vytisknout velikost písma SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Model dorazil na trh "po sezóne" a predajcom sa hromadia nepredané Vipery na sklade. Plánovaný objem 2000 kusov ročne sa ukazuje byť príliš optimistický.
SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Návrat "zmije" bol vlani veľkou témou - alebo tak aspoň vyzeral. Zdá sa však, že zákazníci o svalnaté americké športové kupé s obrím desaťvalcom nestoja. SRT Viper sa hromadí predajcom na sklade a Chrysler sa rozhodol obmedziť jeho výrobu. Namiesto doterajších deviatich kusov vzniknú v detroitskej továrni každý deň len tri. Informoval o tom server Autonews.

Na vine pritom nie je ani tak samotný produkt ako skôr nevhodné načasovanie. Chrysler totiž požadoval po predajcoch, ktorí chceli SRT Viper predávať, kauciu 25 000 dolárov, špeciálne školenia a dodržiavanie interných štandardov kvality, na ktoré nebola väčšina dílerov pripravená.

Vipery sa vo väčšom počte dostali k predajcom až v lete, keď Chrysler svoje požiadavky trochu zmiernil. A to už bolo neskoro, najmä športové autá sa najlepšie predávajú s príchodom jari.

Šéf značky SRT Ralph Gilles priznal redakcii Autonews, že plán na 2000 ročne predaných Viper bol nemiestne optimistický. Firma zatiaľ vyrobila 805 Viper modelového roku 2013, momentálne prechádza na verziu 2014. V Amerike ich pritom predala len 426 - a inde sa nový Viper zatiaľ nepredáva, ak nepočítame krajiny Blízkeho Východu.

Podľa Gillesa môže časť problému spočívať aj v tom, že niektorí z potenciálnych zákazníkov majú z Vipera zbytočný rešpekt. Pôvodný model si totiž vyslúžil povesť fyzicky náročného, nepohodlného a ťažko ovládateľného vozidla. Firma sa preto zameria aj na to, aby sa všetci potenciálni záujemcovia mohli s Viperom zviezť.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY