vytisknout velikost písma SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Model dorazil na trh "po sezóne" a predajcom sa hromadia nepredané Vipery na sklade. Plánovaný objem 2000 kusov ročne sa ukazuje byť príliš optimistický.
SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Návrat "zmije" bol vlani veľkou témou - alebo tak aspoň vyzeral. Zdá sa však, že zákazníci o svalnaté americké športové kupé s obrím desaťvalcom nestoja. SRT Viper sa hromadí predajcom na sklade a Chrysler sa rozhodol obmedziť jeho výrobu. Namiesto doterajších deviatich kusov vzniknú v detroitskej továrni každý deň len tri. Informoval o tom server Autonews.

Na vine pritom nie je ani tak samotný produkt ako skôr nevhodné načasovanie. Chrysler totiž požadoval po predajcoch, ktorí chceli SRT Viper predávať, kauciu 25 000 dolárov, špeciálne školenia a dodržiavanie interných štandardov kvality, na ktoré nebola väčšina dílerov pripravená.

Vipery sa vo väčšom počte dostali k predajcom až v lete, keď Chrysler svoje požiadavky trochu zmiernil. A to už bolo neskoro, najmä športové autá sa najlepšie predávajú s príchodom jari.

Šéf značky SRT Ralph Gilles priznal redakcii Autonews, že plán na 2000 ročne predaných Viper bol nemiestne optimistický. Firma zatiaľ vyrobila 805 Viper modelového roku 2013, momentálne prechádza na verziu 2014. V Amerike ich pritom predala len 426 - a inde sa nový Viper zatiaľ nepredáva, ak nepočítame krajiny Blízkeho Východu.

Podľa Gillesa môže časť problému spočívať aj v tom, že niektorí z potenciálnych zákazníkov majú z Vipera zbytočný rešpekt. Pôvodný model si totiž vyslúžil povesť fyzicky náročného, nepohodlného a ťažko ovládateľného vozidla. Firma sa preto zameria aj na to, aby sa všetci potenciálni záujemcovia mohli s Viperom zviezť.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY