vytisknout velikost písma Strakk DOME S103 je nový pretekársky špeciál pre triedu LMP2

Britská závodná stajňa Strakk pripravuje v spolupráci s japonskou firmou DOME nové pretekárske vozidlo pre vytrvalostné podniky.

Áno, čítate správne, toto auto sa skutočne volá Strakk. Pokiaľ však aspoň okrajovo sledujete zákulisie motoristického športu, určite ste už toto meno počuli. Stajňa Strakk Racing so sídlom priamo na britskom okruhu Silverstone totiž celkom úspešne pôsobí vo vytrvalostných pretekoch už od roku 2007. Napríklad v roku 2010, Danny Watts za volantom vozidla HPD ARX-01C triedy LMP2, zvíťazil na Hungaroringu v jazde na 1 000 km, a tak porazil aj výkonnejšie vozidlá kategórie LMP1.

Strakka DOME prev.jpg
Strakk DOME S103 nastúpi v triede LMP2

Nové vozidlo s pre nás možno opäť trochu vtipným menom Srakka nastúpi do nadchádzajúceho ročníka seriálu vytrvalostných pretekov FIA. O pohon modelu DOME S103 by sa mal postarať zážihový osemvalec Nissan 4,5 l (LMP2), avšak technické detaily zatiaľ zverejnené neboli. Podľa vyjadrenia stajne Strakk Racing má ísť o "jeden z najaerodynamickejších a najpokrokovejších vozov LMP2 na štartovom rošte". Výrobca zároveň sľubuje dostupné obstarávacie aj prevádzkové náklady.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY