vytisknout velikost písma Subaru BRZ STI Performance zatiaľ iba ako koncept

Subaru BRZ STI Performance zatiaľ iba ako koncept
Zoznam kapitol
  1. Subaru BRZ STI Performance
  2. Fotogaléria: Subaru BRZ STI Performance

Subaru predstavuje v New Yorku koncept modelu BRZ STI Performance. O výkone sa nehovorí, ale aj tak to podľa vyhlásenia Subaru vyzerá, že pod kapotou nie je len sériová jednotka ponúkajúca 200 koní. Subaru chce konceptom propagovať predaj tuningových dielov, vozidiel STI a značkového motoršportu v USA.

sti_3.jpgsti_1.jpgsti_2.jpgBez obrieho krídla by to nešlo, ani bez upraveného interiéru. Motor vraj pochádza zo závodného auta, ale na sériovú výrobu si nádeje nerobte. A vôbec, kúzlo Subaru BRZ je v tom, ako sa vodič naučí so skromným výkonom a malou priľnavosťou pracovať

Koncept BRZ STI Performance je vycibrený mixom doplnkov STI spolu so závodnými komponentmi. Motor vraj vychádza z jednotky EJ20 pre pretekárske BRZ GT300. Malo by teda ísť o preplňovaný štvorvalec boxer s výkonom okolo 300 koní a krútiacim momentom asi 450 Nm.

Takéto parametre by, spolu so širšími lepivými pneumatikami, stačili na dosiahnutie stokilometrovej rýchlosti za necelých päť sekúnd. Lenže koncept je jedna vec a realita druhá. Asi sa nedá predpokladať, že sériové auto dostane motor vyvinutý pre okruhové preteky.

Subaru v budúcnosti upraví viac modelov, aby si zaslúžili logo STI. Pôjde teda o niečo v zmysle BMW M alebo Mercedesu AMG, kedy každá verzia dostane svoj športový model. Ostrej verzie STI sa tak dočká aj Forester, Legacy alebo napríklad Outback.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY