vytisknout velikost písma Subaru Levorg dorazí aj na slovenský trh. Vrcholný dvojliter ale nečakajte

Subaru Levorg dorazí aj na slovenský trh. Vrcholný dvojliter ale nečakajte

Rok 2015 znamená pre slovenský trh a automobilku Subaru predovšetkým príchod novej generácie Outbacku, ktorá dorazí už na jar. Nebude to ale jediná dôležitá novinka tejto značky, pretože na slovenský trh má namierené ešte ďalšie kombi. Približne po dvoch rokoch od premiéry by sa u nás mal začať predávať model Levorg.

Levorg sa predstavil v novembri minulého roka a ak všetko dopadne podľa plánov, na slovenskom trhu sa predstaví v poslednom štvrťroku 2015. Očakávať môžeme veľmi zaujímavo jazdiace kombi, pretože základ, z ktorého vychádza, je rovnaký, aký používa nové WRX STI. Na dĺžku meria Levorg 4690 mm, široký je 1780 mm a vysoký 1490 mm. Rázvor náprav činí 2650 mm.

Objem batožinového priestoru činí 522 litrov, šírka medzi podbehmi dosahuje na 1080 mm a dĺžka ložnej plochy na 1070 mm. Nechýbajú rôzne háčiky, možnosť sklopiť zadné operadlá tlačidlom zo kufra a ďalšie schránky pod dnom.

Na japonskom trhu sa ponúka Levorg v kombinácii s benzínovou tisícšesťstovkou a dvojlitrom naladeným na 221 kW (300 k). Kvôli emisným limitom sa ale Európa môže rovno s príchodom druhého menovaného rozlúčiť. U nás sa bude predávať verzia 1.6 DIT, čo ale tiež nemusí byť úplne zlé, pretože tento motor ponúka 125 kW (170 k) a 250 Nm. Štandardom bude prevodovka Lineartronic a samozrejme pohon všetkých kolies.

levorg_4.jpglevorg_5.jpglevorg_6.jpglevorg_1.jpglevorg_2.jpglevorg_3.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY