vytisknout velikost písma SsangYong Korando s faceliftom priváža viac štýlu

Na európske trhy prichádza modernizované prevedenie najmenšieho modelu automobilky SsangYong.
SsangYong Korando s faceliftom priváža viac štýlu

Modely juhokórejskej značky SsangYong, toho času v majetku indickej skupiny Mahindra, nikdy ku kráľovnám krásy nepatrili. Spomeňme napríklad nový Rodius, ktorý síce je o niečo vyrovnanejší než jeho predchodca, ale napriek tomu mnoho krásy nezdedil. Výrazne lepšie to ale dopadlo s faceliftom najmenšej rady SsangYong Korando, o ktorom sme vás s prvými zábery kórejskej verzie informovali už v auguste.

SsangYong Korando 2014 1.jpgSsangYong Korando 2014 2.jpgSsangYong Korando 2014 3.jpgSsangYong Korando 2014 4.jpgSsangYong Korando 2014 5.jpgSsangYong Korando 2014 9.jpg
Nový SsangYong Korando štartuje predaje vo Veľkej Británii

Teraz novinka dorazila do Európy, a ako je to v SsangYong zvykom, najprv do Veľkej Británie. V osvieženej forme tam Korando plánuje vyštartovať do boja najmä s ďalšími kompaktnými crossovermi typu Dacie Duster alebo Nissan Juke. Nové Korando v Anglicku štartuje na cene 14 995 libier, avšak Juke tam začína na 13 195 a Duster už na 8 995 librách.

SsangYong Korando 2014 99.jpggetthumbnailCA73SVC6.jpggetthumbnailCADB9VUG.jpg
Omladené Korando pre juhokórejský trh

Facelift Korandu trochu pridal na svojráze, takže vozidlo naozaj nevyzerá zle. Na prvý pohľad si všimneme upravenej kapoty s novým nárazníkom a združenými svetlometmi obsahujúcimi v drahších verziách zdroje LED pre denné svietenie. Osviežená bola paleta šestnástich a sedemnásťpalcových liatych ráfikov, v ponuke odtieňov lakovania pribudli nové farby.

Oveľa viac sa toho udialo vo vnútri vozidla. Jednoduché monochromatické displeje zostali zachované, ale zmenili sa obkladové a čalúnnické materiály, ktoré teraz pôsobia hodnotnejším dojmom. O širokom páse imitácie dreva pred vodičom si môžeme myslieť každý, čo chceme, podľa nás to ale úplne hlúpo nevyzerá. Pribudli držiaky nápojov a okuliarov.

SsangYong Korando 2014 6.jpgSsangYong Korando 2014 7.jpgSsangYong Korando 2014 8.jpg
Interiér sa dočkal kvalitnejšie pôsobiacich materiálov

Osvedčený vznetový štvorvalec s objemom 2,0 l je v ponuke vo výkonových verziách 148 koní (109 kW) a 174 koní (128 kW), pričom obe dosahujú rovnakého maxima krútiaceho momentu 360 Nm v pásme od 2 000 do 3 000 ot./min. Prevodovky sú výhradne šesťstupňové, pre slabší model manuálne a pre výkonnejšie len samočinné, za pohon všetkých kolies sa pripláca.

Kedy sa novinka dostane aj k nám a koľko bude stáť, to zatiaľ potvrdené nebolo.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY