vytisknout velikost písma Startech sa pozrel na Land Rover Discovery Sport. Výsledok má 210 koní

Startech sa pozrel na Land Rover Discovery Sport. Výsledok má 210 koní

Spoločnosť Startech predstavila rad úprav určených pre Land Rover Discovery Sport. Záujemcovia môžu siahnuť po vylepšení exteriéru, po obrovských kolesách, nižšom podvozku, a ak majú pod kapotou starší diesel s objemom 2,2 litra, potom je k dispozícii aj vyšší výkon motora.

Najnovšia sada úprav od Startechu predstavuje absolútnu klasiku. Dizajnéri vymenili spodnú časť sériového nárazníka, do ktorej zasadili aj diódy denného svietenia, podobné zmeny sa odohrali aj vzadu, pričom tu boli do nárazníka zasadené dve koncovky výfuku. Nechýba ani výraznejší strešný spojler.

Na pohľad ale nakoniec zaujmú hlavne disky, ktoré majú veľkosť 22 palcov a obuté sú do pneumatiky 235/35 R22. Záujemcovia môžu siahnuť aj po úpravách podvozku, kedy športovejšie nastavenie znamená o tri centimetre menšiu svetlú výšku. V kombinácii s nízkymi pneumatikami to na nerovných cestách asi nebude žiadna komfortná rozprávka.

Zatiaľ Startech ponúka možnosť navýšenie výkonu len pre staršie diesel s objemom 2,2 litra. V prevedení SD4 disponuje maximom 140 kW (190 k), po inštalácii nového softvéru sa zvýši výkon motora na 155 kW (210 k), respektíve krútiaci moment narastie z pôvodných 420 Nm na 460 Nm.
Neskôr Startech ponúkne aj možnosť zvýšenia výkonu pre nové dvojlitre. Upravený software pre motory Ingenium sa ale ešte vyvíja.

startech_2.jpgstartech_1.jpgstartech_3.jpgstartech_4.jpgstartech_5.jpgstartech_6.jpgstartech_7.jpgstartech_8.jpgstartech_9.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY