vytisknout velikost písma SsangYong chce byť lepší než Hyundai. Pomôcť má nový crossover Tivoli

SsangYong chce byť lepší než Hyundai. Pomôcť má nový crossover Tivoli

Automobilov značky SsangYong na slovenských cestách mnoho nestretnete a platí to aj o európskom trhu všeobecne. Lenže to by sa mohlo v blízkej budúcnosti zmeniť. Kórejská automobilka totiž aktuálne predstavila malý crossover Tivoli, od ktorého si sľubuje veľké veci.

SsangYong má pod vedením spoločnosti Mahindra veľké ambície. Chce sa stať najviac inovatívnou a rešpektovanou kórejskou značkou, čo teda znamená, že si bude musieť vyšliapať aj na dnes už veľmi dobre zavedený Hyundai. Pomôcť v tomto snažení má najnovšie kompaktný crossover, ktorý na trhu zamieri proti Nissanu Juke, Oplu Mokka, Peugeotu 2008 a ďalším z tejto kategórie.

Pre SsangYong ide o vôbec prvý úplne nový model, ktorý vznikol už pod vedením Mahindra. Auto tak používa úplne novú platformu. Ako je dnes zvykom, rovnaký základ dostanú následne ďalšie modely. Tivoli je päťmiestny crossover dlhý 4,2 m. Kufor ponúkne objem 423 litrov.

Pre začiatok záujemcovia dostanú k dispozícii benzínovú tisícšesťstovku s parametrami 92 kW (126 k) a 157 Nm. Poháňaná je predná náprava a štandardom šesťstupňový manuál. Alternatívu predstavuje šesťstupňový automat Aisin. Neskôr dorazí ešte naftový štvorvalec s rovnakým objemom a ten by už mal priniesť aj pohon všetkých kolies. V budúcnosti sa potom pod kapotou objaví nový trojvalec s objemom 1,2 litra.

Že to Tivoli myslí s úspechom po celom svete naozaj vážne, to dokazuje bohatá ponuka výbavy. Počíta sa s dvojfarebným prevedením, siedmimi airbagmi (vrátane kolenného), chýbať nebude multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, cúvacia kamera, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá aj volant, automatické svetlá a tak ďalej.

SsangYong chce do roku 2017 predávať po celom svete 300 000 áut ročne. Inak povedané, do dvoch rokov by sa mali predaje tejto značky viac ako zdvojnásobiť. A Tivoli má zohrávať kľúčovú úlohu. Uvidíme, či sa to podarí. Na slovenskom trhu sa ročné predaje Ssangyongu pohybujú v poriadku jednotiek kusov.

tivoli_13.jpgtivoli_14.jpgtivoli_15.jpgtivoli_16.jpgtivoli_09.jpgtivoli_11.jpgtivoli_01.jpgtivoli_02.jpgtivoli_03.jpgtivoli_04.jpgtivoli_05.jpgtivoli_06.jpgtivoli_07.jpgtivoli_10.jpgtivoli_12.jpgtivoli_08.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY