vytisknout velikost písma Spyker vstáva z mŕtvych. Spojil sa s výrobcom elektrických lietadiel

Spykeru sa podarilo oddlžiť a spojiť so spoločnosťou Volta Volare. Holandská automobilka chce využiť know-how americkej firmy na poli elektrických pohonov.
Spyker vstáva z mŕtvych. Spojil sa s výrobcom elektrických lietadiel

Automobilka Spyker, ktorá skúšala šťastie aj vo Formule 1 a dokonca kúpila upadajúci Saab, sa sama ocitla na pokraji krachu. Na konci roka 2014 bola nútená vyhlásiť bankrot a vyzeralo to s ňou zle. Avšak teraz úspešne dokončila reštrukturalizáciu.

Spykeru sa podarilo oddlžiť a spojiť s americkou spoločnosťou Volta Volare, ktorá sídli v Portlande a zaoberá sa výrobou a vývojom elektrických lietadiel a ultralightov. Spyker sa tak vlastne vracia ku koreňom, pretože na začiatku dvadsiateho storočia Spyker staval lietadlá.

Holandská automobilka chce využiť know-how americkej spoločnosti na poli elektrických pohonov a tiež technológiu na výrobu a spracovanie ľahkých materiálov. Spyker zase dodá vlastné skúsenosti s konštrukciou a vývojom automobilov. Konkrétne termíny, kedy sa objavia prvé elektrické auto, ale značka Spyker neuvádza.

Spyker počas svojej šestnásťročnej histórie vyrobil a predal 250 osobných áut. Teraz chce vyrábať iba elektrické športové vozy. Spyker má však rozloženú projekt šesťvalcového kupé B6 Venator, ktorý predstavil už v roku 2013 v Ženeve. Nie je ale isté, že sa k projektu vráti.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY