vytisknout velikost písma Štúdia: Systémy núdzového brzdenia znížili nehodovosť o 40%

Americký inštitút zbieral dáta v dvadsiatichdvoch štátoch po dobu piatich rokov. IIHS odporúča systémy varovania pred kolíziou a automatického núdzového brzdenia ako povinné vo všetkých nových autách.
Štúdia: Systémy núdzového brzdenia znížili nehodovosť o 40%

Podľa jednej americkej štúdie majú vozidlá vybavené systémom automatického núdzového brzdenia o skoro 40% nižšiu početnosť výskytu nehôd z nepozornosti, keď vodič nedobrzdí a narazí do pomalšieho alebo stojaceho auta pred sebou. Systém svetelného a akustického varovania pred prekážkou potom zníži pravdepodobnosť takejto nehody o 23%.

Automatické núdzové brzdenie spolu s varovaním pred prekážkou zmenší pravdepodobnosť zranenia pri náraze zozadu o 42%. Americký Poisťovací inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) údaje zbieral v dvadsiatichdvoch štátoch po dobu piatich rokov.

IIHS zhromažďoval dáta od vozidiel značiek Honda, Mercedes-Benz, Subaru a Volvo vybavených týmito bezpečnostnými systémami. Následne čísla porovnával s nehodovosťou vo všetkých sledovaných amerických štátoch.

IIHS odporúča systémy varovania pred kolíziou a automatického núdzového brzdenia ako povinné vo všetkých nových autách. Ak by nimi boli vybavené všetky autá v USA, len v roku 2013 by sa podľa IIHS podarilo zabrániť 700 000 dopravným nehodám.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY