vytisknout velikost písma Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Štvrtá najväčšia kórejská automobilka hľadá cesty, ako kompenzovať výpadky v odbytu na ruskom trhu. Ssangyong teraz prvýkrát oficiálne priznal snahu vstúpiť na extrémne náročný americký trh. Má sa tak stať v roku 2019 a automobilka k tomu použije inú značku.

SsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Koncept Ssangyong SIV-2 s hybridným pohonom má naznačovať pripravované modely pre americký trh. Kórejska značka ale použije v USA iné meno

Jedná sa o veľmi dôležitý krok, ale zároveň aj veľmi riskantný. Ssangyong teraz celú záležitosť rieši s majoritným vlastníkom Mahindra. Indická Mahindra kúpila 70% podiel v kórejskej automobilke v roku 2011, čím ju zachránila od bankrotu. Ssangyong odvtedy ale nezarába.

Bohatý americký trh by mohol pomôcť plniť cieľ predávať cez 500 000 áut ročne, ale požiadavky zákazníkov sú veľmi špecifické a hlavne náročné. Ssangyong sa tu chce presadiť s cenovo dostupnými crossovermi, ktoré ponúknu vysokú mieru aktívnej a pasívnej bezpečnosti, široké možnosti konektivity a moderné systémy poloautonómnej jazdy.

Americké modely Ssangyongu majú vychádzať z konceptu SIV-2. Dostanú teda aj hybridný pohon zložený z úspornej tisícpäťstovky a 10kW elektromotora, ktorý získava energiu z 500Wh akumulátora. Nové SsangYongy majú tiež používať 48V elektrickú sieť. Automobilka plánuje investovať v USA zhruba 100 miliónov dolárov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY