vytisknout velikost písma Subaru Outback 2.0D 2015 je veľmi príjemné auto [prvé jazdné dojmy]

Približne v polovici marca sa začne na slovenskom trhu predávať nová generácia Subaru Outback. V predstihu sme vyskúšali verziu s naftovým boxerom pod kapotou.
Subaru Outback 2.0D 2015 je veľmi príjemné auto [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Čo je (a nie je) nové?
  2. Bude sa páčiť, Diesel stačí, za vyšší výkon by sa ale nikto nehneval
  3. Hlavnou hviezdou je podvozok, Bohatšia výbava, hlavne tá asistenčná
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

V roku 1995 svet prvýkrát uzrel oplastované kombi so zvýšeným podvozkom. Subaru vtedy predstavilo prvú generáciu Outbacku, čím v podstate založilo segment dnes toľko populárnych Allroadov.

Tento rok teda Subaru Outback oslavuje dvadsiate výročie a v Európe bude tento fakt oslávený príchodom novej generácie na trh. Tá sa predstavila už v apríli minulého roka a na väčších trhoch sa už aj predáva. Starý kontinent si musel počkať, čo je vzhľadom k predajom, ktoré pre Subaru generuje Amerika alebo domáce Japonsko, celkom pochopiteľné. Ale dočkali sme sa. V poradí už piata generácia Outbacku sa začne na Slovensku predávať od polovice marca.

outback_12.JPGoutback_11.JPG
Nové Subaru Outback sa dizajnovo tak trochu vracia k tretej generácii. A to je dobre, pretože tá bola najkrajšia. 

Čo je (a nie je) nové?

Piata generácia nie je od základu novo-postavené auto. Možno, že skôr než označenie "nová generácia", by sa hodilo označenie "poriadny facelift". Dôvodom je fakt, že základ auta ako taký zostal nezmenený a zostali aj motory.

Pod kapotou môžete stále očakávať naftovy dvojliter alebo benzínovú dva-päťku, opäť je tu šesťstupňový manuál s medzinápravovým diferenciálom alebo bezstupňový Lineartronic s medzinápravovou spojkou. Všetko však dočkalo radu zmien a výsledok je nakoniec tak odlišný (rozumej lepší), že ho za piatu generáciu považovať naozaj môžeme.

Čo sa rozmerov týka, tam sa zmenila iba šírka a dĺžka. Outback sa predĺžil o 25 mm a do šírky pribral 20 mm. Rázvor ani výška sa nezmenili, rovnako tak ako výška podvozku, ktorá stále dosahuje na dvadsať centimetrov (niektoré SUV môžu ticho závidieť).

outback_36.JPGoutback_53.JPG
Základné rozmery zostali. S predchádzajúcou generáciou je zhodný rázvor náprav aj výška. Ľahko sa zmenila celková dĺžka aj šírka. 

V rámci generačnej obmeny dostal Outback o 67 percent tuhšiu karosériu, kompletne prepracovaný je podvozok, riadenie je strmšie (pracuje s prevodom 14,1: 1 na miesto pôvodných 16,5), znižovali sa vibrácie a zlepšovalo odhlučnenie interiéru. Konkrétne aerodynamický hluk klesol o šesť percent, hluk od kolies bol znížený o pätnásť percent, odhlučnenie motora bolo zlepšené o dvanásť percent.

V Subaru sa samozrejme s príchodom normy Euro 6 museli pozrieť aj na znižovanie emisií, čo si vyžiadalo vylepšenia aerodynamiky a motorov. S ohľadom na aerodynamiku bol upravený sklon čelného okna, každý Outback si ponesie na piatych dverách výrazný spojler, vo veľkom sa zmenila aj zadná časť a nakoniec aj kolesá sú tvarované s ohľadom na prúdenie vzduchu. A aby som nezabudol, benzínové verzie majú aktívne klapky v maske chladiča.

Pri motoroch sa znižovalo vnútorné trenie. Benzínový štvorvalec dostal osemdesiat percent modifikovaných častí a systém štart/stop. V prípade dieselu došlo k prepracovaniu deväťdesiatich percent dielov. Menilo sa napríklad turbo, upravoval sa blok motora, piesty, filter pevných častíc, riadiaca jednotka a mnoho ďalšieho. Výsledkom je splnenie normy Euro 6 bez nutnosti používať vstrekovanie močoviny.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY