vytisknout velikost písma Subaru Levorg dorazí aj na slovenský trh. Vrcholný dvojliter ale nečakajte

Subaru Levorg dorazí aj na slovenský trh. Vrcholný dvojliter ale nečakajte

Rok 2015 znamená pre slovenský trh a automobilku Subaru predovšetkým príchod novej generácie Outbacku, ktorá dorazí už na jar. Nebude to ale jediná dôležitá novinka tejto značky, pretože na slovenský trh má namierené ešte ďalšie kombi. Približne po dvoch rokoch od premiéry by sa u nás mal začať predávať model Levorg.

Levorg sa predstavil v novembri minulého roka a ak všetko dopadne podľa plánov, na slovenskom trhu sa predstaví v poslednom štvrťroku 2015. Očakávať môžeme veľmi zaujímavo jazdiace kombi, pretože základ, z ktorého vychádza, je rovnaký, aký používa nové WRX STI. Na dĺžku meria Levorg 4690 mm, široký je 1780 mm a vysoký 1490 mm. Rázvor náprav činí 2650 mm.

Objem batožinového priestoru činí 522 litrov, šírka medzi podbehmi dosahuje na 1080 mm a dĺžka ložnej plochy na 1070 mm. Nechýbajú rôzne háčiky, možnosť sklopiť zadné operadlá tlačidlom zo kufra a ďalšie schránky pod dnom.

Na japonskom trhu sa ponúka Levorg v kombinácii s benzínovou tisícšesťstovkou a dvojlitrom naladeným na 221 kW (300 k). Kvôli emisným limitom sa ale Európa môže rovno s príchodom druhého menovaného rozlúčiť. U nás sa bude predávať verzia 1.6 DIT, čo ale tiež nemusí byť úplne zlé, pretože tento motor ponúka 125 kW (170 k) a 250 Nm. Štandardom bude prevodovka Lineartronic a samozrejme pohon všetkých kolies.

levorg_4.jpglevorg_5.jpglevorg_6.jpglevorg_1.jpglevorg_2.jpglevorg_3.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY