vytisknout velikost písma Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Športové GT značky Kia s pohonom zadných kolies dorazí do roku 2020

Do piatich rokov by mala doraziť produkčná verzia sľubovaného dostupného športiaku s pohonom zadných kolies automobilky Kia. Inšpiráciu hľadajme v konceptoch, napríklad v modeli Stinger GT4, ale Kia použije moderný dizajnový jazyk, aby bolo na prvý pohľad poznať, že je to Kia.

Model musí byť globálny a musí mať širší dosah na potenciálnu klientelu, aspoň to teda tvrdil britskému Autocaru šéf značky Kia na britskom trhu Paul Philpott. Cieľom športového GT je pozdvihnúť imidž značky. Aj keď sa nebude predávať po stovkách tisíc kusov, má tiež lákať k značke zákazníkov hľadajúcich emócie, ktorí si nekúpia nutne tento športový model.

Novinka dostane do názvu písmenka GT a stane sa tretím "športovým" autom v ponuke. Nad ceed'om GT bude Optima GT a potom práve zadný náhon. Pôjde určite o štvormiestne dvojdverové kupé, sedan v štýle Mercedesu CLS to pravdepodobne nebude.

Celý projekt športiaku je zatiaľ vo fáze príprav. Zákazníci ho evidentne chcú, ale Kia určite vie, že po počiatočnom záujme môže odbyt opadnúť, ako sa to stalo v prípade kupé Toyota GT86 / Subaru BRZ. Každý projekt si na seba musí zarobiť, takže sa dá očakávať použitie existujúcich podvozkových skupín a platformy, napríklad zo sedanu Hyundai Genesis.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY