vytisknout velikost písma Staršie Subaru musí do servisu kvôli korózii brzdového vedenia

Staršie Subaru musí do servisu kvôli korózii brzdového vedenia

Japonská značka Subaru zvoláva po celom svete 345 088 áut na kontrolu brzdového vedenia. Jedná sa o modely Legacy a Outback modelových rokov 2004 až 2009.

Ich brzdové vedenie môže byť napadnuté koróziou v miestach, kde spodné obloženie palivovej nádrže nebráni dokonale prieniku posypovej "brečky" v zimných mesiacoch. Servisy vedenie skontrolujú a v exponovaných miestach ho ošetria špeciálnym voskom. Zásah nemá trvať dlhšie ako 15 minút.

Podľa nemeckého AutoBild, ktorý o tom informoval, sa servisná kampaň bude v Nemecku týkať trinástich tisíc áut.

V susedných Čechách už začali zvolávať. "V Českej republike je dotknutých vozidiel 2 652," povedal redakcii AutoMag.sk Zdeněk Zikmund zo Subaru ČR. "Ich majitelia boli oslovení listom prostredníctvom servisnej organizácie Ministerstva Dopravy a vyzvaní k návšteve autorizovaných servisov na kontrolu."

Zikmund zdôraznil, že sa jedná o preventívnu akciu: "Dôsledkom nadmernej korózie by mohlo dôjsť k poruche na brzdovom vedení, ktoré by viedlo k strate tlaku v brzdovom systéme. Hoci táto porucha doteraz nikdy nenastala, rozhodol výrobca o preventívnej kontrole," povedal.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY