vytisknout velikost písma Štúdia: Systémy núdzového brzdenia znížili nehodovosť o 40%

Americký inštitút zbieral dáta v dvadsiatichdvoch štátoch po dobu piatich rokov. IIHS odporúča systémy varovania pred kolíziou a automatického núdzového brzdenia ako povinné vo všetkých nových autách.
Štúdia: Systémy núdzového brzdenia znížili nehodovosť o 40%

Podľa jednej americkej štúdie majú vozidlá vybavené systémom automatického núdzového brzdenia o skoro 40% nižšiu početnosť výskytu nehôd z nepozornosti, keď vodič nedobrzdí a narazí do pomalšieho alebo stojaceho auta pred sebou. Systém svetelného a akustického varovania pred prekážkou potom zníži pravdepodobnosť takejto nehody o 23%.

Automatické núdzové brzdenie spolu s varovaním pred prekážkou zmenší pravdepodobnosť zranenia pri náraze zozadu o 42%. Americký Poisťovací inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) údaje zbieral v dvadsiatichdvoch štátoch po dobu piatich rokov.

IIHS zhromažďoval dáta od vozidiel značiek Honda, Mercedes-Benz, Subaru a Volvo vybavených týmito bezpečnostnými systémami. Následne čísla porovnával s nehodovosťou vo všetkých sledovaných amerických štátoch.

IIHS odporúča systémy varovania pred kolíziou a automatického núdzového brzdenia ako povinné vo všetkých nových autách. Ak by nimi boli vybavené všetky autá v USA, len v roku 2013 by sa podľa IIHS podarilo zabrániť 700 000 dopravným nehodám.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY