vytisknout velikost písma Štúdio Bertone nakoniec zbankrotovalo. Nikto ho nechcel

Štúdio Bertone nakoniec zbankrotovalo. Nikto ho nechcel

Bolo obdobie, kedy majitelia exkluzívnych áut túžili po výnimočnom dizajne a štýle. A to im mohli dodať len zákazkové dielne a špecializovaní dizajnéri. Dnes, keď musia byť všetky autá takmer rovnaké kvôli všakovakým bezpečnostným normám, prácu špecializovaných dielní nikto neocení.

Navyše sa automobilkám oplatí si tie konzumné prepravníky s rovnakými motormi, postavené na jednej spoločnej platforme zdieľanej naprieč všetkými možnými značkami, nakresliť svojpomocne.

Stilo Bertone je jedna z dielní, na ktorú dopadlo ťažké kladivo trhového boja. Už na začiatku roka oznámila, že ak nenájde investora s rozumným plánom zníženia dlhu vo výške cez 30 miliónov eur, zbankrotuje.

A tak sa aj stalo. Karosárňu a dizajnérske centrum Stilo Bertone totiž nikto nechcel. Problém bude aj s predajom pozemkov, dielní a zbierky vozidiel. Tá je dokonca v Taliansku vyhlásená za národné kultúrne dedičstvo. No, keď teraz v Taliansku doja milionára o každý eurocent, mohli by do Bertoneho zainvestovať, keď je to také kultúrne dedičstvo...

Zaujímavé tiež je, že na konci roka vyprší licencia na práva k menu Bertone a ku slávnemu logu. Tak uvidíme, či si nejaká veľká automobilka vezme príklad z Volkswagenu (kúpil štúdio Italdesign) a pokúsi sa Stilo Bertone zachrániť.

Určite viete, že sám Bertone navrhol dizajn Škody Favorit. Medzi posledné zaujímavé projekty patril koncept sedanu Jaguar B99 či kupé Alfa Romeo Pandion. Zo skorších sériových áut nemožno nespomenúť napríklad Alfu Romeo GT alebo kupé a kabriolet Opel Astra. V Bertoneho dielňach sa učil aj slávny Marcello Gandini.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY