vytisknout velikost písma Strakk DOME S103 je nový pretekársky špeciál pre triedu LMP2

Britská závodná stajňa Strakk pripravuje v spolupráci s japonskou firmou DOME nové pretekárske vozidlo pre vytrvalostné podniky.

Áno, čítate správne, toto auto sa skutočne volá Strakk. Pokiaľ však aspoň okrajovo sledujete zákulisie motoristického športu, určite ste už toto meno počuli. Stajňa Strakk Racing so sídlom priamo na britskom okruhu Silverstone totiž celkom úspešne pôsobí vo vytrvalostných pretekoch už od roku 2007. Napríklad v roku 2010, Danny Watts za volantom vozidla HPD ARX-01C triedy LMP2, zvíťazil na Hungaroringu v jazde na 1 000 km, a tak porazil aj výkonnejšie vozidlá kategórie LMP1.

Strakka DOME prev.jpg
Strakk DOME S103 nastúpi v triede LMP2

Nové vozidlo s pre nás možno opäť trochu vtipným menom Srakka nastúpi do nadchádzajúceho ročníka seriálu vytrvalostných pretekov FIA. O pohon modelu DOME S103 by sa mal postarať zážihový osemvalec Nissan 4,5 l (LMP2), avšak technické detaily zatiaľ zverejnené neboli. Podľa vyjadrenia stajne Strakk Racing má ísť o "jeden z najaerodynamickejších a najpokrokovejších vozov LMP2 na štartovom rošte". Výrobca zároveň sľubuje dostupné obstarávacie aj prevádzkové náklady.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY