vytisknout velikost písma Štvordverové Lamborghini zrejme dostane techniku Porsche Panamera

Lamborghini plánuje ďalší štvordverový model. Po SUV Urus dorazí aj supersedan. Platformu si požičia od Porsche Panamera. Na trhu sa objaví v roku 2021 s plug-in hybridným pohonom.
Štvordverové Lamborghini zrejme dostane techniku Porsche Panamera

Rok 2021 by mal priniesť premiéru úplne novej modelovej rady vozidiel značky Lamborghini. Chystá sa totiž štvordverový supersedan. Že to nie je v Lamborghini nič nové? Ako sa to vezme, plány na podobné auto sú staré už desať rokov, veď koncept Lamborghini Estoque sa predstavil v Paríži v roku 2008. Pred viac ako deviatimi rokmi.

Pre taliansku značku patriaca do koncernu Volkswagen bude dôležitá predovšetkým ziskovosť projektu. Asi nikoho neprekvapí, že Lamborghini pre podobné auto nemá k dispozícii platformu, takže bude musieť siahnuť do koncernovom sklade. Jedna možnosť tu ale je, platforma MSB od Porsche, ktorú má napríklad nová Panamera.

Modulárna platforma pre vozidlá s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom zadných kolies slúži tiež ako základ novému Bentley Continental. Naproti tomuto sedanu Lamborghini, ktorý ešte nemá meno, sa pripravuje aj SUV Urus, ale to dostane platformu MLB Evo určenú napríklad pre Porsche Cayenne.

Ako píše britský Autocar, projekt je ešte len na začiatku, ale Lamborghini cíti príležitosť na trhu. Vďaka zdieľaniu platformy a motorom v rámci koncernu sa tak podarí ušetriť za vývoj značné prostriedky, čím si výrobca zaistí dobré marže a ziskovosť. Rovnako ako SUV Urus sa zrejme aj štvordverový sedan dočká plug-in hybridnej verzie. Na diesel už zabudnite, pri tom práve v súvislosti s konceptom Estoque sa hovorilo o motore V12 TDI. Ale to už je deväť rokov späť a doba sa mení.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY