vytisknout velikost písma Spyker vstáva z mŕtvych. Spojil sa s výrobcom elektrických lietadiel

Spykeru sa podarilo oddlžiť a spojiť so spoločnosťou Volta Volare. Holandská automobilka chce využiť know-how americkej firmy na poli elektrických pohonov.
Spyker vstáva z mŕtvych. Spojil sa s výrobcom elektrických lietadiel

Automobilka Spyker, ktorá skúšala šťastie aj vo Formule 1 a dokonca kúpila upadajúci Saab, sa sama ocitla na pokraji krachu. Na konci roka 2014 bola nútená vyhlásiť bankrot a vyzeralo to s ňou zle. Avšak teraz úspešne dokončila reštrukturalizáciu.

Spykeru sa podarilo oddlžiť a spojiť s americkou spoločnosťou Volta Volare, ktorá sídli v Portlande a zaoberá sa výrobou a vývojom elektrických lietadiel a ultralightov. Spyker sa tak vlastne vracia ku koreňom, pretože na začiatku dvadsiateho storočia Spyker staval lietadlá.

Holandská automobilka chce využiť know-how americkej spoločnosti na poli elektrických pohonov a tiež technológiu na výrobu a spracovanie ľahkých materiálov. Spyker zase dodá vlastné skúsenosti s konštrukciou a vývojom automobilov. Konkrétne termíny, kedy sa objavia prvé elektrické auto, ale značka Spyker neuvádza.

Spyker počas svojej šestnásťročnej histórie vyrobil a predal 250 osobných áut. Teraz chce vyrábať iba elektrické športové vozy. Spyker má však rozloženú projekt šesťvalcového kupé B6 Venator, ktorý predstavil už v roku 2013 v Ženeve. Nie je ale isté, že sa k projektu vráti.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY