vytisknout velikost písma Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Kto čakal ostrú verziu Subaru Forester, ten bude možno sklamaný. Japonská automobilka ukázala zhruba pred mesiacom obrázok, ktorý prezentoval toto SUV so sľubne vyzerajúcou značkou STI, ale ono je to nakoniec trochu jednoduchšie. Áno, divízia STI si vzala Forester do parády, v podstate ale iba auto doladila. Hlavné zlou správou je však fakt, že vznikne iba 300 exemplárov.

Subaru Forester tS dostal upravený predný nárazník vybavený decentným spojlerom, iná je maska chladiča, čierne sú spätné zrkadlá, rovnakú farbu dostal aj zadný strešný spojler, vzadu nájdeme menší difúzor a dve koncovky výfuku. Vzhľad podčiarkujú devätnásťpalcové kolesá BBS.

Interiér je veľmi podobný tomu, čo poznáme z WRX STI. Takže tu nájdeme červené detaily, športové sedačky, kovové pedále a sem tam sa objavuje podpis STI (na volante, na štartovacom tlačidle, na voliči automatickej prevodovky...).

Po technickej stránke vylepšila divízia STI predovšetkým podvozok. Forester tS ponúka svetlú výšku 205 mm, čo je o 15 mm menej, záujemcovia môžu očakávať celkovo tuhšie naladenie a výkonnejšie brzdy. Na motore inžinieri od STI nič nemenili. O pohon sa stará benzínový dvojliter s výkonom 206 kW (280 k).

Ako už bolo povedané, celkom vznikne iba 300 exemplárov a aby nebolo tých zlých správ málo, musíme podotknúť, že je táto verzia určená pre domáci japonský trh. Európa má smolu.

forester_tss_1.jpgforester_tss_2.jpgforester_tss_3.jpgforester_tss_4.jpgforester_tss_5.jpgforester_tss_6.jpgforester_tss_7.jpgforester_ts_01.jpgforester_ts_03.jpgforester_ts_04.jpgforester_ts_05.jpgforester_ts_06.jpgforester_ts_07.jpgforester_ts_08.jpgforester_ts_09.jpgforester_ts_10.jpgforester_ts_12.jpgforester_ts_13.jpgforester_ts_14.jpgforester_ts_15.jpgforester_ts_16.jpgforester-sti-main11.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY