vytisknout velikost písma Subaru Outback a Forester MY2015 prichádzajú na slovenský trh

Tuzemské zastúpenie automobilovej časti koncernu Fuji Heavy Industries začína predávať vylepšené verzie svojich "terénnych" modelov.
Subaru Outback a Forester MY2015 prichádzajú na slovenský trh

Subaru oficiálne uviedlo na slovenský trh dve novinky, ktoré sú z hľadiska predajných objemov pre tuzemské zastúpenie kľúčové: nové Subaru Outback a obľúbený Forester vo verzii pre modelový rok 2015.

Subaru MY2015 128.jpgSubaru MY2015 130.jpgSubaru MY2015 131.jpg
Nový Outback spoľahlivo identifikujete podľa sebavedomej lichobežníkovej masky

Technicky vzaté je nový Outback skôr modernizáciou toho doterajšieho, napriek tomu narástol do šírky aj do dĺžky. Podrobne sme vám ho predstavili v prvých jazdných dojmoch z Talianska a Slovinska, dnes teda len stručne: okrem priestrannejšej karosérie sa modernizácia dotkla aj podvozka (je tichší a komfortnejší), interiéru aj motorov.

Pred prekážkou zastaví

S modernizovaným Outbackom sa do Európy dostáva aj systém EyeSight, ktorý prostredníctvom dvojice kamier monitoruje priestor pred vozidlom a v prípade hroziacej zrážky je schopný auto včas zastaviť z rýchlosti až 50 km/h. (Väčšina iných výrobcov sľubuje zastavenie pred prekážkou do 30 km/h, do päťdesiatky ich systémy "znižujú závažnosť následkov nehody".)

Subaru MY2015 139.jpgSubaru MY2015 140.jpg
Subaru MY2015 142.jpgSubaru MY2015 141.jpg
Predchádzajúca generácia Subaru Outback – modelu, ktorý de facto založil populárnu kategóriu zvýšených kombíkov do ľahšieho terénu

Nové Subaru Outback si zaobstaráte najlacnejšie s motorom 2.5i (129 kW) a výbavou Active. Táto verzia vyjde na 34 tisíc eur. Základná výbava je však veľkorysá a obsahuje okrem iného vyhrievanie predných sedadiel, dvojzónovú klimatizáciu, Bluetooth, parkovaciu kameru, tempomat aj systém EyeSight.

Najdrahšou verziou je 2.0DS Sport Lineartronic za 42 tisíc eur.

IMG_1193.jpg Subaru MY2015 133.jpgSubaru MY2015 134.jpgOutback sa predáva s benzínovým štvorvalcom 2.5i Lineartronic alebo dieselom 2.0D - ten možno kombinovať aj s manuálnou prevodovkou

Ku všetkým motorom možno objednať variátorovú prevodovku Lineartronic. S ňou sa v Subaru vždy spája jednoduchší systém pohonu všetkých kolies s medzinápravovou spojkou namiesto mechanického diferenciálu.

V kombinácii s moderným vektorovaním krútiaceho momentu pomocou brzdovej sústavy však aj taký systém dokáže rozhýbať auto aj v situácii, keď má pevnú pôdu pod nohami jediné koleso - či už predné, alebo zadné.

Diesel + Lineartronic = Forester MY2015

Podobne ako u nového Outbacku vyzerá ponuka motorizácií a výbav rovnako aj pri vylepšenom Foresteri modelového roku 2015. Ten dostal nový multimediálny systém Starlink s rozhraním Mirrorlink pre smartfóny a upravené ovládanie klimatizácie. Najväčšou novinkou je však možnosť objednávať dieselový boxer v kombinácii s automatom.

Subaru MY2015 138.jpgSubaru MY2015 135.jpgSubaru MY2015 136.jpgNa tlačovú konferenciu do českých Letňan priviezlo slovenské zastúpenie nielen Outback a nový Forester (vľavo), ale aj maratónsky špeciál Slovak Subaru Offroad tímu a kupé Leone GFTS

Subaru Forester 2.0D Lineartronic stojí 30 tisíc eur vo výbave Active. Za model s benzínovým dvojlitrom by ste zaplatili 25 tisíc eur a v ponuke stále figuruje aj preplňovaný Forester 2.0 XT (177 kW) za 34 tisíc eur.

Zástupcovia Subaru tiež naznačili, že značka na jeseň uvedie na európsky trh model Levorg, a to s preplňovaným motorom 1,6 l.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY