vytisknout velikost písma Stretnutie klasických pretekárskych automobilov po ôsmykrát, 27. 10. 2013

Už tretím rokom pokračuje táto tradícia. Minulú nedeľu si na brnenskom Masarykovom okruhu opäť dali meeting majitelia a priaznivci klasických pretekárskych a športových automobilov. A aj tentoraz sa bolo načo pozerať.
Stretnutie klasických pretekárskych automobilov po ôsmykrát, 27. 10. 2013
Zoznam kapitol
  1. CRCM jeseň 2013
  2. Fotogaléria

Datum: 27. 10. Miesto: Masarykov okruh, Brno

Brnenský Classic Racing Car Meeting má byť obdobnou akciou takým, ktoré sa konajú v zahraničí, avšak u nás doteraz taká tradícia chýbala. Organizujú ho Fordever Club Brno v spolupráci s Auto Classic Clubom Brno. Prvý ročník sa uskutočnil v apríli roku 2010 a od tej doby sa Classic Racing Car Meeting koná dvakrát do roka, vždy v polovici apríla a koncom októbra. Aj s ohľadom na tieto termíny ide o zaujímavú príležitosť začať a ukončiť sezónu.

IMG_1111.JPGIMG_1118.JPGIMG_1142.JPG
Prípravy na prvú ostrú jazdu; kvôli hmle sa nakoniec takmer nešlo ...

Ako tvrdí Karel Kostroň z Fordever Clubu Brno, organizátorom nejde o dokonalú štýlovú čistotu zúčastnených automobilov, ale hlavne o prítomnosť ich majiteľov, a treba dodať, že táto partia naozaj drží pohromade a v priebehu roka sa stretáva pri rôznych iných príležitostiach. Tohtoročný jesenný termín nebol v ničom výrazne iný ako akcie doteraz usporiadané, avšak niekoľko odlišností by sme predsa len našli.

IMG_1109.JPGIMG_1128.JPGIMG_1104.JPGIMG_1105.JPGIMG_1106.JPGIMG_1185.JPG
Sierra alias vrchársky špeciál Radka Kolbábka s novo pripraveným motorom V6 4,0 l SOHC z Mustangu

Reč je napríklad o rekordnej účasti. Zatiaľ čo doteraz sa priemer prítomných automobilov pohyboval okolo tridsať, tento rok v októbri ich bolo päťdesiat. Organizačný tím pritom netlačí na kvantitu, navyše čím väčší počet áut, tým náročnejšia organizácia, avšak tentoraz sa zišlo toľko prihlášok, že odmietať by bolo náročné. Navyše plocha hneď za hlavnou bránou okruhu má len obmedzený rozsah. Pripomeňme, že stretnutie klasických pretekárskych automobilov prebieha na okruhu vždy v rámci Dní otvorenej dráhy.

IMG_1150.JPGIMG_1148.JPGIMG_1115.JPG
Minúty pred štartom. Na prvom snímku najdôležitejšie postavy celého stretnutia: Karel Kostroň (s mikrofónom, Fordever Club), vpravo Vladimír Jokl (ACC Brno), úplne vľavo dobrá duša Taz a v čiernom vyslanec Okruhu

Ako to už vyplýva z titulu akcie nazvanej Stretnutie klasických pretekárskych automobilov, nejde o športový podnik, ale skôr o spoločnú vychádzku po legendárnom Masarykovom okruhu. Avšak čo chcete robiť s partiou nadšencov, ktorí radi jazdia na hranici schopností svojich vozov a chcú pochopiteľne merať sily aj medzi sebou: vôbec prvýkrát sa tak objavila časomiera. Bolo to len otázkou času. Isté výsledky priniesla, avšak tentoraz ešte išlo skôr o zbieranie skúseností, takže na relevantné výstupy sa budeme tešiť až na jar budúceho roka.

Štartujeme!

Od nedeľného rána sa do vyhradeného priestoru brnenského Masarykovho okruhu začali schádzať prví účastníci, niektorí po vlastnej osi, iní s prívesom za dodávkou. Posádky vykonávali posledné ladenie svojich vozidiel a húfne prezúvali z "mokrých" pneumatík na "suché". Dážď totiž našťastie nehrozil a celý deň bola nakoniec trať suchá, avšak vrásky na tvári prinášala chvíľami nepriestupná hmla.

IMG_1131.JPGIMG_1129.JPGIMG_1130.JPGIMG_1134.JPGIMG_1133.JPGIMG_1183.JPG
Austin-Healey

Rovnako ako v predchádzajúcich dieloch tejto ságy, aj tentoraz mali registrovaní účastníci Stretnutia klasických pretekárskych automobilov vyhradený celý Okruh pre dve polhodinové jazdy, jednu predpoludním a druhú poobede. Prvá z nich mala štartovať v 10:30, ale ešte tesne pred tým to vyzeralo, že Okruh zostane uzavretý práve kvôli hmle, v ktorej na seba jednotlivé kontrolné stanoviská nevideli.

IMG_1120.JPGIMG_1196.JPGIMG_1190.JPG
IMG_1164.JPGIMG_1187.JPGIMG_1182.JPG
Ford Capri na niekoľko spôsobov

Na poslednú chvíľu ale vedenie okruhu jazdu povolilo, avšak s tým, že pôjde len o príležitosť na prehriatie áut a že sa pôjdu iba tri okruhy v pomalom tempe, bez predbiehania a za navádzacím vozidlom, ktorým tento rok bolo nové Camaro. Ale asi si viete predstaviť, ako to dopadlo, navyše, keď hmla začala v ďalších minútach opadať: zatiaľ čo z boxov vyrážal poslušne zoradený "vláčik" brblajúcich starčekov, už o niekoľko minút neskôr sa cieľovou rovinkou rútili revúci beštie, ktorých vodiči na "zákaz predbiehania" zabudli zrejme už v prvej zákrute...

IMG_1176.JPGIMG_1199.JPGIMG_1192.JPGIMG_1180.JPGIMG_1174.JPGIMG_1170.JPG
Stretnutie generácií...

Opäť vynikajúce stretnutie so skvelými vozmi a úžasnými ľuďmi. Aj ôsme Stretnutie klasických pretekárskych automobilov sa zaobišlo bez akýchkoľvek ťažkostí a pre mnohých zo zúčastnených bolo poslednou podobnou akciou tohtoročnej sezóny. Už aby sa začala ďalšia...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY