vytisknout velikost písma Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Ssangyong chce dobývať americký trh s iným menom

Štvrtá najväčšia kórejská automobilka hľadá cesty, ako kompenzovať výpadky v odbytu na ruskom trhu. Ssangyong teraz prvýkrát oficiálne priznal snahu vstúpiť na extrémne náročný americký trh. Má sa tak stať v roku 2019 a automobilka k tomu použije inú značku.

SsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgSsangYong-SIV-2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpg
Koncept Ssangyong SIV-2 s hybridným pohonom má naznačovať pripravované modely pre americký trh. Kórejska značka ale použije v USA iné meno

Jedná sa o veľmi dôležitý krok, ale zároveň aj veľmi riskantný. Ssangyong teraz celú záležitosť rieši s majoritným vlastníkom Mahindra. Indická Mahindra kúpila 70% podiel v kórejskej automobilke v roku 2011, čím ju zachránila od bankrotu. Ssangyong odvtedy ale nezarába.

Bohatý americký trh by mohol pomôcť plniť cieľ predávať cez 500 000 áut ročne, ale požiadavky zákazníkov sú veľmi špecifické a hlavne náročné. Ssangyong sa tu chce presadiť s cenovo dostupnými crossovermi, ktoré ponúknu vysokú mieru aktívnej a pasívnej bezpečnosti, široké možnosti konektivity a moderné systémy poloautonómnej jazdy.

Americké modely Ssangyongu majú vychádzať z konceptu SIV-2. Dostanú teda aj hybridný pohon zložený z úspornej tisícpäťstovky a 10kW elektromotora, ktorý získava energiu z 500Wh akumulátora. Nové SsangYongy majú tiež používať 48V elektrickú sieť. Automobilka plánuje investovať v USA zhruba 100 miliónov dolárov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY