vytisknout velikost písma Subaru BRZ STI Performance zatiaľ iba ako koncept

Subaru BRZ STI Performance zatiaľ iba ako koncept
Zoznam kapitol
  1. Subaru BRZ STI Performance
  2. Fotogaléria: Subaru BRZ STI Performance

Subaru predstavuje v New Yorku koncept modelu BRZ STI Performance. O výkone sa nehovorí, ale aj tak to podľa vyhlásenia Subaru vyzerá, že pod kapotou nie je len sériová jednotka ponúkajúca 200 koní. Subaru chce konceptom propagovať predaj tuningových dielov, vozidiel STI a značkového motoršportu v USA.

sti_3.jpgsti_1.jpgsti_2.jpgBez obrieho krídla by to nešlo, ani bez upraveného interiéru. Motor vraj pochádza zo závodného auta, ale na sériovú výrobu si nádeje nerobte. A vôbec, kúzlo Subaru BRZ je v tom, ako sa vodič naučí so skromným výkonom a malou priľnavosťou pracovať

Koncept BRZ STI Performance je vycibrený mixom doplnkov STI spolu so závodnými komponentmi. Motor vraj vychádza z jednotky EJ20 pre pretekárske BRZ GT300. Malo by teda ísť o preplňovaný štvorvalec boxer s výkonom okolo 300 koní a krútiacim momentom asi 450 Nm.

Takéto parametre by, spolu so širšími lepivými pneumatikami, stačili na dosiahnutie stokilometrovej rýchlosti za necelých päť sekúnd. Lenže koncept je jedna vec a realita druhá. Asi sa nedá predpokladať, že sériové auto dostane motor vyvinutý pre okruhové preteky.

Subaru v budúcnosti upraví viac modelov, aby si zaslúžili logo STI. Pôjde teda o niečo v zmysle BMW M alebo Mercedesu AMG, kedy každá verzia dostane svoj športový model. Ostrej verzie STI sa tak dočká aj Forester, Legacy alebo napríklad Outback.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY