vytisknout velikost písma Subaru Legacy bez tajomstva, šiesta generácia v detailoch (+44x foto)

A je to tu: úplne nové Subaru Legacy vo verzii pre americké trhy bolo práve predstavené.
Subaru Legacy bez tajomstva, šiesta generácia v detailoch (+44x foto)

Keď prichádza s novým modelom niektorá z velkoprodukčných automobiliek, býva to zaujímavé, ale keď s niečím novým príde napríklad automobilka Subaru, je to predsa len niečo iné a dôvod na oslavu. Teraz vám teda môžeme oficiálne predstaviť šiestu generáciu modelového radu Subaru Legacy, ktorej podobu predznamenala štúdia Subaru Legacy Concept z minuloročného autosalónu v Los Angeles, pričom prvé snímky sériového prevedenia Subaru Legacy VI sme vám priniesli už pred niekoľkými dňami.

Subaru Legacy 2015 07.jpgSubaru Legacy 2015 03.jpgSubaru Legacy 2015 05.jpgSubaru Legacy 2015 01.jpgSubaru Legacy 2015 04.jpgSubaru Legacy 2015 06.jpg
Subaru Legacy zostane vo svojej šiestej generácii zrejme iba ako sedan

K dizajnu nového Legacy môžeme mať výhrady, avšak v porovnaní s doterajšou generáciou nemožno prehliadnuť vytúžený návrat k nenútenejším dojmom pôsobiacim líniám a celkovo nižšej siluete. Napriek tomu je celkom škoda, že sa tvorcovia viac nedržali výraznejšieho, dynamickejšieho štýlu, ktorý sa v štúdii z Los Angeles dočkal veľmi dobrého prijatia. Zatiaľ vám môžeme ukázať len predvolený štvordverový sedan v americkej špecifikácii, ktorá sa od tej európskej určite líšiť bude.

Subaru Legacy 2015 15.jpgSubaru Legacy 2015 13.jpgSubaru Legacy 2015 14.jpgSubaru Legacy 2015 29.jpgSubaru Legacy 2015 27.jpgSubaru Legacy 2015 28.jpg
Novinke nemožno uprieť odľahčené línie, avšak koncept z Los Angeles skrátka vyzeral lepšie...

Legacy zrejme zostane iba ako sedan a miesto Legacy Combi zaujme Subaru Levorg. Sedan Subaru Legacy šiestej generácie, pripravený pre modelový rok 2015, stojí na podvozku s nezmeneným rázvorom náprav 2 750 mm, avšak s dĺžkou 4 795 mm je o 50 mm dlhší. Výrobca sľubuje mierny nárast priestoru pre posádku vo všetkých sledovaných parametroch a udáva základný objem batožinového priestoru "navýšený" na 425 l. Vzhľadom k tomu, že európske Legacy V dnes ponúka 486 l, pôjde zrejme o rozdielnu metodiku merania.

Subaru Legacy 2015 43.jpgSubaru Legacy 2015 41.jpgSubaru Legacy 2015 40.jpg
Interiér má zákazníkov osloviť lepším odhlučnením a kvalitnejšími materiálmi

Páni zo Subaru ďalej vyzdvihujú zlepšenú izoláciu priestoru pre posádku od hlukov a vibrácií. Čalúnnické materiály majú byť masívnejšie a pôsobiť kvalitnejším dojmom, podobne ako materiály, ktorými je interiér obložený. Zákazníci sa môžu tešiť na nástrčný "trojklik" smeroviek (v Európe štandardom Legacy V od modelového roku 2013), zábavný systém s monitorom s uhlopriečkou zväčšenou na sedem palcov alebo vylepšenú podobu bezpečnostného systému Subaru EyeSight.

Subaru Legacy 2015 30.jpgSubaru Legacy 2015 35.jpgSubaru Legacy 2015 23.jpgSubaru Legacy 2015 42.jpgSubaru Legacy 2015 24.jpgSubaru Legacy 2015 26.jpg
V novom Legacy sa uplatní aj vylepšený bezpečnostný systém EyeSight

Pod kapotou zostáva všetko viac menej pri starom, zážihové boxery 2,5 a 3,6 l prešli len drobnými úpravami smerujúcimi k obmedzeniu spotreby paliva a emisií CO2. Základnou výbavou všetkých vozidiel Subaru Legacy šiestej generácie bude samočinná bezstupňová prevodovka Lineartronic (CVT).

Ešte raz treba zdôrazniť, že všetky uvedené informácie sa vzťahujú k modelu určenému pre trhy USA.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY