vytisknout velikost písma Stabilizačný systém vo Forde Focus vraj vidí do budúcnosti

Stabilizačný systém vo Forde Focus vraj vidí do budúcnosti

Ford vo faceliftovanom modeli Focus zaviedol novú generáciu stabilizačného systému, ktorý vraj vidí do budúcnosti. Podľa rýchlosti a natočenia volantu auto spozná, že sa blíži šmyk a začne ihneď zasahovať do riadenia ešte pred tým, než k šmyku dôjde.

Klasický stabilizačný systém reaguje trochu s oneskorením, až šmyk nastane, ale systém v novom Forde Focus ho predpovedá s rýchlosťou asi 100 až 200 milisekúnd, čo stačí na to, aby včas začal pribrzďovať jednotlivé kolesá.

Výsledkom je oveľa jemnejšia reakcia a vodič potom prácu stabilizácie skoro vôbec nespozná, čo vedie k pohodlnejšej, presnejšej a dynamickejšej jazde. Otázkou ale je, či práve takéto systémy nie sú skôr na škodu, keď si vodič ani neuvedomí, že robí niečo zle...

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY