vytisknout velikost písma Subaru oficiálne potvrdilo príchod systému EyeSight do Európy

Subaru oficiálne potvrdilo príchod systému EyeSight do Európy

Subaru oficiálne oznámilo vec, o ktorej sa už dlhšiu dobu hovorí. Budúci rok konečne dorazí do Európy systém EyeSight. Ako prvý ho ponúkne nová generácia modelu Outback. Pre záujemcov to znamená prítomnosť adaptívneho tempomatu, stráženie jazdných pruhov, prednárazový asistent alebo sledovanie únavy vodiča.

Japonská automobilka predstavila EyeSight už v roku 2008, pričom tento systém nadviazal na systém ADA, ktorý sa dostal na trh približne o desať rokov skôr. Na rozdiel od iných podobných systémov používa Subaru len dve kamery, ktoré nie sú doplnené o žiadny radar.

Nové Subaru Outback dostane posledná vydanie EyeSight z poradovým číslom 3, ktoré sa predstavilo v Japonsku v júni tohto roku. Outback bude sám brzdiť (pri rýchlosti do 30 km/h zrážke zabráni), od rýchlosti 50 km/h bude sledovať jazdné pruhy, adaptívny tempomat pre zmenu pracuje do 180 km/h a dokáže auto úplne zastaviť a súčasťou je aj stráženie situácií, kedy by ste sa chceli rozbehnúť a pred vami je prekážka. Toto má zabrániť napríklad nehodám na križovatkách, keď si myslíte, že auto pred vami odchádza, ale ono znova zastaví.

Mimochodom, ak sa nemýlime, tak priložená snímka Outbacku je vôbec prvá, ktorý ukazuje európsku verziu novej generácie tohto modelu.

eye_1.JPGeye_2.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY