vytisknout velikost písma Staršie Subaru musí do servisu kvôli korózii brzdového vedenia

Staršie Subaru musí do servisu kvôli korózii brzdového vedenia

Japonská značka Subaru zvoláva po celom svete 345 088 áut na kontrolu brzdového vedenia. Jedná sa o modely Legacy a Outback modelových rokov 2004 až 2009.

Ich brzdové vedenie môže byť napadnuté koróziou v miestach, kde spodné obloženie palivovej nádrže nebráni dokonale prieniku posypovej "brečky" v zimných mesiacoch. Servisy vedenie skontrolujú a v exponovaných miestach ho ošetria špeciálnym voskom. Zásah nemá trvať dlhšie ako 15 minút.

Podľa nemeckého AutoBild, ktorý o tom informoval, sa servisná kampaň bude v Nemecku týkať trinástich tisíc áut.

V susedných Čechách už začali zvolávať. "V Českej republike je dotknutých vozidiel 2 652," povedal redakcii AutoMag.sk Zdeněk Zikmund zo Subaru ČR. "Ich majitelia boli oslovení listom prostredníctvom servisnej organizácie Ministerstva Dopravy a vyzvaní k návšteve autorizovaných servisov na kontrolu."

Zikmund zdôraznil, že sa jedná o preventívnu akciu: "Dôsledkom nadmernej korózie by mohlo dôjsť k poruche na brzdovom vedení, ktoré by viedlo k strate tlaku v brzdovom systéme. Hoci táto porucha doteraz nikdy nenastala, rozhodol výrobca o preventívnej kontrole," povedal.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY