vytisknout velikost písma Subaru oficiálne potvrdilo príchod systému EyeSight do Európy

Subaru oficiálne potvrdilo príchod systému EyeSight do Európy

Subaru oficiálne oznámilo vec, o ktorej sa už dlhšiu dobu hovorí. Budúci rok konečne dorazí do Európy systém EyeSight. Ako prvý ho ponúkne nová generácia modelu Outback. Pre záujemcov to znamená prítomnosť adaptívneho tempomatu, stráženie jazdných pruhov, prednárazový asistent alebo sledovanie únavy vodiča.

Japonská automobilka predstavila EyeSight už v roku 2008, pričom tento systém nadviazal na systém ADA, ktorý sa dostal na trh približne o desať rokov skôr. Na rozdiel od iných podobných systémov používa Subaru len dve kamery, ktoré nie sú doplnené o žiadny radar.

Nové Subaru Outback dostane posledná vydanie EyeSight z poradovým číslom 3, ktoré sa predstavilo v Japonsku v júni tohto roku. Outback bude sám brzdiť (pri rýchlosti do 30 km/h zrážke zabráni), od rýchlosti 50 km/h bude sledovať jazdné pruhy, adaptívny tempomat pre zmenu pracuje do 180 km/h a dokáže auto úplne zastaviť a súčasťou je aj stráženie situácií, kedy by ste sa chceli rozbehnúť a pred vami je prekážka. Toto má zabrániť napríklad nehodám na križovatkách, keď si myslíte, že auto pred vami odchádza, ale ono znova zastaví.

Mimochodom, ak sa nemýlime, tak priložená snímka Outbacku je vôbec prvá, ktorý ukazuje európsku verziu novej generácie tohto modelu.

eye_1.JPGeye_2.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY