vytisknout velikost písma Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Subaru Forester STI sa nekoná. Prichádza verzia tS, ktorá je navyše limitovaná

Kto čakal ostrú verziu Subaru Forester, ten bude možno sklamaný. Japonská automobilka ukázala zhruba pred mesiacom obrázok, ktorý prezentoval toto SUV so sľubne vyzerajúcou značkou STI, ale ono je to nakoniec trochu jednoduchšie. Áno, divízia STI si vzala Forester do parády, v podstate ale iba auto doladila. Hlavné zlou správou je však fakt, že vznikne iba 300 exemplárov.

Subaru Forester tS dostal upravený predný nárazník vybavený decentným spojlerom, iná je maska chladiča, čierne sú spätné zrkadlá, rovnakú farbu dostal aj zadný strešný spojler, vzadu nájdeme menší difúzor a dve koncovky výfuku. Vzhľad podčiarkujú devätnásťpalcové kolesá BBS.

Interiér je veľmi podobný tomu, čo poznáme z WRX STI. Takže tu nájdeme červené detaily, športové sedačky, kovové pedále a sem tam sa objavuje podpis STI (na volante, na štartovacom tlačidle, na voliči automatickej prevodovky...).

Po technickej stránke vylepšila divízia STI predovšetkým podvozok. Forester tS ponúka svetlú výšku 205 mm, čo je o 15 mm menej, záujemcovia môžu očakávať celkovo tuhšie naladenie a výkonnejšie brzdy. Na motore inžinieri od STI nič nemenili. O pohon sa stará benzínový dvojliter s výkonom 206 kW (280 k).

Ako už bolo povedané, celkom vznikne iba 300 exemplárov a aby nebolo tých zlých správ málo, musíme podotknúť, že je táto verzia určená pre domáci japonský trh. Európa má smolu.

forester_tss_1.jpgforester_tss_2.jpgforester_tss_3.jpgforester_tss_4.jpgforester_tss_5.jpgforester_tss_6.jpgforester_tss_7.jpgforester_ts_01.jpgforester_ts_03.jpgforester_ts_04.jpgforester_ts_05.jpgforester_ts_06.jpgforester_ts_07.jpgforester_ts_08.jpgforester_ts_09.jpgforester_ts_10.jpgforester_ts_12.jpgforester_ts_13.jpgforester_ts_14.jpgforester_ts_15.jpgforester_ts_16.jpgforester-sti-main11.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY