vytisknout velikost písma Staršie Subaru musí do servisu kvôli korózii brzdového vedenia

Staršie Subaru musí do servisu kvôli korózii brzdového vedenia

Japonská značka Subaru zvoláva po celom svete 345 088 áut na kontrolu brzdového vedenia. Jedná sa o modely Legacy a Outback modelových rokov 2004 až 2009.

Ich brzdové vedenie môže byť napadnuté koróziou v miestach, kde spodné obloženie palivovej nádrže nebráni dokonale prieniku posypovej "brečky" v zimných mesiacoch. Servisy vedenie skontrolujú a v exponovaných miestach ho ošetria špeciálnym voskom. Zásah nemá trvať dlhšie ako 15 minút.

Podľa nemeckého AutoBild, ktorý o tom informoval, sa servisná kampaň bude v Nemecku týkať trinástich tisíc áut.

V susedných Čechách už začali zvolávať. "V Českej republike je dotknutých vozidiel 2 652," povedal redakcii AutoMag.sk Zdeněk Zikmund zo Subaru ČR. "Ich majitelia boli oslovení listom prostredníctvom servisnej organizácie Ministerstva Dopravy a vyzvaní k návšteve autorizovaných servisov na kontrolu."

Zikmund zdôraznil, že sa jedná o preventívnu akciu: "Dôsledkom nadmernej korózie by mohlo dôjsť k poruche na brzdovom vedení, ktoré by viedlo k strate tlaku v brzdovom systéme. Hoci táto porucha doteraz nikdy nenastala, rozhodol výrobca o preventívnej kontrole," povedal.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY