vytisknout velikost písma Subaru predstavuje novú platformu. Prídu hybridy a elektromobily

Subaru predstavuje novú platformu. Prídu hybridy a elektromobily

Subaru oficiálne predstavilo novú modulárnu platformu. Tá sa stane základom všetkých nových modelov, ktoré postupne prídu na trh. Ako prvá túto techniku ​​dostane nastupujúca generácia Imprezy, ktorá sa na niektorých trhoch začne predávať ešte tento rok.

Nová platforma Subaru má znamenať značný posun v mnohých smeroch. Tak napríklad prinesie japonskej automobilke výrazné zjednodušenie výroby, pretože umožní výrobu dielov pre všetky modely na jednej linke a prinesie aj zníženie výrobných nákladov.

V budúcnosti tento základ dostane každý model značky Subaru, pričom sa počíta ako s klasickou technikou, tak s hybridom, plug-in hybridom aj čisto elektrickým alebo aj iným alternatívnym pohonom, ktorý si bude práve trh žiadať.

Globálna platforma Subaru zaistí aj lepšie jazdné vlastnosti. Dôvodom bude o päť milimetrov nižšie ťažisko alebo podstatne vyššia tuhosť. Zároveň automobilka sľubuje výrazné zlepšenie ochrany posádky. S príchodom tejto platformy potom dôjde aj k zvýšeniu komfortu a zníženiu vibrácií. Vzhľadom k tomu, ako funguje napríklad také Subaru Levorg, sa máme naozaj na čo tešiť.

Ako už bolo povedané, prvá príde s touto technikou nová Impreza. Tá sa síce začne predávať na niektorých trhoch už tento rok, do Európy ale dorazí až neskôr. Ako bude tento model vyzerať v oplastovanej verzii XV, to ukazuje na aktuálnom autosalóne v Ženeve štúdia XV Concept.

subaru_1.JPGsubaru_2.JPGsubaru_3.JPGsubaru_4.jpgsubaru_6.JPGsubaru_5.jpg
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY