vytisknout velikost písma SsangYong chce byť lepší než Hyundai. Pomôcť má nový crossover Tivoli

SsangYong chce byť lepší než Hyundai. Pomôcť má nový crossover Tivoli

Automobilov značky SsangYong na slovenských cestách mnoho nestretnete a platí to aj o európskom trhu všeobecne. Lenže to by sa mohlo v blízkej budúcnosti zmeniť. Kórejská automobilka totiž aktuálne predstavila malý crossover Tivoli, od ktorého si sľubuje veľké veci.

SsangYong má pod vedením spoločnosti Mahindra veľké ambície. Chce sa stať najviac inovatívnou a rešpektovanou kórejskou značkou, čo teda znamená, že si bude musieť vyšliapať aj na dnes už veľmi dobre zavedený Hyundai. Pomôcť v tomto snažení má najnovšie kompaktný crossover, ktorý na trhu zamieri proti Nissanu Juke, Oplu Mokka, Peugeotu 2008 a ďalším z tejto kategórie.

Pre SsangYong ide o vôbec prvý úplne nový model, ktorý vznikol už pod vedením Mahindra. Auto tak používa úplne novú platformu. Ako je dnes zvykom, rovnaký základ dostanú následne ďalšie modely. Tivoli je päťmiestny crossover dlhý 4,2 m. Kufor ponúkne objem 423 litrov.

Pre začiatok záujemcovia dostanú k dispozícii benzínovú tisícšesťstovku s parametrami 92 kW (126 k) a 157 Nm. Poháňaná je predná náprava a štandardom šesťstupňový manuál. Alternatívu predstavuje šesťstupňový automat Aisin. Neskôr dorazí ešte naftový štvorvalec s rovnakým objemom a ten by už mal priniesť aj pohon všetkých kolies. V budúcnosti sa potom pod kapotou objaví nový trojvalec s objemom 1,2 litra.

Že to Tivoli myslí s úspechom po celom svete naozaj vážne, to dokazuje bohatá ponuka výbavy. Počíta sa s dvojfarebným prevedením, siedmimi airbagmi (vrátane kolenného), chýbať nebude multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, cúvacia kamera, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá aj volant, automatické svetlá a tak ďalej.

SsangYong chce do roku 2017 predávať po celom svete 300 000 áut ročne. Inak povedané, do dvoch rokov by sa mali predaje tejto značky viac ako zdvojnásobiť. A Tivoli má zohrávať kľúčovú úlohu. Uvidíme, či sa to podarí. Na slovenskom trhu sa ročné predaje Ssangyongu pohybujú v poriadku jednotiek kusov.

tivoli_13.jpgtivoli_14.jpgtivoli_15.jpgtivoli_16.jpgtivoli_09.jpgtivoli_11.jpgtivoli_01.jpgtivoli_02.jpgtivoli_03.jpgtivoli_04.jpgtivoli_05.jpgtivoli_06.jpgtivoli_07.jpgtivoli_10.jpgtivoli_12.jpgtivoli_08.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY