vytisknout velikost písma SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Model dorazil na trh "po sezóne" a predajcom sa hromadia nepredané Vipery na sklade. Plánovaný objem 2000 kusov ročne sa ukazuje byť príliš optimistický.
SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Návrat "zmije" bol vlani veľkou témou - alebo tak aspoň vyzeral. Zdá sa však, že zákazníci o svalnaté americké športové kupé s obrím desaťvalcom nestoja. SRT Viper sa hromadí predajcom na sklade a Chrysler sa rozhodol obmedziť jeho výrobu. Namiesto doterajších deviatich kusov vzniknú v detroitskej továrni každý deň len tri. Informoval o tom server Autonews.

Na vine pritom nie je ani tak samotný produkt ako skôr nevhodné načasovanie. Chrysler totiž požadoval po predajcoch, ktorí chceli SRT Viper predávať, kauciu 25 000 dolárov, špeciálne školenia a dodržiavanie interných štandardov kvality, na ktoré nebola väčšina dílerov pripravená.

Vipery sa vo väčšom počte dostali k predajcom až v lete, keď Chrysler svoje požiadavky trochu zmiernil. A to už bolo neskoro, najmä športové autá sa najlepšie predávajú s príchodom jari.

Šéf značky SRT Ralph Gilles priznal redakcii Autonews, že plán na 2000 ročne predaných Viper bol nemiestne optimistický. Firma zatiaľ vyrobila 805 Viper modelového roku 2013, momentálne prechádza na verziu 2014. V Amerike ich pritom predala len 426 - a inde sa nový Viper zatiaľ nepredáva, ak nepočítame krajiny Blízkeho Východu.

Podľa Gillesa môže časť problému spočívať aj v tom, že niektorí z potenciálnych zákazníkov majú z Vipera zbytočný rešpekt. Pôvodný model si totiž vyslúžil povesť fyzicky náročného, nepohodlného a ťažko ovládateľného vozidla. Firma sa preto zameria aj na to, aby sa všetci potenciálni záujemcovia mohli s Viperom zviezť.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY