vytisknout velikost písma Spyker vstáva z mŕtvych. Spojil sa s výrobcom elektrických lietadiel

Spykeru sa podarilo oddlžiť a spojiť so spoločnosťou Volta Volare. Holandská automobilka chce využiť know-how americkej firmy na poli elektrických pohonov.
Spyker vstáva z mŕtvych. Spojil sa s výrobcom elektrických lietadiel

Automobilka Spyker, ktorá skúšala šťastie aj vo Formule 1 a dokonca kúpila upadajúci Saab, sa sama ocitla na pokraji krachu. Na konci roka 2014 bola nútená vyhlásiť bankrot a vyzeralo to s ňou zle. Avšak teraz úspešne dokončila reštrukturalizáciu.

Spykeru sa podarilo oddlžiť a spojiť s americkou spoločnosťou Volta Volare, ktorá sídli v Portlande a zaoberá sa výrobou a vývojom elektrických lietadiel a ultralightov. Spyker sa tak vlastne vracia ku koreňom, pretože na začiatku dvadsiateho storočia Spyker staval lietadlá.

Holandská automobilka chce využiť know-how americkej spoločnosti na poli elektrických pohonov a tiež technológiu na výrobu a spracovanie ľahkých materiálov. Spyker zase dodá vlastné skúsenosti s konštrukciou a vývojom automobilov. Konkrétne termíny, kedy sa objavia prvé elektrické auto, ale značka Spyker neuvádza.

Spyker počas svojej šestnásťročnej histórie vyrobil a predal 250 osobných áut. Teraz chce vyrábať iba elektrické športové vozy. Spyker má však rozloženú projekt šesťvalcového kupé B6 Venator, ktorý predstavil už v roku 2013 v Ženeve. Nie je ale isté, že sa k projektu vráti.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY