vytisknout velikost písma Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Štvrtá najväčšia kórejská automobilka hľadá cesty, ako kompenzovať výpadky v odbytu na ruskom trhu. Ssangyong teraz prvýkrát oficiálne priznal snahu vstúpiť na extrémne náročný americký trh. Má sa tak stať v roku 2019 a automobilka k tomu použije inú značku.

SsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Koncept Ssangyong SIV-2 s hybridným pohonom má naznačovať pripravované modely pre americký trh. Kórejska značka ale použije v USA iné meno

Jedná sa o veľmi dôležitý krok, ale zároveň aj veľmi riskantný. Ssangyong teraz celú záležitosť rieši s majoritným vlastníkom Mahindra. Indická Mahindra kúpila 70% podiel v kórejskej automobilke v roku 2011, čím ju zachránila od bankrotu. Ssangyong odvtedy ale nezarába.

Bohatý americký trh by mohol pomôcť plniť cieľ predávať cez 500 000 áut ročne, ale požiadavky zákazníkov sú veľmi špecifické a hlavne náročné. Ssangyong sa tu chce presadiť s cenovo dostupnými crossovermi, ktoré ponúknu vysokú mieru aktívnej a pasívnej bezpečnosti, široké možnosti konektivity a moderné systémy poloautonómnej jazdy.

Americké modely Ssangyongu majú vychádzať z konceptu SIV-2. Dostanú teda aj hybridný pohon zložený z úspornej tisícpäťstovky a 10kW elektromotora, ktorý získava energiu z 500Wh akumulátora. Nové SsangYongy majú tiež používať 48V elektrickú sieť. Automobilka plánuje investovať v USA zhruba 100 miliónov dolárov.

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY