vytisknout velikost písma Subaru BRZ STI Performance zatiaľ iba ako koncept

Subaru BRZ STI Performance zatiaľ iba ako koncept
Zoznam kapitol
  1. Subaru BRZ STI Performance
  2. Fotogaléria: Subaru BRZ STI Performance

Subaru predstavuje v New Yorku koncept modelu BRZ STI Performance. O výkone sa nehovorí, ale aj tak to podľa vyhlásenia Subaru vyzerá, že pod kapotou nie je len sériová jednotka ponúkajúca 200 koní. Subaru chce konceptom propagovať predaj tuningových dielov, vozidiel STI a značkového motoršportu v USA.

sti_3.jpgsti_1.jpgsti_2.jpgBez obrieho krídla by to nešlo, ani bez upraveného interiéru. Motor vraj pochádza zo závodného auta, ale na sériovú výrobu si nádeje nerobte. A vôbec, kúzlo Subaru BRZ je v tom, ako sa vodič naučí so skromným výkonom a malou priľnavosťou pracovať

Koncept BRZ STI Performance je vycibrený mixom doplnkov STI spolu so závodnými komponentmi. Motor vraj vychádza z jednotky EJ20 pre pretekárske BRZ GT300. Malo by teda ísť o preplňovaný štvorvalec boxer s výkonom okolo 300 koní a krútiacim momentom asi 450 Nm.

Takéto parametre by, spolu so širšími lepivými pneumatikami, stačili na dosiahnutie stokilometrovej rýchlosti za necelých päť sekúnd. Lenže koncept je jedna vec a realita druhá. Asi sa nedá predpokladať, že sériové auto dostane motor vyvinutý pre okruhové preteky.

Subaru v budúcnosti upraví viac modelov, aby si zaslúžili logo STI. Pôjde teda o niečo v zmysle BMW M alebo Mercedesu AMG, kedy každá verzia dostane svoj športový model. Ostrej verzie STI sa tak dočká aj Forester, Legacy alebo napríklad Outback.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY