vytisknout velikost písma Startech sa pozrel na Land Rover Discovery Sport. Výsledok má 210 koní

Startech sa pozrel na Land Rover Discovery Sport. Výsledok má 210 koní

Spoločnosť Startech predstavila rad úprav určených pre Land Rover Discovery Sport. Záujemcovia môžu siahnuť po vylepšení exteriéru, po obrovských kolesách, nižšom podvozku, a ak majú pod kapotou starší diesel s objemom 2,2 litra, potom je k dispozícii aj vyšší výkon motora.

Najnovšia sada úprav od Startechu predstavuje absolútnu klasiku. Dizajnéri vymenili spodnú časť sériového nárazníka, do ktorej zasadili aj diódy denného svietenia, podobné zmeny sa odohrali aj vzadu, pričom tu boli do nárazníka zasadené dve koncovky výfuku. Nechýba ani výraznejší strešný spojler.

Na pohľad ale nakoniec zaujmú hlavne disky, ktoré majú veľkosť 22 palcov a obuté sú do pneumatiky 235/35 R22. Záujemcovia môžu siahnuť aj po úpravách podvozku, kedy športovejšie nastavenie znamená o tri centimetre menšiu svetlú výšku. V kombinácii s nízkymi pneumatikami to na nerovných cestách asi nebude žiadna komfortná rozprávka.

Zatiaľ Startech ponúka možnosť navýšenie výkonu len pre staršie diesel s objemom 2,2 litra. V prevedení SD4 disponuje maximom 140 kW (190 k), po inštalácii nového softvéru sa zvýši výkon motora na 155 kW (210 k), respektíve krútiaci moment narastie z pôvodných 420 Nm na 460 Nm.
Neskôr Startech ponúkne aj možnosť zvýšenia výkonu pre nové dvojlitre. Upravený software pre motory Ingenium sa ale ešte vyvíja.

startech_2.jpgstartech_1.jpgstartech_3.jpgstartech_4.jpgstartech_5.jpgstartech_6.jpgstartech_7.jpgstartech_8.jpgstartech_9.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY