vytisknout velikost písma SsangYong chce byť lepší než Hyundai. Pomôcť má nový crossover Tivoli

SsangYong chce byť lepší než Hyundai. Pomôcť má nový crossover Tivoli

Automobilov značky SsangYong na slovenských cestách mnoho nestretnete a platí to aj o európskom trhu všeobecne. Lenže to by sa mohlo v blízkej budúcnosti zmeniť. Kórejská automobilka totiž aktuálne predstavila malý crossover Tivoli, od ktorého si sľubuje veľké veci.

SsangYong má pod vedením spoločnosti Mahindra veľké ambície. Chce sa stať najviac inovatívnou a rešpektovanou kórejskou značkou, čo teda znamená, že si bude musieť vyšliapať aj na dnes už veľmi dobre zavedený Hyundai. Pomôcť v tomto snažení má najnovšie kompaktný crossover, ktorý na trhu zamieri proti Nissanu Juke, Oplu Mokka, Peugeotu 2008 a ďalším z tejto kategórie.

Pre SsangYong ide o vôbec prvý úplne nový model, ktorý vznikol už pod vedením Mahindra. Auto tak používa úplne novú platformu. Ako je dnes zvykom, rovnaký základ dostanú následne ďalšie modely. Tivoli je päťmiestny crossover dlhý 4,2 m. Kufor ponúkne objem 423 litrov.

Pre začiatok záujemcovia dostanú k dispozícii benzínovú tisícšesťstovku s parametrami 92 kW (126 k) a 157 Nm. Poháňaná je predná náprava a štandardom šesťstupňový manuál. Alternatívu predstavuje šesťstupňový automat Aisin. Neskôr dorazí ešte naftový štvorvalec s rovnakým objemom a ten by už mal priniesť aj pohon všetkých kolies. V budúcnosti sa potom pod kapotou objaví nový trojvalec s objemom 1,2 litra.

Že to Tivoli myslí s úspechom po celom svete naozaj vážne, to dokazuje bohatá ponuka výbavy. Počíta sa s dvojfarebným prevedením, siedmimi airbagmi (vrátane kolenného), chýbať nebude multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, cúvacia kamera, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá aj volant, automatické svetlá a tak ďalej.

SsangYong chce do roku 2017 predávať po celom svete 300 000 áut ročne. Inak povedané, do dvoch rokov by sa mali predaje tejto značky viac ako zdvojnásobiť. A Tivoli má zohrávať kľúčovú úlohu. Uvidíme, či sa to podarí. Na slovenskom trhu sa ročné predaje Ssangyongu pohybujú v poriadku jednotiek kusov.

tivoli_13.jpgtivoli_14.jpgtivoli_15.jpgtivoli_16.jpgtivoli_09.jpgtivoli_11.jpgtivoli_01.jpgtivoli_02.jpgtivoli_03.jpgtivoli_04.jpgtivoli_05.jpgtivoli_06.jpgtivoli_07.jpgtivoli_10.jpgtivoli_12.jpgtivoli_08.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY