vytisknout velikost písma Subaru Outback 2.0D 2015 je veľmi príjemné auto [prvé jazdné dojmy]

Približne v polovici marca sa začne na slovenskom trhu predávať nová generácia Subaru Outback. V predstihu sme vyskúšali verziu s naftovým boxerom pod kapotou.
Subaru Outback 2.0D 2015 je veľmi príjemné auto [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Čo je (a nie je) nové?
  2. Bude sa páčiť, Diesel stačí, za vyšší výkon by sa ale nikto nehneval
  3. Hlavnou hviezdou je podvozok, Bohatšia výbava, hlavne tá asistenčná
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

V roku 1995 svet prvýkrát uzrel oplastované kombi so zvýšeným podvozkom. Subaru vtedy predstavilo prvú generáciu Outbacku, čím v podstate založilo segment dnes toľko populárnych Allroadov.

Tento rok teda Subaru Outback oslavuje dvadsiate výročie a v Európe bude tento fakt oslávený príchodom novej generácie na trh. Tá sa predstavila už v apríli minulého roka a na väčších trhoch sa už aj predáva. Starý kontinent si musel počkať, čo je vzhľadom k predajom, ktoré pre Subaru generuje Amerika alebo domáce Japonsko, celkom pochopiteľné. Ale dočkali sme sa. V poradí už piata generácia Outbacku sa začne na Slovensku predávať od polovice marca.

outback_12.JPGoutback_11.JPG
Nové Subaru Outback sa dizajnovo tak trochu vracia k tretej generácii. A to je dobre, pretože tá bola najkrajšia. 

Čo je (a nie je) nové?

Piata generácia nie je od základu novo-postavené auto. Možno, že skôr než označenie "nová generácia", by sa hodilo označenie "poriadny facelift". Dôvodom je fakt, že základ auta ako taký zostal nezmenený a zostali aj motory.

Pod kapotou môžete stále očakávať naftovy dvojliter alebo benzínovú dva-päťku, opäť je tu šesťstupňový manuál s medzinápravovým diferenciálom alebo bezstupňový Lineartronic s medzinápravovou spojkou. Všetko však dočkalo radu zmien a výsledok je nakoniec tak odlišný (rozumej lepší), že ho za piatu generáciu považovať naozaj môžeme.

Čo sa rozmerov týka, tam sa zmenila iba šírka a dĺžka. Outback sa predĺžil o 25 mm a do šírky pribral 20 mm. Rázvor ani výška sa nezmenili, rovnako tak ako výška podvozku, ktorá stále dosahuje na dvadsať centimetrov (niektoré SUV môžu ticho závidieť).

outback_36.JPGoutback_53.JPG
Základné rozmery zostali. S predchádzajúcou generáciou je zhodný rázvor náprav aj výška. Ľahko sa zmenila celková dĺžka aj šírka. 

V rámci generačnej obmeny dostal Outback o 67 percent tuhšiu karosériu, kompletne prepracovaný je podvozok, riadenie je strmšie (pracuje s prevodom 14,1: 1 na miesto pôvodných 16,5), znižovali sa vibrácie a zlepšovalo odhlučnenie interiéru. Konkrétne aerodynamický hluk klesol o šesť percent, hluk od kolies bol znížený o pätnásť percent, odhlučnenie motora bolo zlepšené o dvanásť percent.

V Subaru sa samozrejme s príchodom normy Euro 6 museli pozrieť aj na znižovanie emisií, čo si vyžiadalo vylepšenia aerodynamiky a motorov. S ohľadom na aerodynamiku bol upravený sklon čelného okna, každý Outback si ponesie na piatych dverách výrazný spojler, vo veľkom sa zmenila aj zadná časť a nakoniec aj kolesá sú tvarované s ohľadom na prúdenie vzduchu. A aby som nezabudol, benzínové verzie majú aktívne klapky v maske chladiča.

Pri motoroch sa znižovalo vnútorné trenie. Benzínový štvorvalec dostal osemdesiat percent modifikovaných častí a systém štart/stop. V prípade dieselu došlo k prepracovaniu deväťdesiatich percent dielov. Menilo sa napríklad turbo, upravoval sa blok motora, piesty, filter pevných častíc, riadiaca jednotka a mnoho ďalšieho. Výsledkom je splnenie normy Euro 6 bez nutnosti používať vstrekovanie močoviny.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY