vytisknout velikost písma SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Model dorazil na trh "po sezóne" a predajcom sa hromadia nepredané Vipery na sklade. Plánovaný objem 2000 kusov ročne sa ukazuje byť príliš optimistický.
SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Návrat "zmije" bol vlani veľkou témou - alebo tak aspoň vyzeral. Zdá sa však, že zákazníci o svalnaté americké športové kupé s obrím desaťvalcom nestoja. SRT Viper sa hromadí predajcom na sklade a Chrysler sa rozhodol obmedziť jeho výrobu. Namiesto doterajších deviatich kusov vzniknú v detroitskej továrni každý deň len tri. Informoval o tom server Autonews.

Na vine pritom nie je ani tak samotný produkt ako skôr nevhodné načasovanie. Chrysler totiž požadoval po predajcoch, ktorí chceli SRT Viper predávať, kauciu 25 000 dolárov, špeciálne školenia a dodržiavanie interných štandardov kvality, na ktoré nebola väčšina dílerov pripravená.

Vipery sa vo väčšom počte dostali k predajcom až v lete, keď Chrysler svoje požiadavky trochu zmiernil. A to už bolo neskoro, najmä športové autá sa najlepšie predávajú s príchodom jari.

Šéf značky SRT Ralph Gilles priznal redakcii Autonews, že plán na 2000 ročne predaných Viper bol nemiestne optimistický. Firma zatiaľ vyrobila 805 Viper modelového roku 2013, momentálne prechádza na verziu 2014. V Amerike ich pritom predala len 426 - a inde sa nový Viper zatiaľ nepredáva, ak nepočítame krajiny Blízkeho Východu.

Podľa Gillesa môže časť problému spočívať aj v tom, že niektorí z potenciálnych zákazníkov majú z Vipera zbytočný rešpekt. Pôvodný model si totiž vyslúžil povesť fyzicky náročného, nepohodlného a ťažko ovládateľného vozidla. Firma sa preto zameria aj na to, aby sa všetci potenciálni záujemcovia mohli s Viperom zviezť.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY