vytisknout velikost písma Staré Audi TT RS má za sebou ďalšiu úpravu. Výsledok ponúkne 750 k

Staré Audi TT RS má za sebou ďalšiu úpravu. Výsledok ponúkne 750 k

Hoci už je dlhšiu dobu na trhu nová generácia Audi TT, tá stará je stále pomerne častým objektom záujmu rôznych úpravcov, ktorí sa s obľubou zaujímajú predovšetkým o vrcholné TT RS. Už sme tu mali napríklad úpravu od Mcchip alebo HPerformance. Druhý menovaný úpravca pred časom ukázal verzii naladenú na 510 koní, teraz ale predstavuje ešte výkonnejšiu variantu.

Novinka stále používa preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 litra, ktorý prešiel radikálnymi úpravami. Výsledok znie veľmi zaujímavo. Výkon motora vyskočil na 552 kW (750 k) a krútiaci moment ponúkne 880 Nm.
V rámci úpravy dostane voz väčšie turbodúchadlo, iné palivové čerpadlo, nové vstrekovače, spojku, výfuk, sanie, medzichladič stlačeného vzduchu, keramické brzdy z Audi R8 a tak ďalej. Presné hodnoty týkajúce sa dynamiky nie sú známe, ale je isté, vzhľadom k výkonom sériového TT RS, že akcelerácia na 100 km/h bude záležitosťou hlboko pod štyri sekundy a že maximálna rýchlosť pôjde cez 300 km/h.

Keby na vás bolo 552 kW (750 k) veľa, môžete siahnuť aj po decentnejších variantoch. Tá predtým predstavená ponúka 375 kW (510 k), prípadne je k dispozícii napríklad aj verzia s výkonom 441 kW (600 k). Ak to je stále veľa, v úvode spomínaná spoločnosť Mcchip vyladila staré TT RS na 348 kW (473 k).  

ttrs_02.jpgttrs_03.jpgttrs_10.jpgttrs_11.jpgttrs_12.jpgttrs_04.jpgttrs_05.jpgttrs_06.jpgttrs_09.jpgttrs_13.jpgttrs_14.jpgttrs_15.jpgttrs_01.jpgttrs_07.jpgttrs_08.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY