vytisknout velikost písma Stavebnica Dallara Stradale má motor z Focusu RS a váži len 855 kg

Dallara Stradale je niečo ako kríženec Lotusu a Radicalu. Stojí 155-tísic eur bez dane a vznikne ich maximálne 600. Motor pochádza z Focusu RS, inak si vozidlo značka navrhla sama. Pri maximálnej rýchlosti generuje prítlak až 820 kg.
Stavebnica Dallara Stradale má motor z Focusu RS a váži len 855 kg

Meno Dallara možno niektorí vôbec nepoznajú. No tí, ktorí sledujú pozornejšie motoršport, ale budú vedieť, že sa jedná o konštruktéra šasi formulí a závodných špeciálov pre rôzne kategórie. Dallara tiež funguje ako technologická spoločnosť, ktorá sa zaoberá napríklad vývojom dielov z uhlíkových vlákien. Dodáva komponenty pre KTM alebo dokonca Bugatti a naposledy sa podieľala napríklad na úpravách okruhového Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo.

dallara-stradale-26.jpgdallara-stradale-42.jpg

Teraz táto pomerne malá rodinná firma predstavila svoje vôbec prvé cestné auto vo svojej bohatej histórii. Ide o zvláštnu stavebnicu, respektíve modulárny automobil. Volá sa Dallara Stradale a môžete si vybrať, či to bude speedster bez čelného okna, roadster, targa alebo kupé.

Základ je však stále rovnaký: karbónový monokok s pomocnými hliníkovými nosníkmi. Motor je uprostred za vodičom uložený naprieč a cez šesťstupňový manuál alebo sekvenčnú prevodovku poháňa zadné kolesá. Karoséria je tiež z uhlíkových vlákien. Aj preto vozidlo váži len 855 kg.

S tým nebude mať motor veľa práce. Pohonná jednotka pochádza od Fordu. Jedná sa o preplňovaný štvorvalec 2.3 EcoBoost, ktorý nájdeme napríklad vo Focuse RS. Motor je naladený na 400 koní a 500 Nm, čo stačí na to, aby sa Dallara Stradale dostala na 100 km/h za 3,25 sekundy a rozbehla sa na 280 km/h. Z 80 na 120 km/h akceleruje na päťku za 3,5 sekundy a zo 100 km/h na 200 km/h na päťku za 8,5 sekundy.

Celý automobil je vyvinutý s ohľadom na aerodynamiku. Ak si priplatíte za veľké zadné krídlo a objednáte si uzavreté kupé, môže pri najvyššej rýchlosti generovať voz prítlak až 820 kg. Základná cena je 155 000 eur bez dane, za 16 600 eur dostanete čelné okno, za ďalších 7 700 eur môžete mať pomocný rám v targa štýle a za ďalších 7 300 eur dostanete uzatvorené kupé. Dallara vyrobí len 600 áut, ak bude záujem, a objednávajú sa priamo v továrni.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY