vytisknout velikost písma SsangYong Korando s faceliftom priváža viac štýlu

Na európske trhy prichádza modernizované prevedenie najmenšieho modelu automobilky SsangYong.
SsangYong Korando s faceliftom priváža viac štýlu

Modely juhokórejskej značky SsangYong, toho času v majetku indickej skupiny Mahindra, nikdy ku kráľovnám krásy nepatrili. Spomeňme napríklad nový Rodius, ktorý síce je o niečo vyrovnanejší než jeho predchodca, ale napriek tomu mnoho krásy nezdedil. Výrazne lepšie to ale dopadlo s faceliftom najmenšej rady SsangYong Korando, o ktorom sme vás s prvými zábery kórejskej verzie informovali už v auguste.

SsangYong Korando 2014 1.jpgSsangYong Korando 2014 2.jpgSsangYong Korando 2014 3.jpgSsangYong Korando 2014 4.jpgSsangYong Korando 2014 5.jpgSsangYong Korando 2014 9.jpg
Nový SsangYong Korando štartuje predaje vo Veľkej Británii

Teraz novinka dorazila do Európy, a ako je to v SsangYong zvykom, najprv do Veľkej Británie. V osvieženej forme tam Korando plánuje vyštartovať do boja najmä s ďalšími kompaktnými crossovermi typu Dacie Duster alebo Nissan Juke. Nové Korando v Anglicku štartuje na cene 14 995 libier, avšak Juke tam začína na 13 195 a Duster už na 8 995 librách.

SsangYong Korando 2014 99.jpggetthumbnailCA73SVC6.jpggetthumbnailCADB9VUG.jpg
Omladené Korando pre juhokórejský trh

Facelift Korandu trochu pridal na svojráze, takže vozidlo naozaj nevyzerá zle. Na prvý pohľad si všimneme upravenej kapoty s novým nárazníkom a združenými svetlometmi obsahujúcimi v drahších verziách zdroje LED pre denné svietenie. Osviežená bola paleta šestnástich a sedemnásťpalcových liatych ráfikov, v ponuke odtieňov lakovania pribudli nové farby.

Oveľa viac sa toho udialo vo vnútri vozidla. Jednoduché monochromatické displeje zostali zachované, ale zmenili sa obkladové a čalúnnické materiály, ktoré teraz pôsobia hodnotnejším dojmom. O širokom páse imitácie dreva pred vodičom si môžeme myslieť každý, čo chceme, podľa nás to ale úplne hlúpo nevyzerá. Pribudli držiaky nápojov a okuliarov.

SsangYong Korando 2014 6.jpgSsangYong Korando 2014 7.jpgSsangYong Korando 2014 8.jpg
Interiér sa dočkal kvalitnejšie pôsobiacich materiálov

Osvedčený vznetový štvorvalec s objemom 2,0 l je v ponuke vo výkonových verziách 148 koní (109 kW) a 174 koní (128 kW), pričom obe dosahujú rovnakého maxima krútiaceho momentu 360 Nm v pásme od 2 000 do 3 000 ot./min. Prevodovky sú výhradne šesťstupňové, pre slabší model manuálne a pre výkonnejšie len samočinné, za pohon všetkých kolies sa pripláca.

Kedy sa novinka dostane aj k nám a koľko bude stáť, to zatiaľ potvrdené nebolo.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY