vytisknout velikost písma Stretnutie klasických závodných automobilov desiatykrát, 26. 10. 2014

Jubilejné 10. stretnutie Classic Racing Car Meeting minulú nedeľu uzavrelo päť rokov trvajúcu etapu. Na jar budúceho roku sa síce pôjde znovu, ale už pod novým menom...
Stretnutie klasických závodných automobilov desiatykrát, 26. 10. 2014
Zoznam kapitol
  1. Desiatykrát!, Hlavne si zajazdiť, Nástrahy veľkého okruhu
  2. Na trať!
  3. Fotogaléria (99x foto)

Desiatykrát!

Brnenský Classic Racing Car Meeting sa v uplynulých rokoch stal českou adaptáciou akciou podobného druhu, ktoré sa konajú v zahraničí, no u nás až do jeho začatia doteraz taká tradícia chýbala. Organizuje ho Fordever Club Brno v spolupráci s Auto Classic Clubom Brno. Prvý ročník sa išiel v apríli roku 2010 a od tej doby sa Classic Racing Car Meeting koná dvakrát do roka, vždy v polovici apríla a koncom októbra. Aj s ohľadom na tieto termíny ide o zaujímavú príležitosť začať a ukončiť sezónu.

P1190370.JPGP1190331.JPGP1190336.JPG
Minúty pred štartom jubilejného 10. stretnutia...

Na jar sa vyháňajú pavučiny z výfukov a na jeseň sa hodnotí uplynulá sezóna a rozsahy závad a nehôd, pričom ide spravidla o poslednú príležitosť zapretekať si v špičkovom prostredí brnenského Masarykovho okruhu. Vlastne o "pretekaní" treba hovoriť len opatrne. Hoci aj pred týždňom bola k dispozícii profesionálna časomiera, oficiálne ide stále o "stretnutie"! 

Aj tento rok v októbri sa zišla pestrá paleta vozidiel najrôznejších druhov (celkom ich tentoraz na okruh vyrazilo 51), rokov výroby a stavu pripravenosti pre nasadenie na skutočnom pretekárskom okruhu. Organizátorom však nejde o dokonalú štýlovú čistotu zúčastnených automobilov, ale hlavne o prítomnosť ich majiteľov, a treba dodať, že táto partia naozaj drží pohromade a v priebehu roka sa stretáva pri rôznych iných príležitostiach.

Hlavne si zajazdiť

Všetkým ide o to isté: zajazdiť si. K tomu mali v poslednú októbrovú nedeľu účastníci Classic Racing Car Meeting k dispozícii hneď tri vyhradené polhodinové jazdy, pričom tá prvá bola zahrievacia a bez časomiery. Prvej ostrej jazde opäť predchádzala povinná rozprava jazdcov s bezpečnostnými pokynmi. Pripomenúť bolo treba najmä vlajkové signály a bezpečnostné predpisy, ktoré mimochodom za povinné vyžadujú použitie bezpečnostných prilieb.

P1190441.JPGP1190446.JPGP1190425.JPG
Svoje sily si zmerali autá najrôznejších druhov...

Posádky vozidiel, ktoré za pol hodiny odcestujú v priemere päť kôl, sa môžu meniť, ale výhradne v zabezpečenom priestore boxov, deti tentoraz vo vozoch byť nesmeli. S ohľadom na rôzne schopnosti vozidiel aj ich pilotov platí dohováranie, že v zákrutách sa nepredchádza. Cieľom všetkých účastníkov Classic Racing Car Meeting je predovšetkým dobre si zajazdiť, aby v zime bolo načo spomínať. 

Hlavnými postavami Classic Racing Car Meeting zostávajú Karel Kostroň za Fordever Club Brno a Vladimír Jokl za ACC Brno. Obaja sa tiež pred týždňom predstavili za volantmi svojich vozidiel, Karel opäť sedlal svoje rokmi overené kupé Ford Capri RS2600 v štýle továrenských špeciálov zo začiatku sedemdesiatych rokov a Vladimír previezol svoje legendárne BMW 1800T postavené podľa dobových predpisov.

Nástrahy veľkého okruhu

V štartovom poli nájdeme rad stálic, ale aj nováčikov. O autách pánov Kostroňa a Jokla už bola reč, ale spomenúť treba určite aj Jiřího Kimla staršieho a mladšieho s Fiatom 125 Special, resp. Škodou 120 LS alebo Kuba Kouřila s Fordom Capri, no škálu vozidiel v depe aj na trati obohatili aj vítaní nováčikovia. Drobnou vadou na kráse bol rad pomerne nových vozidiel, no záujem o túto už etablovanú akciu je natoľko významný, že od jari budúceho roka, kedy zároveň dôjde k premenovaniu, budú stroje starostlivo vyberané.

P1190389.JPGP1190390.JPGP1190391.JPG
Motory nahodiť!

Počasie ani tentoraz nebolo v Brne k účastníkom zhodou okolností posledného Classic Racing Car Meeting nijako prívetivé, avšak na Masarykovom okruhu to tak už väčšinou býva. Priebežne mrholilo a výdatne fúkalo, no hmla sa výnimočne zdržala svojich prejavov. K nehodám nedošlo (niekoľko áut sa však do depa vrátilo na lane, ale to je celkom bežné) a všetko prebehlo v skvelej atmosfére. Nezostáva než tešiť sa na jarné opakovanie, ktorým Classic Racing Car Meeting vyštartuje do novej etapy svojej existencie pod novým menom... 

Na ďalšej stránke nasleduje čiastočne komentovaná fotogaléria z minulej nedele. Na ďalšie snímky sa môžete pozrieť tu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY