vytisknout velikost písma Starší osemvalec s objemom 5,5 litra dostane posledný Mercedes budúci rok

Starší osemvalec s objemom 5,5 litra dostane posledný Mercedes budúci rok

Pôsobenie staršieho dvakrát preplňovaného osemvalca s objemom 5,5 litra sa blíži ku koncu. Pod kapotou posledného nového modelu s logom AMG by sa mal objaviť budúci rok, následne sa odoberie do dôchodku. Športové divízie automobilky Mercedes bude ďalej používať už iba nový osemvalec disponujúci objemom štyroch litrov.

Dvakrát preplňovaný motor s objemom 5,5 litra bol predstavený v roku 2011 ako nástupca atmosférického osemvalca o veľkosti 6,2 litra. Podľa britského Autocar, ktorý s touto správou prišiel, by mal byť tým úplne posledným modelom pracujúcim s končiacou jednotkou Mercedes-Benz triedy S v prevedení kabriolet.

Všetky ďalšie modely potom už budú pracovať s nedávno predstaveným štvorlitrovým motorom. Dôvody takéhoto rozhodnutia sú jednoduché a pre dnešnú dobu úplne typické. Hoci je nový osemvalec menší, je schopný vyprodukovať väčší výkon a predovšetkým jeho nasadením dôjde k zníženiu emisií.

Zdroj: Autocar

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY