vytisknout velikost písma SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Model dorazil na trh "po sezóne" a predajcom sa hromadia nepredané Vipery na sklade. Plánovaný objem 2000 kusov ročne sa ukazuje byť príliš optimistický.
SRT Viper sa predáva tak slabo, že Chrysler musel obmedziť jeho výrobu

Návrat "zmije" bol vlani veľkou témou - alebo tak aspoň vyzeral. Zdá sa však, že zákazníci o svalnaté americké športové kupé s obrím desaťvalcom nestoja. SRT Viper sa hromadí predajcom na sklade a Chrysler sa rozhodol obmedziť jeho výrobu. Namiesto doterajších deviatich kusov vzniknú v detroitskej továrni každý deň len tri. Informoval o tom server Autonews.

Na vine pritom nie je ani tak samotný produkt ako skôr nevhodné načasovanie. Chrysler totiž požadoval po predajcoch, ktorí chceli SRT Viper predávať, kauciu 25 000 dolárov, špeciálne školenia a dodržiavanie interných štandardov kvality, na ktoré nebola väčšina dílerov pripravená.

Vipery sa vo väčšom počte dostali k predajcom až v lete, keď Chrysler svoje požiadavky trochu zmiernil. A to už bolo neskoro, najmä športové autá sa najlepšie predávajú s príchodom jari.

Šéf značky SRT Ralph Gilles priznal redakcii Autonews, že plán na 2000 ročne predaných Viper bol nemiestne optimistický. Firma zatiaľ vyrobila 805 Viper modelového roku 2013, momentálne prechádza na verziu 2014. V Amerike ich pritom predala len 426 - a inde sa nový Viper zatiaľ nepredáva, ak nepočítame krajiny Blízkeho Východu.

Podľa Gillesa môže časť problému spočívať aj v tom, že niektorí z potenciálnych zákazníkov majú z Vipera zbytočný rešpekt. Pôvodný model si totiž vyslúžil povesť fyzicky náročného, nepohodlného a ťažko ovládateľného vozidla. Firma sa preto zameria aj na to, aby sa všetci potenciálni záujemcovia mohli s Viperom zviezť.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY