vytisknout velikost písma Subaru oficiálne potvrdilo príchod systému EyeSight do Európy

Subaru oficiálne potvrdilo príchod systému EyeSight do Európy

Subaru oficiálne oznámilo vec, o ktorej sa už dlhšiu dobu hovorí. Budúci rok konečne dorazí do Európy systém EyeSight. Ako prvý ho ponúkne nová generácia modelu Outback. Pre záujemcov to znamená prítomnosť adaptívneho tempomatu, stráženie jazdných pruhov, prednárazový asistent alebo sledovanie únavy vodiča.

Japonská automobilka predstavila EyeSight už v roku 2008, pričom tento systém nadviazal na systém ADA, ktorý sa dostal na trh približne o desať rokov skôr. Na rozdiel od iných podobných systémov používa Subaru len dve kamery, ktoré nie sú doplnené o žiadny radar.

Nové Subaru Outback dostane posledná vydanie EyeSight z poradovým číslom 3, ktoré sa predstavilo v Japonsku v júni tohto roku. Outback bude sám brzdiť (pri rýchlosti do 30 km/h zrážke zabráni), od rýchlosti 50 km/h bude sledovať jazdné pruhy, adaptívny tempomat pre zmenu pracuje do 180 km/h a dokáže auto úplne zastaviť a súčasťou je aj stráženie situácií, kedy by ste sa chceli rozbehnúť a pred vami je prekážka. Toto má zabrániť napríklad nehodám na križovatkách, keď si myslíte, že auto pred vami odchádza, ale ono znova zastaví.

Mimochodom, ak sa nemýlime, tak priložená snímka Outbacku je vôbec prvá, ktorý ukazuje európsku verziu novej generácie tohto modelu.

eye_1.JPGeye_2.jpg

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

včera | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY