vytisknout velikost písma Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Do piatich rokov by mala doraziť produkčná verzia sľubovaného dostupného športiaku s pohonom zadných kolies automobilky Kia. Inšpiráciu hľadajme v konceptoch, napríklad v modeli Stinger GT4, ale Kia použije moderný dizajnový jazyk, aby bolo na prvý pohľad poznať, že je to Kia.

Model musí byť globálny a musí mať širší dosah na potenciálnu klientelu, aspoň to teda tvrdil britskému Autocaru šéf značky Kia na britskom trhu Paul Philpott. Cieľom športového GT je pozdvihnúť imidž značky. Aj keď sa nebude predávať po stovkách tisíc kusov, má tiež lákať k značke zákazníkov hľadajúcich emócie, ktorí si nekúpia nutne tento športový model.

Novinka dostane do názvu písmenka GT a stane sa tretím "športovým" autom v ponuke. Nad ceed'om GT bude Optima GT a potom práve zadný náhon. Pôjde určite o štvormiestne dvojdverové kupé, sedan v štýle Mercedesu CLS to pravdepodobne nebude.

Celý projekt športiaku je zatiaľ vo fáze príprav. Zákazníci ho evidentne chcú, ale Kia určite vie, že po počiatočnom záujme môže odbyt opadnúť, ako sa to stalo v prípade kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Každý projekt si na seba musí zarobiť, takže sa dá očakávať použitie existujúcich podvozkových skupín a platformy, napríklad zo sedanu Hyundai Genesis.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY