vytisknout velikost písma SsangYong Rodius: bizardné MPV s novým motorom

Juhokórejská automobilka SsangYong pripravila pre svoje ohromné MPV nový vznetový agregát. Je síce slabší ako tie zostávajúce, na druhú stranu ponúkne bádateľn nižšiu spotrebu paliva.
SsangYong Rodius: bizardné MPV s novým motorom

Model SsangYong Rodius sa bez významnejších zmien predáva už od roku 2004, pričom drobným faceliftom prešiel v roku 2007. Patrí k vôbec najpriestrannejším veľkopriestorovým automobilom súčasnosti, ktorý navyše štandardne ponúka pohon všetkých kolies, avšak jeho vzhľad nemožno nazvať korektnejšie ako kontroverzní. To by sa však mohlo čoskoro zmeniť, lebo sa chystá nástupca. Pred niekoľkými dňami sme vám ukázali prvé špionážne fotografie typu Rodiu novej generácie.

Ssangyong Rodius 2,0D (1).jpgSsangyong Rodius 2,0D.jpg
SsangYong Rodius príliš nenabral na kráse

Aktuálny model Rodius zrejme vchádza do poslednej etapy svojej existencie, do ktorej ho doprevadí nový vznetový motor. Pôjde opäť o jedinú alternatívu, ktorá nahradí aktuálnu jednotku s objemom 2,7 l, výkonom 165 koní (121 kW) a krútiacim momentom 340 Nm. Nový agregát disponuje objemom len 2,0 l a výkonom 155 koní (114 kW), avšak točivý moment je o 20 Nm vyšší.

Ssangyong Rodius 2,0D (2).jpgSsangyong Rodius 2,0D (3).jpgSsangyong Rodius 2,0D (4).jpgSsangyong Rodius 2,0D (5).jpgSsangyong Rodius 2,0D (6).jpg
Body zbiera hlavne ohromnou prepravnou kapacitou a variabilitou

Najdôležitejší je však pokles spotreby: SsangYong Rodius s novým motorom bude mať spotrebu 7,3 l/100 km, čo je o 2 l/100 km menej než doposiaľ. Na výber zostáva 5-stupňová automatická prevodovka, namiesto 5-stupňovej manuálnej skrini prichádza šesťstupňová.

Vo Veľkej Británii ceny vozidiel s novým motorom začínajú v prepočte na čiastke 500 000 Kč, čo je s ohľadom na vnútorné i vonkajšie rozmery veľmi slušná cena.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY