vytisknout velikost písma SsangYong Rodius: bizardné MPV s novým motorom

Juhokórejská automobilka SsangYong pripravila pre svoje ohromné MPV nový vznetový agregát. Je síce slabší ako tie zostávajúce, na druhú stranu ponúkne bádateľn nižšiu spotrebu paliva.
SsangYong Rodius: bizardné MPV s novým motorom

Model SsangYong Rodius sa bez významnejších zmien predáva už od roku 2004, pričom drobným faceliftom prešiel v roku 2007. Patrí k vôbec najpriestrannejším veľkopriestorovým automobilom súčasnosti, ktorý navyše štandardne ponúka pohon všetkých kolies, avšak jeho vzhľad nemožno nazvať korektnejšie ako kontroverzní. To by sa však mohlo čoskoro zmeniť, lebo sa chystá nástupca. Pred niekoľkými dňami sme vám ukázali prvé špionážne fotografie typu Rodiu novej generácie.

Ssangyong Rodius 2,0D (1).jpgSsangyong Rodius 2,0D.jpg
SsangYong Rodius príliš nenabral na kráse

Aktuálny model Rodius zrejme vchádza do poslednej etapy svojej existencie, do ktorej ho doprevadí nový vznetový motor. Pôjde opäť o jedinú alternatívu, ktorá nahradí aktuálnu jednotku s objemom 2,7 l, výkonom 165 koní (121 kW) a krútiacim momentom 340 Nm. Nový agregát disponuje objemom len 2,0 l a výkonom 155 koní (114 kW), avšak točivý moment je o 20 Nm vyšší.

Ssangyong Rodius 2,0D (2).jpgSsangyong Rodius 2,0D (3).jpgSsangyong Rodius 2,0D (4).jpgSsangyong Rodius 2,0D (5).jpgSsangyong Rodius 2,0D (6).jpg
Body zbiera hlavne ohromnou prepravnou kapacitou a variabilitou

Najdôležitejší je však pokles spotreby: SsangYong Rodius s novým motorom bude mať spotrebu 7,3 l/100 km, čo je o 2 l/100 km menej než doposiaľ. Na výber zostáva 5-stupňová automatická prevodovka, namiesto 5-stupňovej manuálnej skrini prichádza šesťstupňová.

Vo Veľkej Británii ceny vozidiel s novým motorom začínajú v prepočte na čiastke 500 000 Kč, čo je s ohľadom na vnútorné i vonkajšie rozmery veľmi slušná cena.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY