vytisknout velikost písma Subaru BRZ zostane len pri jednej generácii. Ďalšia nie je v pláne

Subaru BRZ zostane len pri jednej generácii. Ďalšia nie je v pláne

Na svete sú informácie, ktoré nepotešia priaznivcov modelu Subaru BRZ. Hoci sa ešte len chystá facelift, kde sa očakáva predovšetkým zvýšenie výkonu, dlhodobý výhľad nevyzerá pre BRZ dobre. Toyota síce počíta s ďalšou generáciou, pokojne sa ale môže stať, že tá sa už značky Subaru týkať nebude.

Dôvodom je spolupráca s automobilkou BMW. Toyota so svojím nemeckým partnerom pripravuje ostrý športový automobil, ktorý by sa mal zaradiť nad GT86, no hovorí sa o tom, že by sa táto spolupráca mohla týkať tiež novej generácie GT86. S tým súvisí samozrejme otázka, či sa pod kapotou miesto dvojlitrového boxera neobjaví radový motor.

Šéfinžinier Tetsuya Tada, ktorý je zodpovedný za vývoj nového športového vozidla aj za GT86, ale zdôraznil, že ide zatiaľ o vzdialenú budúcnosť, pričom ešte nič definitívneho nie je. Pripúšťa však, že takáto možnosť existuje. Takmer istá je prítomnosť nejakého elektrického systému v novej generácii GT86, a to samozrejme kvôli zníženiu emisií. Tada v tejto súvislosti odkazuje na závodný špeciál, ktorý bolo možné vidieť v Le Mans.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY