vytisknout velikost písma Staré Audi TT RS má za sebou ďalšiu úpravu. Výsledok ponúkne 750 k

Staré Audi TT RS má za sebou ďalšiu úpravu. Výsledok ponúkne 750 k

Hoci už je dlhšiu dobu na trhu nová generácia Audi TT, tá stará je stále pomerne častým objektom záujmu rôznych úpravcov, ktorí sa s obľubou zaujímajú predovšetkým o vrcholné TT RS. Už sme tu mali napríklad úpravu od Mcchip alebo HPerformance. Druhý menovaný úpravca pred časom ukázal verzii naladenú na 510 koní, teraz ale predstavuje ešte výkonnejšiu variantu.

Novinka stále používa preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 litra, ktorý prešiel radikálnymi úpravami. Výsledok znie veľmi zaujímavo. Výkon motora vyskočil na 552 kW (750 k) a krútiaci moment ponúkne 880 Nm.
V rámci úpravy dostane voz väčšie turbodúchadlo, iné palivové čerpadlo, nové vstrekovače, spojku, výfuk, sanie, medzichladič stlačeného vzduchu, keramické brzdy z Audi R8 a tak ďalej. Presné hodnoty týkajúce sa dynamiky nie sú známe, ale je isté, vzhľadom k výkonom sériového TT RS, že akcelerácia na 100 km/h bude záležitosťou hlboko pod štyri sekundy a že maximálna rýchlosť pôjde cez 300 km/h.

Keby na vás bolo 552 kW (750 k) veľa, môžete siahnuť aj po decentnejších variantoch. Tá predtým predstavená ponúka 375 kW (510 k), prípadne je k dispozícii napríklad aj verzia s výkonom 441 kW (600 k). Ak to je stále veľa, v úvode spomínaná spoločnosť Mcchip vyladila staré TT RS na 348 kW (473 k).  

ttrs_02.jpgttrs_03.jpgttrs_10.jpgttrs_11.jpgttrs_12.jpgttrs_04.jpgttrs_05.jpgttrs_06.jpgttrs_09.jpgttrs_13.jpgttrs_14.jpgttrs_15.jpgttrs_01.jpgttrs_07.jpgttrs_08.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY