vytisknout velikost písma Subaru EyeSight vo vylepšenom prevedení pre rok 2015

Automobilka Subaru ponúkne v modelovom roku 2015 na svojich vozidlách ponúkaných v USA vylepšenú asistenčnú sústavu Eyesight.

O komplexnom bezpečnostnom systéme Subaru EyeSight sme hovorili už pred rokom, avšak teraz značka Subaru prichádza s jeho ďalej vylepšenou verziou. Nový EyeSight má ďalej zvýšiť úroveň aktívnej bezpečnosti a rozšíriť a spresniť prísun informácií smerom k vodičovi. Jadrom sústavy sa stáva dvojica nových kamier za vnútorným spätným zrkadlom, ktorá ponúkne až o 40% dlhší a širší dosah než doteraz používaný systém. EyeSight po novom rozpozná aj rozsvietenie brzdových svetiel na vpredu idúcim vozidle a registruje aj chodcov vstupujúcich do jazdnej dráhy vozidla.

Subaru EyeSight 2015.jpg
Vylepšený systém Subaru EyeSight využíva dvojice nových kamier s väčším dosahom

Riadiaca jednotka sústavy EyeSight je po novom prepojená s brzdovým systémom a ovládaním škrtiacej klapky, takže ide o systém plne integrovaný do komplexu ďalších zariadení zahŕňajúcich aj adaptívny tempomat, stráženie nechceného opustenia jazdného pruhu alebo núdzové brzdenie v kritických situáciách, ktoré je schopné samočinne zastaviť vozidlo pri rýchlostiach do 48 km/h.

Vylepšená sústava EyeSight sa začne stávať do amerických vozov Subaru v priebehu nasledujúcich mesiacov a zahŕňať má aj ďalšie bezpečnostné systémy vrátane stráženia mŕtvych uhlov alebo sledovania prevádzky za vozidlom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY