vytisknout velikost písma Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Kto čakal ostrú verziu Subaru Forester, ten bude možno sklamaný. Japonská automobilka ukázala zhruba pred mesiacom obrázok, ktorý prezentoval toto SUV so sľubne vyzerajúcou značkou STI, ale ono je to nakoniec trochu jednoduchšie. Áno, divízia STI si vzala Forester do parády, v podstate ale iba auto doladila. Hlavné zlou správou je však fakt, že vznikne iba 300 exemplárov.

Subaru Forester tS dostal upravený predný nárazník vybavený decentným spojlerom, iná je maska chladiča, čierne sú spätné zrkadlá, rovnakú farbu dostal aj zadný strešný spojler, vzadu nájdeme menší difúzor a dve koncovky výfuku. Vzhľad podčiarkujú devätnásťpalcové kolesá BBS.

Interiér je veľmi podobný tomu, čo poznáme z WRX STI. Takže tu nájdeme červené detaily, športové sedačky, kovové pedále a sem tam sa objavuje podpis STI (na volante, na štartovacom tlačidle, na voliči automatickej prevodovky...).

Po technickej stránke vylepšila divízia STI predovšetkým podvozok. Forester tS ponúka svetlú výšku 205 mm, čo je o 15 mm menej, záujemcovia môžu očakávať celkovo tuhšie naladenie a výkonnejšie brzdy. Na motore inžinieri od STI nič nemenili. O pohon sa stará benzínový dvojliter s výkonom 206 kW (280 k).

Ako už bolo povedané, celkom vznikne iba 300 exemplárov a aby nebolo tých zlých správ málo, musíme podotknúť, že je táto verzia určená pre domáci japonský trh. Európa má smolu.

forester_tss_1.jpgforester_tss_2.jpgforester_tss_3.jpgforester_tss_4.jpgforester_tss_5.jpgforester_tss_6.jpgforester_tss_7.jpgforester_ts_01.jpgforester_ts_03.jpgforester_ts_04.jpgforester_ts_05.jpgforester_ts_06.jpgforester_ts_07.jpgforester_ts_08.jpgforester_ts_09.jpgforester_ts_10.jpgforester_ts_12.jpgforester_ts_13.jpgforester_ts_14.jpgforester_ts_15.jpgforester_ts_16.jpgforester-sti-main11.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY