vytisknout velikost písma Subaru Legacy bez tajomstva, šiesta generácia v detailoch (+44x foto)

A je to tu: úplne nové Subaru Legacy vo verzii pre americké trhy bolo práve predstavené.
Subaru Legacy bez tajomstva, šiesta generácia v detailoch (+44x foto)

Keď prichádza s novým modelom niektorá z velkoprodukčných automobiliek, býva to zaujímavé, ale keď s niečím novým príde napríklad automobilka Subaru, je to predsa len niečo iné a dôvod na oslavu. Teraz vám teda môžeme oficiálne predstaviť šiestu generáciu modelového radu Subaru Legacy, ktorej podobu predznamenala štúdia Subaru Legacy Concept z minuloročného autosalónu v Los Angeles, pričom prvé snímky sériového prevedenia Subaru Legacy VI sme vám priniesli už pred niekoľkými dňami.

Subaru Legacy 2015 07.jpgSubaru Legacy 2015 03.jpgSubaru Legacy 2015 05.jpgSubaru Legacy 2015 01.jpgSubaru Legacy 2015 04.jpgSubaru Legacy 2015 06.jpg
Subaru Legacy zostane vo svojej šiestej generácii zrejme iba ako sedan

K dizajnu nového Legacy môžeme mať výhrady, avšak v porovnaní s doterajšou generáciou nemožno prehliadnuť vytúžený návrat k nenútenejším dojmom pôsobiacim líniám a celkovo nižšej siluete. Napriek tomu je celkom škoda, že sa tvorcovia viac nedržali výraznejšieho, dynamickejšieho štýlu, ktorý sa v štúdii z Los Angeles dočkal veľmi dobrého prijatia. Zatiaľ vám môžeme ukázať len predvolený štvordverový sedan v americkej špecifikácii, ktorá sa od tej európskej určite líšiť bude.

Subaru Legacy 2015 15.jpgSubaru Legacy 2015 13.jpgSubaru Legacy 2015 14.jpgSubaru Legacy 2015 29.jpgSubaru Legacy 2015 27.jpgSubaru Legacy 2015 28.jpg
Novinke nemožno uprieť odľahčené línie, avšak koncept z Los Angeles skrátka vyzeral lepšie...

Legacy zrejme zostane iba ako sedan a miesto Legacy Combi zaujme Subaru Levorg. Sedan Subaru Legacy šiestej generácie, pripravený pre modelový rok 2015, stojí na podvozku s nezmeneným rázvorom náprav 2 750 mm, avšak s dĺžkou 4 795 mm je o 50 mm dlhší. Výrobca sľubuje mierny nárast priestoru pre posádku vo všetkých sledovaných parametroch a udáva základný objem batožinového priestoru "navýšený" na 425 l. Vzhľadom k tomu, že európske Legacy V dnes ponúka 486 l, pôjde zrejme o rozdielnu metodiku merania.

Subaru Legacy 2015 43.jpgSubaru Legacy 2015 41.jpgSubaru Legacy 2015 40.jpg
Interiér má zákazníkov osloviť lepším odhlučnením a kvalitnejšími materiálmi

Páni zo Subaru ďalej vyzdvihujú zlepšenú izoláciu priestoru pre posádku od hlukov a vibrácií. Čalúnnické materiály majú byť masívnejšie a pôsobiť kvalitnejším dojmom, podobne ako materiály, ktorými je interiér obložený. Zákazníci sa môžu tešiť na nástrčný "trojklik" smeroviek (v Európe štandardom Legacy V od modelového roku 2013), zábavný systém s monitorom s uhlopriečkou zväčšenou na sedem palcov alebo vylepšenú podobu bezpečnostného systému Subaru EyeSight.

Subaru Legacy 2015 30.jpgSubaru Legacy 2015 35.jpgSubaru Legacy 2015 23.jpgSubaru Legacy 2015 42.jpgSubaru Legacy 2015 24.jpgSubaru Legacy 2015 26.jpg
V novom Legacy sa uplatní aj vylepšený bezpečnostný systém EyeSight

Pod kapotou zostáva všetko viac menej pri starom, zážihové boxery 2,5 a 3,6 l prešli len drobnými úpravami smerujúcimi k obmedzeniu spotreby paliva a emisií CO2. Základnou výbavou všetkých vozidiel Subaru Legacy šiestej generácie bude samočinná bezstupňová prevodovka Lineartronic (CVT).

Ešte raz treba zdôrazniť, že všetky uvedené informácie sa vzťahujú k modelu určenému pre trhy USA.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY