vytisknout velikost písma Subaru Ascent je sen každého subaristu s veľkou rodinou

Subaru Ascent je najväčší model v histórii značky. Prerastený Outback je schopný odviezť až osem ľudí. Pohon zaistí nový boxer s objemom 2,4 litra s turbodúchadlom typu twin-scroll. Nechýba systém EyeSight, pohon všetkých kolies a automatická prevodovka Lineartronic. Ascent je určený pre Ameriku, Európa má smolu.
Subaru Ascent je sen každého subaristu s veľkou rodinou

Je všeobecne známe, že majitelia Subaru sú vo veľkej miere priaznivci značky, ktorí nedajú na svoje autá dopustiť a obvykle bývajú veľmi verní. Pokiaľ má ale nejaký taký fanúšik početnú rodinu, to najväčšie, čo si u nás môže kúpiť, je Outback, prípadne Forester. A nie vždy tieto modely stačia. V Amerike bol aktuálne predstavený nový Ascent, ktorý bude pre podobné prípady hotovým snom, pretože ide o najväčší automobil, aký kedy Subaru vyrábalo. Povedzme si ale na rovinu, že v našich končinách tento sen zostane nesplnený.

Ascent totiž mieri na americký trh, ktorý je vzhľadom k počtu predaných áut pre Subaru prioritou. Tlačová správa priamo hovorí, že novinka vznikla exkluzívne pre Severnú Ameriku, kde sa bude aj vyrábať. Je to škoda, pretože ide o zaujímavé auto, ktoré by si pokojne našlo záujemcov aj u nás.

Subaru Ascent meria na dĺžku takmer presne päť metrov. Rázvor náprav má hodnotu 2891 mm. Šírka bez zrkadiel je 1930 mm a na výšku vozidlo meria 1819 mm vrátane strešných lyžín. Pre predstavu, veľkostne Ascent zapadá zhruba medzi Kiu Sorento a Mercedes-Benz GLS. Interiér je štandardne osemmiestny, záujemcovia však môžu nahradiť trojmiestnu lavicu v druhom rade dvoma pohodlnými kreslami.

Automobilka sľubuje aj vysokú variabilitu ponúkajúcu až deväť rôznych usporiadaní interiéru. Po sklopení všetkých operadiel dostanete priestor o veľkosti cez dva metre kubické. Aj v prípade použitia všetkých troch radov stále zostáva na batožinu solídnych 555 litrov. Subaru pridá aj osem USB konektorov pre dobíjanie rôznych zariadení, 19 držiakov nápojov a trojzónovú automatickú klimatizáciu ako súčasť štandardnej výbavy.

Obria novinka značky Subaru dostala nový štvorvalcový motor. Jedná sa o boxer 2,4 l, ktorý využíva preplňovanie turbodúchadlom typu twi-scroll aj priame vstrekovanie paliva. Maximálny výkon je 194 kW (264 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 374 Nm. Motor je spojený s automatickou prevodovkou Lineartronic aj s pohonom všetkých kolies. Napriek svojej veľkosti myslí Ascent aj na terén, takže nechýba režim jazdy mimo cesty X-Mode a svetlá výška podvozku má hodnotu 221 mm. Nový Ascent samozrejme nemôže vo svojej výbave nemať aj balík asistenčných systémov združených pod označením EyeSight.

Na zahájenie predaja si ale musia americkí zákazníci ešte pár mesiacov počkať. Ascent zamieri na tamojší trh až v lete budúceho roka.

Pripomeňme, že Subaru už pred nejakým časom podobne veľké SUV ponúkalo. Tribeca ale ani v America až toľko úspechov neslávila. Krátko po svojom príchode síce zaznamenala na americkom trhu vyše 18-tisíc predaných vozidiel (v roku 2006), od tej doby ale predaje neustále klesali až na 732 exemplárov v roku 2014. S Tribecou to Subaru skúšalo aj v Európe, vozidlo sa tu ale príliš neuchytilo. Najlepší bol rok 2007, kedy sa v Európe predalo ľahko cez dvetisíc kusov.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY