vytisknout velikost písma Subaru Outback 2.0D 2015 je veľmi príjemné auto [prvé jazdné dojmy]

Približne v polovici marca sa začne na slovenskom trhu predávať nová generácia Subaru Outback. V predstihu sme vyskúšali verziu s naftovým boxerom pod kapotou.
Subaru Outback 2.0D 2015 je veľmi príjemné auto [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Čo je (a nie je) nové?
  2. Bude sa páčiť, Diesel stačí, za vyšší výkon by sa ale nikto nehneval
  3. Hlavnou hviezdou je podvozok, Bohatšia výbava, hlavne tá asistenčná
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

V roku 1995 svet prvýkrát uzrel oplastované kombi so zvýšeným podvozkom. Subaru vtedy predstavilo prvú generáciu Outbacku, čím v podstate založilo segment dnes toľko populárnych Allroadov.

Tento rok teda Subaru Outback oslavuje dvadsiate výročie a v Európe bude tento fakt oslávený príchodom novej generácie na trh. Tá sa predstavila už v apríli minulého roka a na väčších trhoch sa už aj predáva. Starý kontinent si musel počkať, čo je vzhľadom k predajom, ktoré pre Subaru generuje Amerika alebo domáce Japonsko, celkom pochopiteľné. Ale dočkali sme sa. V poradí už piata generácia Outbacku sa začne na Slovensku predávať od polovice marca.

outback_12.JPGoutback_11.JPG
Nové Subaru Outback sa dizajnovo tak trochu vracia k tretej generácii. A to je dobre, pretože tá bola najkrajšia. 

Čo je (a nie je) nové?

Piata generácia nie je od základu novo-postavené auto. Možno, že skôr než označenie "nová generácia", by sa hodilo označenie "poriadny facelift". Dôvodom je fakt, že základ auta ako taký zostal nezmenený a zostali aj motory.

Pod kapotou môžete stále očakávať naftovy dvojliter alebo benzínovú dva-päťku, opäť je tu šesťstupňový manuál s medzinápravovým diferenciálom alebo bezstupňový Lineartronic s medzinápravovou spojkou. Všetko však dočkalo radu zmien a výsledok je nakoniec tak odlišný (rozumej lepší), že ho za piatu generáciu považovať naozaj môžeme.

Čo sa rozmerov týka, tam sa zmenila iba šírka a dĺžka. Outback sa predĺžil o 25 mm a do šírky pribral 20 mm. Rázvor ani výška sa nezmenili, rovnako tak ako výška podvozku, ktorá stále dosahuje na dvadsať centimetrov (niektoré SUV môžu ticho závidieť).

outback_36.JPGoutback_53.JPG
Základné rozmery zostali. S predchádzajúcou generáciou je zhodný rázvor náprav aj výška. Ľahko sa zmenila celková dĺžka aj šírka. 

V rámci generačnej obmeny dostal Outback o 67 percent tuhšiu karosériu, kompletne prepracovaný je podvozok, riadenie je strmšie (pracuje s prevodom 14,1: 1 na miesto pôvodných 16,5), znižovali sa vibrácie a zlepšovalo odhlučnenie interiéru. Konkrétne aerodynamický hluk klesol o šesť percent, hluk od kolies bol znížený o pätnásť percent, odhlučnenie motora bolo zlepšené o dvanásť percent.

V Subaru sa samozrejme s príchodom normy Euro 6 museli pozrieť aj na znižovanie emisií, čo si vyžiadalo vylepšenia aerodynamiky a motorov. S ohľadom na aerodynamiku bol upravený sklon čelného okna, každý Outback si ponesie na piatych dverách výrazný spojler, vo veľkom sa zmenila aj zadná časť a nakoniec aj kolesá sú tvarované s ohľadom na prúdenie vzduchu. A aby som nezabudol, benzínové verzie majú aktívne klapky v maske chladiča.

Pri motoroch sa znižovalo vnútorné trenie. Benzínový štvorvalec dostal osemdesiat percent modifikovaných častí a systém štart/stop. V prípade dieselu došlo k prepracovaniu deväťdesiatich percent dielov. Menilo sa napríklad turbo, upravoval sa blok motora, piesty, filter pevných častíc, riadiaca jednotka a mnoho ďalšieho. Výsledkom je splnenie normy Euro 6 bez nutnosti používať vstrekovanie močoviny.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY