vytisknout velikost písma Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Kto čakal ostrú verziu Subaru Forester, ten bude možno sklamaný. Japonská automobilka ukázala zhruba pred mesiacom obrázok, ktorý prezentoval toto SUV so sľubne vyzerajúcou značkou STI, ale ono je to nakoniec trochu jednoduchšie. Áno, divízia STI si vzala Forester do parády, v podstate ale iba auto doladila. Hlavné zlou správou je však fakt, že vznikne iba 300 exemplárov.

Subaru Forester tS dostal upravený predný nárazník vybavený decentným spojlerom, iná je maska chladiča, čierne sú spätné zrkadlá, rovnakú farbu dostal aj zadný strešný spojler, vzadu nájdeme menší difúzor a dve koncovky výfuku. Vzhľad podčiarkujú devätnásťpalcové kolesá BBS.

Interiér je veľmi podobný tomu, čo poznáme z WRX STI. Takže tu nájdeme červené detaily, športové sedačky, kovové pedále a sem tam sa objavuje podpis STI (na volante, na štartovacom tlačidle, na voliči automatickej prevodovky...).

Po technickej stránke vylepšila divízia STI predovšetkým podvozok. Forester tS ponúka svetlú výšku 205 mm, čo je o 15 mm menej, záujemcovia môžu očakávať celkovo tuhšie naladenie a výkonnejšie brzdy. Na motore inžinieri od STI nič nemenili. O pohon sa stará benzínový dvojliter s výkonom 206 kW (280 k).

Ako už bolo povedané, celkom vznikne iba 300 exemplárov a aby nebolo tých zlých správ málo, musíme podotknúť, že je táto verzia určená pre domáci japonský trh. Európa má smolu.

forester_tss_1.jpgforester_tss_2.jpgforester_tss_3.jpgforester_tss_4.jpgforester_tss_5.jpgforester_tss_6.jpgforester_tss_7.jpgforester_ts_01.jpgforester_ts_03.jpgforester_ts_04.jpgforester_ts_05.jpgforester_ts_06.jpgforester_ts_07.jpgforester_ts_08.jpgforester_ts_09.jpgforester_ts_10.jpgforester_ts_12.jpgforester_ts_13.jpgforester_ts_14.jpgforester_ts_15.jpgforester_ts_16.jpgforester-sti-main11.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY