vytisknout velikost písma Štúdia: Systémy núdzového brzdenia znížili nehodovosť o 40%

Americký inštitút zbieral dáta v dvadsiatichdvoch štátoch po dobu piatich rokov. IIHS odporúča systémy varovania pred kolíziou a automatického núdzového brzdenia ako povinné vo všetkých nových autách.
Štúdia: Systémy núdzového brzdenia znížili nehodovosť o 40%

Podľa jednej americkej štúdie majú vozidlá vybavené systémom automatického núdzového brzdenia o skoro 40% nižšiu početnosť výskytu nehôd z nepozornosti, keď vodič nedobrzdí a narazí do pomalšieho alebo stojaceho auta pred sebou. Systém svetelného a akustického varovania pred prekážkou potom zníži pravdepodobnosť takejto nehody o 23%.

Automatické núdzové brzdenie spolu s varovaním pred prekážkou zmenší pravdepodobnosť zranenia pri náraze zozadu o 42%. Americký Poisťovací inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) údaje zbieral v dvadsiatichdvoch štátoch po dobu piatich rokov.

IIHS zhromažďoval dáta od vozidiel značiek Honda, Mercedes-Benz, Subaru a Volvo vybavených týmito bezpečnostnými systémami. Následne čísla porovnával s nehodovosťou vo všetkých sledovaných amerických štátoch.

IIHS odporúča systémy varovania pred kolíziou a automatického núdzového brzdenia ako povinné vo všetkých nových autách. Ak by nimi boli vybavené všetky autá v USA, len v roku 2013 by sa podľa IIHS podarilo zabrániť 700 000 dopravným nehodám.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY