vytisknout velikost písma Strakk DOME S103 je nový pretekársky špeciál pre triedu LMP2

Britská závodná stajňa Strakk pripravuje v spolupráci s japonskou firmou DOME nové pretekárske vozidlo pre vytrvalostné podniky.

Áno, čítate správne, toto auto sa skutočne volá Strakk. Pokiaľ však aspoň okrajovo sledujete zákulisie motoristického športu, určite ste už toto meno počuli. Stajňa Strakk Racing so sídlom priamo na britskom okruhu Silverstone totiž celkom úspešne pôsobí vo vytrvalostných pretekoch už od roku 2007. Napríklad v roku 2010, Danny Watts za volantom vozidla HPD ARX-01C triedy LMP2, zvíťazil na Hungaroringu v jazde na 1 000 km, a tak porazil aj výkonnejšie vozidlá kategórie LMP1.

Strakka DOME prev.jpg
Strakk DOME S103 nastúpi v triede LMP2

Nové vozidlo s pre nás možno opäť trochu vtipným menom Srakka nastúpi do nadchádzajúceho ročníka seriálu vytrvalostných pretekov FIA. O pohon modelu DOME S103 by sa mal postarať zážihový osemvalec Nissan 4,5 l (LMP2), avšak technické detaily zatiaľ zverejnené neboli. Podľa vyjadrenia stajne Strakk Racing má ísť o "jeden z najaerodynamickejších a najpokrokovejších vozov LMP2 na štartovom rošte". Výrobca zároveň sľubuje dostupné obstarávacie aj prevádzkové náklady.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY