vytisknout velikost písma Štúdio Bertone nakoniec zbankrotovalo. Nikto ho nechcel

Štúdio Bertone nakoniec zbankrotovalo. Nikto ho nechcel

Bolo obdobie, kedy majitelia exkluzívnych áut túžili po výnimočnom dizajne a štýle. A to im mohli dodať len zákazkové dielne a špecializovaní dizajnéri. Dnes, keď musia byť všetky autá takmer rovnaké kvôli všakovakým bezpečnostným normám, prácu špecializovaných dielní nikto neocení.

Navyše sa automobilkám oplatí si tie konzumné prepravníky s rovnakými motormi, postavené na jednej spoločnej platforme zdieľanej naprieč všetkými možnými značkami, nakresliť svojpomocne.

Stilo Bertone je jedna z dielní, na ktorú dopadlo ťažké kladivo trhového boja. Už na začiatku roka oznámila, že ak nenájde investora s rozumným plánom zníženia dlhu vo výške cez 30 miliónov eur, zbankrotuje.

A tak sa aj stalo. Karosárňu a dizajnérske centrum Stilo Bertone totiž nikto nechcel. Problém bude aj s predajom pozemkov, dielní a zbierky vozidiel. Tá je dokonca v Taliansku vyhlásená za národné kultúrne dedičstvo. No, keď teraz v Taliansku doja milionára o každý eurocent, mohli by do Bertoneho zainvestovať, keď je to také kultúrne dedičstvo...

Zaujímavé tiež je, že na konci roka vyprší licencia na práva k menu Bertone a ku slávnemu logu. Tak uvidíme, či si nejaká veľká automobilka vezme príklad z Volkswagenu (kúpil štúdio Italdesign) a pokúsi sa Stilo Bertone zachrániť.

Určite viete, že sám Bertone navrhol dizajn Škody Favorit. Medzi posledné zaujímavé projekty patril koncept sedanu Jaguar B99 či kupé Alfa Romeo Pandion. Zo skorších sériových áut nemožno nespomenúť napríklad Alfu Romeo GT alebo kupé a kabriolet Opel Astra. V Bertoneho dielňach sa učil aj slávny Marcello Gandini.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY