vytisknout velikost písma Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Do piatich rokov by mala doraziť produkčná verzia sľubovaného dostupného športiaku s pohonom zadných kolies automobilky Kia. Inšpiráciu hľadajme v konceptoch, napríklad v modeli Stinger GT4, ale Kia použije moderný dizajnový jazyk, aby bolo na prvý pohľad poznať, že je to Kia.

Model musí byť globálny a musí mať širší dosah na potenciálnu klientelu, aspoň to teda tvrdil britskému Autocaru šéf značky Kia na britskom trhu Paul Philpott. Cieľom športového GT je pozdvihnúť imidž značky. Aj keď sa nebude predávať po stovkách tisíc kusov, má tiež lákať k značke zákazníkov hľadajúcich emócie, ktorí si nekúpia nutne tento športový model.

Novinka dostane do názvu písmenka GT a stane sa tretím "športovým" autom v ponuke. Nad ceed'om GT bude Optima GT a potom práve zadný náhon. Pôjde určite o štvormiestne dvojdverové kupé, sedan v štýle Mercedesu CLS to pravdepodobne nebude.

Celý projekt športiaku je zatiaľ vo fáze príprav. Zákazníci ho evidentne chcú, ale Kia určite vie, že po počiatočnom záujme môže odbyt opadnúť, ako sa to stalo v prípade kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Každý projekt si na seba musí zarobiť, takže sa dá očakávať použitie existujúcich podvozkových skupín a platformy, napríklad zo sedanu Hyundai Genesis.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY