vytisknout velikost písma Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Do piatich rokov by mala doraziť produkčná verzia sľubovaného dostupného športiaku s pohonom zadných kolies automobilky Kia. Inšpiráciu hľadajme v konceptoch, napríklad v modeli Stinger GT4, ale Kia použije moderný dizajnový jazyk, aby bolo na prvý pohľad poznať, že je to Kia.

Model musí byť globálny a musí mať širší dosah na potenciálnu klientelu, aspoň to teda tvrdil britskému Autocaru šéf značky Kia na britskom trhu Paul Philpott. Cieľom športového GT je pozdvihnúť imidž značky. Aj keď sa nebude predávať po stovkách tisíc kusov, má tiež lákať k značke zákazníkov hľadajúcich emócie, ktorí si nekúpia nutne tento športový model.

Novinka dostane do názvu písmenka GT a stane sa tretím "športovým" autom v ponuke. Nad ceed'om GT bude Optima GT a potom práve zadný náhon. Pôjde určite o štvormiestne dvojdverové kupé, sedan v štýle Mercedesu CLS to pravdepodobne nebude.

Celý projekt športiaku je zatiaľ vo fáze príprav. Zákazníci ho evidentne chcú, ale Kia určite vie, že po počiatočnom záujme môže odbyt opadnúť, ako sa to stalo v prípade kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Každý projekt si na seba musí zarobiť, takže sa dá očakávať použitie existujúcich podvozkových skupín a platformy, napríklad zo sedanu Hyundai Genesis.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY