vibrácií. Vzhľadom k tomu, ako funguje napríklad také Subaru Levorg, sa máme naozaj na čo tešiť.

Ako už bolo povedané, prvá príde s touto technikou nová Impreza. Tá sa síce začne predávať na niektorých trhoch už tento rok, do Európy ale dorazí až neskôr. Ako bude tento model vyzerať v oplastovanej verzii XV, to ukazuje na aktuálnom autosalóne v Ženeve štúdia XV Concept.

subaru_1.JPGsubaru_2.JPGsubaru_3.JPGsubaru_4.jpgsubaru_6.JPGsubaru_5.jpg
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY