vytisknout velikost písma Subaru opäť zvažuje päťdverovú verziu modelu WRX

Subaru opäť zvažuje päťdverovú verziu modelu WRX

Nové generácie modelov WRX a WRX STI už majú svoju premiéru za sebou a postupne vstupujú na jednotlivé trhy. Obe varianty dostali k radosti všetkých zapálených fanúšikov karosérie sedan. Lenže táto situácia nemusí byť konečná. Naznačil to šéf projektu WRX Masuo Takatsu. Subaru zaujíma tiež prevedenie hatchback.

Dôvody nie je potrebné dlho hľadať. Ako nakoniec povedal sám Masuo Takatsu, hlavným trhom pre Subaru je ten americký a práve tam v predajoch dosahoval hatchback modelu WRX takmer štatisticky priemerného podielu. Automobilka údajne chcela vyvinúť hatchback WRX spolu so sedanom, ale na to nebol dostatok zdrojov, pretože bola kopa financií vložená do vývoja nového podvozku a dvojlitrového přeplňovanového motora.

Vzhľadom k silnému americkému dopytu je ale pravdepodobné, že sa hatchback v budúcnosti ako WRX naozaj objaví. Každopádne ak sa tak stane, nie je isté, či by sa dostalo päťdverové WRX aj do Európy, kde Subaru kvôli emisným limitov ponúka len STI.

Len pre zopakovanie, nová generácia modelu WRX má pod kapotou preplňovaný dvojliter s parametrami 268 koní a 350 Nm. K dispozícii je ako šesťstupňová manuálna, tak tiež bezstupňová automatická prevodovka. Na rovnakom základe ako WRX stojí tiež nový Levorg.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY