vytisknout velikost písma Stretnutie klasických závodných automobilov desiatykrát, 26. 10. 2014

Jubilejné 10. stretnutie Classic Racing Car Meeting minulú nedeľu uzavrelo päť rokov trvajúcu etapu. Na jar budúceho roku sa síce pôjde znovu, ale už pod novým menom...
Stretnutie klasických závodných automobilov desiatykrát, 26. 10. 2014
Zoznam kapitol
  1. Desiatykrát!, Hlavne si zajazdiť, Nástrahy veľkého okruhu
  2. Na trať!
  3. Fotogaléria (99x foto)

Desiatykrát!

Brnenský Classic Racing Car Meeting sa v uplynulých rokoch stal českou adaptáciou akciou podobného druhu, ktoré sa konajú v zahraničí, no u nás až do jeho začatia doteraz taká tradícia chýbala. Organizuje ho Fordever Club Brno v spolupráci s Auto Classic Clubom Brno. Prvý ročník sa išiel v apríli roku 2010 a od tej doby sa Classic Racing Car Meeting koná dvakrát do roka, vždy v polovici apríla a koncom októbra. Aj s ohľadom na tieto termíny ide o zaujímavú príležitosť začať a ukončiť sezónu.

P1190370.JPGP1190331.JPGP1190336.JPG
Minúty pred štartom jubilejného 10. stretnutia...

Na jar sa vyháňajú pavučiny z výfukov a na jeseň sa hodnotí uplynulá sezóna a rozsahy závad a nehôd, pričom ide spravidla o poslednú príležitosť zapretekať si v špičkovom prostredí brnenského Masarykovho okruhu. Vlastne o "pretekaní" treba hovoriť len opatrne. Hoci aj pred týždňom bola k dispozícii profesionálna časomiera, oficiálne ide stále o "stretnutie"! 

Aj tento rok v októbri sa zišla pestrá paleta vozidiel najrôznejších druhov (celkom ich tentoraz na okruh vyrazilo 51), rokov výroby a stavu pripravenosti pre nasadenie na skutočnom pretekárskom okruhu. Organizátorom však nejde o dokonalú štýlovú čistotu zúčastnených automobilov, ale hlavne o prítomnosť ich majiteľov, a treba dodať, že táto partia naozaj drží pohromade a v priebehu roka sa stretáva pri rôznych iných príležitostiach.

Hlavne si zajazdiť

Všetkým ide o to isté: zajazdiť si. K tomu mali v poslednú októbrovú nedeľu účastníci Classic Racing Car Meeting k dispozícii hneď tri vyhradené polhodinové jazdy, pričom tá prvá bola zahrievacia a bez časomiery. Prvej ostrej jazde opäť predchádzala povinná rozprava jazdcov s bezpečnostnými pokynmi. Pripomenúť bolo treba najmä vlajkové signály a bezpečnostné predpisy, ktoré mimochodom za povinné vyžadujú použitie bezpečnostných prilieb.

P1190441.JPGP1190446.JPGP1190425.JPG
Svoje sily si zmerali autá najrôznejších druhov...

Posádky vozidiel, ktoré za pol hodiny odcestujú v priemere päť kôl, sa môžu meniť, ale výhradne v zabezpečenom priestore boxov, deti tentoraz vo vozoch byť nesmeli. S ohľadom na rôzne schopnosti vozidiel aj ich pilotov platí dohováranie, že v zákrutách sa nepredchádza. Cieľom všetkých účastníkov Classic Racing Car Meeting je predovšetkým dobre si zajazdiť, aby v zime bolo načo spomínať. 

Hlavnými postavami Classic Racing Car Meeting zostávajú Karel Kostroň za Fordever Club Brno a Vladimír Jokl za ACC Brno. Obaja sa tiež pred týždňom predstavili za volantmi svojich vozidiel, Karel opäť sedlal svoje rokmi overené kupé Ford Capri RS2600 v štýle továrenských špeciálov zo začiatku sedemdesiatych rokov a Vladimír previezol svoje legendárne BMW 1800T postavené podľa dobových predpisov.

Nástrahy veľkého okruhu

V štartovom poli nájdeme rad stálic, ale aj nováčikov. O autách pánov Kostroňa a Jokla už bola reč, ale spomenúť treba určite aj Jiřího Kimla staršieho a mladšieho s Fiatom 125 Special, resp. Škodou 120 LS alebo Kuba Kouřila s Fordom Capri, no škálu vozidiel v depe aj na trati obohatili aj vítaní nováčikovia. Drobnou vadou na kráse bol rad pomerne nových vozidiel, no záujem o túto už etablovanú akciu je natoľko významný, že od jari budúceho roka, kedy zároveň dôjde k premenovaniu, budú stroje starostlivo vyberané.

P1190389.JPGP1190390.JPGP1190391.JPG
Motory nahodiť!

Počasie ani tentoraz nebolo v Brne k účastníkom zhodou okolností posledného Classic Racing Car Meeting nijako prívetivé, avšak na Masarykovom okruhu to tak už väčšinou býva. Priebežne mrholilo a výdatne fúkalo, no hmla sa výnimočne zdržala svojich prejavov. K nehodám nedošlo (niekoľko áut sa však do depa vrátilo na lane, ale to je celkom bežné) a všetko prebehlo v skvelej atmosfére. Nezostáva než tešiť sa na jarné opakovanie, ktorým Classic Racing Car Meeting vyštartuje do novej etapy svojej existencie pod novým menom... 

Na ďalšej stránke nasleduje čiastočne komentovaná fotogaléria z minulej nedele. Na ďalšie snímky sa môžete pozrieť tu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY