vytisknout velikost písma Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Kto čakal ostrú verziu Subaru Forester, ten bude možno sklamaný. Japonská automobilka ukázala zhruba pred mesiacom obrázok, ktorý prezentoval toto SUV so sľubne vyzerajúcou značkou STI, ale ono je to nakoniec trochu jednoduchšie. Áno, divízia STI si vzala Forester do parády, v podstate ale iba auto doladila. Hlavné zlou správou je však fakt, že vznikne iba 300 exemplárov.

Subaru Forester tS dostal upravený predný nárazník vybavený decentným spojlerom, iná je maska chladiča, čierne sú spätné zrkadlá, rovnakú farbu dostal aj zadný strešný spojler, vzadu nájdeme menší difúzor a dve koncovky výfuku. Vzhľad podčiarkujú devätnásťpalcové kolesá BBS.

Interiér je veľmi podobný tomu, čo poznáme z WRX STI. Takže tu nájdeme červené detaily, športové sedačky, kovové pedále a sem tam sa objavuje podpis STI (na volante, na štartovacom tlačidle, na voliči automatickej prevodovky...).

Po technickej stránke vylepšila divízia STI predovšetkým podvozok. Forester tS ponúka svetlú výšku 205 mm, čo je o 15 mm menej, záujemcovia môžu očakávať celkovo tuhšie naladenie a výkonnejšie brzdy. Na motore inžinieri od STI nič nemenili. O pohon sa stará benzínový dvojliter s výkonom 206 kW (280 k).

Ako už bolo povedané, celkom vznikne iba 300 exemplárov a aby nebolo tých zlých správ málo, musíme podotknúť, že je táto verzia určená pre domáci japonský trh. Európa má smolu.

forester_tss_1.jpgforester_tss_2.jpgforester_tss_3.jpgforester_tss_4.jpgforester_tss_5.jpgforester_tss_6.jpgforester_tss_7.jpgforester_ts_01.jpgforester_ts_03.jpgforester_ts_04.jpgforester_ts_05.jpgforester_ts_06.jpgforester_ts_07.jpgforester_ts_08.jpgforester_ts_09.jpgforester_ts_10.jpgforester_ts_12.jpgforester_ts_13.jpgforester_ts_14.jpgforester_ts_15.jpgforester_ts_16.jpgforester-sti-main11.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY