vytisknout velikost písma Spyker pripravuje nový model C12, štvordverové kupé a crossover

Spyker pripravuje nový model C12, štvordverové kupé a crossover

Automobilka Spyker sa znovu postavila na nohy a už rozbieha výrobu nového modelu. Volá sa Spyker C8 Preliator. Celkovo má vzniknúť 150 kusov tohto exkluzívneho vozidla. Kupé a spider si rozdelia produkciu presne na polovicu. Pri modeli C8 Preliator to ale nekončí, Spyker má ďalšie plány.

Už tento rok na autosalóne v Los Angeles by sme mali vidieť koncept štvordverového modelu, ktorý nadviaže na starší koncept SUV D8 Peking-to-Paris. Novinka ale dostane zmenený dizajn a Spyker sa tvári, že to bude skôr crossover než klasické SUV.

Ďalej je v pláne štvordverové kupé, aj keď oba projekty sa nakoniec možno zlúčia do jedného. V tom ešte nie je jasno a Spyker samozrejme robí okolo nového modelu tajnosti. Crossover by ale mohol byť vítaným generátorom peňazí, ktoré Spyker potrebuje.

Automobilka hľadá tiež cesty k alternatívnym pohonom, takže môžeme očakávať hybridy a elektrické koncepty. Napriek tomu sa pripravuje aj dvanásťvalcové kupé Spyker C12, ktoré dostane motor V12 od nateraz bližšie nešpecifikované európske automobilky, píše server Carbuzz.com.

Spyker chce znovu rozbehnúť malosériovú výrobu, s odbytom má pomôcť aj nová sieť dílerov nielen v USA a v Európe, ale aj na Blízkom Východe, v Japonsku a v Číne. Automobilka chce cieliť napríklad na klientelu vozidiel Lamborghini, ktorá vyžaduje vyššiu kvalitu a komfort. Každý automobil má tiež vznikať presne podľa individuálneho priania zákazníka.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY