vytisknout velikost písma Strakk DOME S103 je nový pretekársky špeciál pre triedu LMP2

Britská závodná stajňa Strakk pripravuje v spolupráci s japonskou firmou DOME nové pretekárske vozidlo pre vytrvalostné podniky.

Áno, čítate správne, toto auto sa skutočne volá Strakk. Pokiaľ však aspoň okrajovo sledujete zákulisie motoristického športu, určite ste už toto meno počuli. Stajňa Strakk Racing so sídlom priamo na britskom okruhu Silverstone totiž celkom úspešne pôsobí vo vytrvalostných pretekoch už od roku 2007. Napríklad v roku 2010, Danny Watts za volantom vozidla HPD ARX-01C triedy LMP2, zvíťazil na Hungaroringu v jazde na 1 000 km, a tak porazil aj výkonnejšie vozidlá kategórie LMP1.

Strakka DOME prev.jpg
Strakk DOME S103 nastúpi v triede LMP2

Nové vozidlo s pre nás možno opäť trochu vtipným menom Srakka nastúpi do nadchádzajúceho ročníka seriálu vytrvalostných pretekov FIA. O pohon modelu DOME S103 by sa mal postarať zážihový osemvalec Nissan 4,5 l (LMP2), avšak technické detaily zatiaľ zverejnené neboli. Podľa vyjadrenia stajne Strakk Racing má ísť o "jeden z najaerodynamickejších a najpokrokovejších vozov LMP2 na štartovom rošte". Výrobca zároveň sľubuje dostupné obstarávacie aj prevádzkové náklady.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY