vytisknout velikost písma Staršie Subaru musí do servisu kvôli korózii brzdového vedenia

Staršie Subaru musí do servisu kvôli korózii brzdového vedenia

Japonská značka Subaru zvoláva po celom svete 345 088 áut na kontrolu brzdového vedenia. Jedná sa o modely Legacy a Outback modelových rokov 2004 až 2009.

Ich brzdové vedenie môže byť napadnuté koróziou v miestach, kde spodné obloženie palivovej nádrže nebráni dokonale prieniku posypovej "brečky" v zimných mesiacoch. Servisy vedenie skontrolujú a v exponovaných miestach ho ošetria špeciálnym voskom. Zásah nemá trvať dlhšie ako 15 minút.

Podľa nemeckého AutoBild, ktorý o tom informoval, sa servisná kampaň bude v Nemecku týkať trinástich tisíc áut.

V susedných Čechách už začali zvolávať. "V Českej republike je dotknutých vozidiel 2 652," povedal redakcii AutoMag.sk Zdeněk Zikmund zo Subaru ČR. "Ich majitelia boli oslovení listom prostredníctvom servisnej organizácie Ministerstva Dopravy a vyzvaní k návšteve autorizovaných servisov na kontrolu."

Zikmund zdôraznil, že sa jedná o preventívnu akciu: "Dôsledkom nadmernej korózie by mohlo dôjsť k poruche na brzdovom vedení, ktoré by viedlo k strate tlaku v brzdovom systéme. Hoci táto porucha doteraz nikdy nenastala, rozhodol výrobca o preventívnej kontrole," povedal.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY