vytisknout velikost písma Stabilizačný systém vo Forde Focus vraj vidí do budúcnosti

Stabilizačný systém vo Forde Focus vraj vidí do budúcnosti

Ford vo faceliftovanom modeli Focus zaviedol novú generáciu stabilizačného systému, ktorý vraj vidí do budúcnosti. Podľa rýchlosti a natočenia volantu auto spozná, že sa blíži šmyk a začne ihneď zasahovať do riadenia ešte pred tým, než k šmyku dôjde.

Klasický stabilizačný systém reaguje trochu s oneskorením, až šmyk nastane, ale systém v novom Forde Focus ho predpovedá s rýchlosťou asi 100 až 200 milisekúnd, čo stačí na to, aby včas začal pribrzďovať jednotlivé kolesá.

Výsledkom je oveľa jemnejšia reakcia a vodič potom prácu stabilizácie skoro vôbec nespozná, čo vedie k pohodlnejšej, presnejšej a dynamickejšej jazde. Otázkou ale je, či práve takéto systémy nie sú skôr na škodu, keď si vodič ani neuvedomí, že robí niečo zle...

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY