vytisknout velikost písma Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Do piatich rokov by mala doraziť produkčná verzia sľubovaného dostupného športiaku s pohonom zadných kolies automobilky Kia. Inšpiráciu hľadajme v konceptoch, napríklad v modeli Stinger GT4, ale Kia použije moderný dizajnový jazyk, aby bolo na prvý pohľad poznať, že je to Kia.

Model musí byť globálny a musí mať širší dosah na potenciálnu klientelu, aspoň to teda tvrdil britskému Autocaru šéf značky Kia na britskom trhu Paul Philpott. Cieľom športového GT je pozdvihnúť imidž značky. Aj keď sa nebude predávať po stovkách tisíc kusov, má tiež lákať k značke zákazníkov hľadajúcich emócie, ktorí si nekúpia nutne tento športový model.

Novinka dostane do názvu písmenka GT a stane sa tretím "športovým" autom v ponuke. Nad ceed'om GT bude Optima GT a potom práve zadný náhon. Pôjde určite o štvormiestne dvojdverové kupé, sedan v štýle Mercedesu CLS to pravdepodobne nebude.

Celý projekt športiaku je zatiaľ vo fáze príprav. Zákazníci ho evidentne chcú, ale Kia určite vie, že po počiatočnom záujme môže odbyt opadnúť, ako sa to stalo v prípade kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Každý projekt si na seba musí zarobiť, takže sa dá očakávať použitie existujúcich podvozkových skupín a platformy, napríklad zo sedanu Hyundai Genesis.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY