vytisknout velikost písma Subaru EyeSight vo vylepšenom prevedení pre rok 2015

Automobilka Subaru ponúkne v modelovom roku 2015 na svojich vozidlách ponúkaných v USA vylepšenú asistenčnú sústavu Eyesight.

O komplexnom bezpečnostnom systéme Subaru EyeSight sme hovorili už pred rokom, avšak teraz značka Subaru prichádza s jeho ďalej vylepšenou verziou. Nový EyeSight má ďalej zvýšiť úroveň aktívnej bezpečnosti a rozšíriť a spresniť prísun informácií smerom k vodičovi. Jadrom sústavy sa stáva dvojica nových kamier za vnútorným spätným zrkadlom, ktorá ponúkne až o 40% dlhší a širší dosah než doteraz používaný systém. EyeSight po novom rozpozná aj rozsvietenie brzdových svetiel na vpredu idúcim vozidle a registruje aj chodcov vstupujúcich do jazdnej dráhy vozidla.

Subaru EyeSight 2015.jpg
Vylepšený systém Subaru EyeSight využíva dvojice nových kamier s väčším dosahom

Riadiaca jednotka sústavy EyeSight je po novom prepojená s brzdovým systémom a ovládaním škrtiacej klapky, takže ide o systém plne integrovaný do komplexu ďalších zariadení zahŕňajúcich aj adaptívny tempomat, stráženie nechceného opustenia jazdného pruhu alebo núdzové brzdenie v kritických situáciách, ktoré je schopné samočinne zastaviť vozidlo pri rýchlostiach do 48 km/h.

Vylepšená sústava EyeSight sa začne stávať do amerických vozov Subaru v priebehu nasledujúcich mesiacov a zahŕňať má aj ďalšie bezpečnostné systémy vrátane stráženia mŕtvych uhlov alebo sledovania prevádzky za vozidlom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY