vytisknout velikost písma Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Štvrtá najväčšia kórejská automobilka hľadá cesty, ako kompenzovať výpadky v odbytu na ruskom trhu. Ssangyong teraz prvýkrát oficiálne priznal snahu vstúpiť na extrémne náročný americký trh. Má sa tak stať v roku 2019 a automobilka k tomu použije inú značku.

SsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Koncept Ssangyong SIV-2 s hybridným pohonom má naznačovať pripravované modely pre americký trh. Kórejska značka ale použije v USA iné meno

Jedná sa o veľmi dôležitý krok, ale zároveň aj veľmi riskantný. Ssangyong teraz celú záležitosť rieši s majoritným vlastníkom Mahindra. Indická Mahindra kúpila 70% podiel v kórejskej automobilke v roku 2011, čím ju zachránila od bankrotu. Ssangyong odvtedy ale nezarába.

Bohatý americký trh by mohol pomôcť plniť cieľ predávať cez 500 000 áut ročne, ale požiadavky zákazníkov sú veľmi špecifické a hlavne náročné. Ssangyong sa tu chce presadiť s cenovo dostupnými crossovermi, ktoré ponúknu vysokú mieru aktívnej a pasívnej bezpečnosti, široké možnosti konektivity a moderné systémy poloautonómnej jazdy.

Americké modely Ssangyongu majú vychádzať z konceptu SIV-2. Dostanú teda aj hybridný pohon zložený z úspornej tisícpäťstovky a 10kW elektromotora, ktorý získava energiu z 500Wh akumulátora. Nové SsangYongy majú tiež používať 48V elektrickú sieť. Automobilka plánuje investovať v USA zhruba 100 miliónov dolárov.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY