vytisknout velikost písma Subaru Forester STI sa predstaví o necelý mesiac. Dorazí do Európy?

Subaru Forester STI sa predstaví o necelý mesiac. Dorazí do Európy?

Presne 25. novembra sa oficiálne predstaví ostrá verzia modelu Subaru Forester. Nový súrodenec aktuálneho WRX STI sa zatiaľ ukazuje na prvých oficiálnych fotografiách. Škoda, že o technickej stránke veci automobilka zatiaľ nepovedala vôbec nič. 

Z obrázkov je zrejmé, že Forester STI dostane upravený predný nárazník, decentný predný spojler, prepracovanú masku chladiča alebo nové kolesá. Tešiť by sme sa údajne mali aj na športovo naladený podvozok. 

Čo bude pod kapotou, to je v tejto chvíli veľká neznáma, o ktoré môžeme len špekulovať. Dá sa ale predpokladať, že pôjde o nový dvojliter, ktorý už používa Forester XT. V japonskom prevedení totiž tento motor dáva 280 koní, v kombinácii s modelom Levorg dokonca vyprodukuje 300 koní. 

Uvidíme, ako celá vec dopadne, ale pokojne sa môže stať, že Forester STI zostane v Európe zakázaný. Už pri prezentácii WRX STI zaznievali hlasy, že Subaru môže kvôli emisiám ponúkať v Európe len jeden ostrý model, a tým je práve WRX STI. Európsky Forester XT je navyše kvôli emisiám o štyridsať koní slabší ako ten japonský. Ale počkajme si radšej na konkrétne informácie...

forest_1.jpgforest_2.jpgforest_3.jpgforest_4.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY