vytisknout velikost písma SsangYong chce byť lepší než Hyundai. Pomôcť má nový crossover Tivoli

SsangYong chce byť lepší než Hyundai. Pomôcť má nový crossover Tivoli

Automobilov značky SsangYong na slovenských cestách mnoho nestretnete a platí to aj o európskom trhu všeobecne. Lenže to by sa mohlo v blízkej budúcnosti zmeniť. Kórejská automobilka totiž aktuálne predstavila malý crossover Tivoli, od ktorého si sľubuje veľké veci.

SsangYong má pod vedením spoločnosti Mahindra veľké ambície. Chce sa stať najviac inovatívnou a rešpektovanou kórejskou značkou, čo teda znamená, že si bude musieť vyšliapať aj na dnes už veľmi dobre zavedený Hyundai. Pomôcť v tomto snažení má najnovšie kompaktný crossover, ktorý na trhu zamieri proti Nissanu Juke, Oplu Mokka, Peugeotu 2008 a ďalším z tejto kategórie.

Pre SsangYong ide o vôbec prvý úplne nový model, ktorý vznikol už pod vedením Mahindra. Auto tak používa úplne novú platformu. Ako je dnes zvykom, rovnaký základ dostanú následne ďalšie modely. Tivoli je päťmiestny crossover dlhý 4,2 m. Kufor ponúkne objem 423 litrov.

Pre začiatok záujemcovia dostanú k dispozícii benzínovú tisícšesťstovku s parametrami 92 kW (126 k) a 157 Nm. Poháňaná je predná náprava a štandardom šesťstupňový manuál. Alternatívu predstavuje šesťstupňový automat Aisin. Neskôr dorazí ešte naftový štvorvalec s rovnakým objemom a ten by už mal priniesť aj pohon všetkých kolies. V budúcnosti sa potom pod kapotou objaví nový trojvalec s objemom 1,2 litra.

Že to Tivoli myslí s úspechom po celom svete naozaj vážne, to dokazuje bohatá ponuka výbavy. Počíta sa s dvojfarebným prevedením, siedmimi airbagmi (vrátane kolenného), chýbať nebude multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, cúvacia kamera, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá aj volant, automatické svetlá a tak ďalej.

SsangYong chce do roku 2017 predávať po celom svete 300 000 áut ročne. Inak povedané, do dvoch rokov by sa mali predaje tejto značky viac ako zdvojnásobiť. A Tivoli má zohrávať kľúčovú úlohu. Uvidíme, či sa to podarí. Na slovenskom trhu sa ročné predaje Ssangyongu pohybujú v poriadku jednotiek kusov.

tivoli_13.jpgtivoli_14.jpgtivoli_15.jpgtivoli_16.jpgtivoli_09.jpgtivoli_11.jpgtivoli_01.jpgtivoli_02.jpgtivoli_03.jpgtivoli_04.jpgtivoli_05.jpgtivoli_06.jpgtivoli_07.jpgtivoli_10.jpgtivoli_12.jpgtivoli_08.jpg

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

dnes | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY