vytisknout velikost písma Štúdio Bertone nakoniec zbankrotovalo. Nikto ho nechcel

Štúdio Bertone nakoniec zbankrotovalo. Nikto ho nechcel

Bolo obdobie, kedy majitelia exkluzívnych áut túžili po výnimočnom dizajne a štýle. A to im mohli dodať len zákazkové dielne a špecializovaní dizajnéri. Dnes, keď musia byť všetky autá takmer rovnaké kvôli všakovakým bezpečnostným normám, prácu špecializovaných dielní nikto neocení.

Navyše sa automobilkám oplatí si tie konzumné prepravníky s rovnakými motormi, postavené na jednej spoločnej platforme zdieľanej naprieč všetkými možnými značkami, nakresliť svojpomocne.

Stilo Bertone je jedna z dielní, na ktorú dopadlo ťažké kladivo trhového boja. Už na začiatku roka oznámila, že ak nenájde investora s rozumným plánom zníženia dlhu vo výške cez 30 miliónov eur, zbankrotuje.

A tak sa aj stalo. Karosárňu a dizajnérske centrum Stilo Bertone totiž nikto nechcel. Problém bude aj s predajom pozemkov, dielní a zbierky vozidiel. Tá je dokonca v Taliansku vyhlásená za národné kultúrne dedičstvo. No, keď teraz v Taliansku doja milionára o každý eurocent, mohli by do Bertoneho zainvestovať, keď je to také kultúrne dedičstvo...

Zaujímavé tiež je, že na konci roka vyprší licencia na práva k menu Bertone a ku slávnemu logu. Tak uvidíme, či si nejaká veľká automobilka vezme príklad z Volkswagenu (kúpil štúdio Italdesign) a pokúsi sa Stilo Bertone zachrániť.

Určite viete, že sám Bertone navrhol dizajn Škody Favorit. Medzi posledné zaujímavé projekty patril koncept sedanu Jaguar B99 či kupé Alfa Romeo Pandion. Zo skorších sériových áut nemožno nespomenúť napríklad Alfu Romeo GT alebo kupé a kabriolet Opel Astra. V Bertoneho dielňach sa učil aj slávny Marcello Gandini.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY