vytisknout velikost písma SRT Viper Venom 700R: 715 koní z dielní Hennessey v akcii

Páni z Hennessey Performance pokračujú v skúškach ďalšej beštiálnej modifikácie Zmije.
SRT Viper Venom 700R: 715 koní z dielní Hennessey v akcii

Nie je veľa tuningových firiem, ktoré by sa na vylepšovanie typických amerických športových automobilov sústredili tak oddane ako Hennessey Performance. Iste, ich Hennessey Venom GT je zrejme v súčasnosti najpopulárnejší, avšak v poslednom čase boli predstavené aj modely SRT700 alias Dodge Challenger alebo Hennessey Viper 650R odvodený z predchádzajúcej generácie "zmije". Teraz sa k tejto téme v Hennesseye vracajú, pochopiteľne ale v súvislosti s najnovšou generáciou modelu SRT Viper. Čo na tom, že sa SRT Viper nepredáva až tak dobre...

SRT Hennessey Venom 700 1.jpgSRT Hennessey Venom 700 2.jpgSRT Hennessey Venom 700 3.jpg
Venom 700R od Hennessey Performance

Na novom videu sa môžete pozrieť, ako prebiehajú skúšky tejto prestavby s označením Venom 700R, ktorá síce vychádza zo sériovej verzie Viper GTS, avšak aplikovať ju možno údajne tiež na základný Viper. Desaťvalec s objemom 8,4 l prešiel radou úprav zahŕňajúcich predovšetkým zástavbu upravených hláv valcov s nerezovým saním či nový výfukový trakt s väčším priemerom a katalyzátorom závodného typu.

Upravený podvozok Venom 700R dostal nastaviteľné pružiace jednotky Penske alebo prídavný chladič diferenciálu, na prvý pohľad si na voze všimneme aerodynamických doplnkov z uhlíkových kompozitov. A teraz to najlepšie. Motor po zásahoch dosahuje výkon 715 koní (526 kW) pri 4 400 ot./min. a krútiaceho momentu 941 Nm, výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 96 km/h za 3,1 s, za 10,7 s vie byť na rýchlosti 215 km/h a "maximálku" vytočí na hladinu 347 km/h.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY