vytisknout velikost písma Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Štvrtá najväčšia kórejská automobilka hľadá cesty, ako kompenzovať výpadky v odbytu na ruskom trhu. Ssangyong teraz prvýkrát oficiálne priznal snahu vstúpiť na extrémne náročný americký trh. Má sa tak stať v roku 2019 a automobilka k tomu použije inú značku.

SsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Koncept Ssangyong SIV-2 s hybridným pohonom má naznačovať pripravované modely pre americký trh. Kórejska značka ale použije v USA iné meno

Jedná sa o veľmi dôležitý krok, ale zároveň aj veľmi riskantný. Ssangyong teraz celú záležitosť rieši s majoritným vlastníkom Mahindra. Indická Mahindra kúpila 70% podiel v kórejskej automobilke v roku 2011, čím ju zachránila od bankrotu. Ssangyong odvtedy ale nezarába.

Bohatý americký trh by mohol pomôcť plniť cieľ predávať cez 500 000 áut ročne, ale požiadavky zákazníkov sú veľmi špecifické a hlavne náročné. Ssangyong sa tu chce presadiť s cenovo dostupnými crossovermi, ktoré ponúknu vysokú mieru aktívnej a pasívnej bezpečnosti, široké možnosti konektivity a moderné systémy poloautonómnej jazdy.

Americké modely Ssangyongu majú vychádzať z konceptu SIV-2. Dostanú teda aj hybridný pohon zložený z úspornej tisícpäťstovky a 10kW elektromotora, ktorý získava energiu z 500Wh akumulátora. Nové SsangYongy majú tiež používať 48V elektrickú sieť. Automobilka plánuje investovať v USA zhruba 100 miliónov dolárov.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY