vytisknout velikost písma Subaru Outback a Forester MY2015 prichádzajú na slovenský trh

Tuzemské zastúpenie automobilovej časti koncernu Fuji Heavy Industries začína predávať vylepšené verzie svojich "terénnych" modelov.
Subaru Outback a Forester MY2015 prichádzajú na slovenský trh

Subaru oficiálne uviedlo na slovenský trh dve novinky, ktoré sú z hľadiska predajných objemov pre tuzemské zastúpenie kľúčové: nové Subaru Outback a obľúbený Forester vo verzii pre modelový rok 2015.

Subaru MY2015 128.jpgSubaru MY2015 130.jpgSubaru MY2015 131.jpg
Nový Outback spoľahlivo identifikujete podľa sebavedomej lichobežníkovej masky

Technicky vzaté je nový Outback skôr modernizáciou toho doterajšieho, napriek tomu narástol do šírky aj do dĺžky. Podrobne sme vám ho predstavili v prvých jazdných dojmoch z Talianska a Slovinska, dnes teda len stručne: okrem priestrannejšej karosérie sa modernizácia dotkla aj podvozka (je tichší a komfortnejší), interiéru aj motorov.

Pred prekážkou zastaví

S modernizovaným Outbackom sa do Európy dostáva aj systém EyeSight, ktorý prostredníctvom dvojice kamier monitoruje priestor pred vozidlom a v prípade hroziacej zrážky je schopný auto včas zastaviť z rýchlosti až 50 km/h. (Väčšina iných výrobcov sľubuje zastavenie pred prekážkou do 30 km/h, do päťdesiatky ich systémy "znižujú závažnosť následkov nehody".)

Subaru MY2015 139.jpgSubaru MY2015 140.jpg
Subaru MY2015 142.jpgSubaru MY2015 141.jpg
Predchádzajúca generácia Subaru Outback – modelu, ktorý de facto založil populárnu kategóriu zvýšených kombíkov do ľahšieho terénu

Nové Subaru Outback si zaobstaráte najlacnejšie s motorom 2.5i (129 kW) a výbavou Active. Táto verzia vyjde na 34 tisíc eur. Základná výbava je však veľkorysá a obsahuje okrem iného vyhrievanie predných sedadiel, dvojzónovú klimatizáciu, Bluetooth, parkovaciu kameru, tempomat aj systém EyeSight.

Najdrahšou verziou je 2.0DS Sport Lineartronic za 42 tisíc eur.

IMG_1193.jpg Subaru MY2015 133.jpgSubaru MY2015 134.jpgOutback sa predáva s benzínovým štvorvalcom 2.5i Lineartronic alebo dieselom 2.0D - ten možno kombinovať aj s manuálnou prevodovkou

Ku všetkým motorom možno objednať variátorovú prevodovku Lineartronic. S ňou sa v Subaru vždy spája jednoduchší systém pohonu všetkých kolies s medzinápravovou spojkou namiesto mechanického diferenciálu.

V kombinácii s moderným vektorovaním krútiaceho momentu pomocou brzdovej sústavy však aj taký systém dokáže rozhýbať auto aj v situácii, keď má pevnú pôdu pod nohami jediné koleso - či už predné, alebo zadné.

Diesel + Lineartronic = Forester MY2015

Podobne ako u nového Outbacku vyzerá ponuka motorizácií a výbav rovnako aj pri vylepšenom Foresteri modelového roku 2015. Ten dostal nový multimediálny systém Starlink s rozhraním Mirrorlink pre smartfóny a upravené ovládanie klimatizácie. Najväčšou novinkou je však možnosť objednávať dieselový boxer v kombinácii s automatom.

Subaru MY2015 138.jpgSubaru MY2015 135.jpgSubaru MY2015 136.jpgNa tlačovú konferenciu do českých Letňan priviezlo slovenské zastúpenie nielen Outback a nový Forester (vľavo), ale aj maratónsky špeciál Slovak Subaru Offroad tímu a kupé Leone GFTS

Subaru Forester 2.0D Lineartronic stojí 30 tisíc eur vo výbave Active. Za model s benzínovým dvojlitrom by ste zaplatili 25 tisíc eur a v ponuke stále figuruje aj preplňovaný Forester 2.0 XT (177 kW) za 34 tisíc eur.

Zástupcovia Subaru tiež naznačili, že značka na jeseň uvedie na európsky trh model Levorg, a to s preplňovaným motorom 1,6 l.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY