vytisknout velikost písma Strakk DOME S103 je nový pretekársky špeciál pre triedu LMP2

Britská závodná stajňa Strakk pripravuje v spolupráci s japonskou firmou DOME nové pretekárske vozidlo pre vytrvalostné podniky.

Áno, čítate správne, toto auto sa skutočne volá Strakk. Pokiaľ však aspoň okrajovo sledujete zákulisie motoristického športu, určite ste už toto meno počuli. Stajňa Strakk Racing so sídlom priamo na britskom okruhu Silverstone totiž celkom úspešne pôsobí vo vytrvalostných pretekoch už od roku 2007. Napríklad v roku 2010, Danny Watts za volantom vozidla HPD ARX-01C triedy LMP2, zvíťazil na Hungaroringu v jazde na 1 000 km, a tak porazil aj výkonnejšie vozidlá kategórie LMP1.

Strakka DOME prev.jpg
Strakk DOME S103 nastúpi v triede LMP2

Nové vozidlo s pre nás možno opäť trochu vtipným menom Srakka nastúpi do nadchádzajúceho ročníka seriálu vytrvalostných pretekov FIA. O pohon modelu DOME S103 by sa mal postarať zážihový osemvalec Nissan 4,5 l (LMP2), avšak technické detaily zatiaľ zverejnené neboli. Podľa vyjadrenia stajne Strakk Racing má ísť o "jeden z najaerodynamickejších a najpokrokovejších vozov LMP2 na štartovom rošte". Výrobca zároveň sľubuje dostupné obstarávacie aj prevádzkové náklady.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY