vytisknout velikost písma Športové elektrický crossover Audi sa začne vyrábať o tri roky

Športové elektrický crossover Audi sa začne vyrábať o tri roky

Audi vezie do Frankfurtu koncept športového crossoveru s čisto elektrickým pohonom. Voz sa volá e-tron quattro a ako bolo dnes oznámené, do sériovej výroby by sa mal dostať v roku 2018. Dojazd ponúkne viac ako dostatočný.

Štúdia nového crossoveru je od začiatku konštruovaná ako elektromobil, pričom dĺžka vozidla presne zapadá medzi Audi Q5 a Audi Q7. Automobilka sa chváli vyberanou aerodynamikou, ktorú dokazuje súčiniteľom odporu vzduchu 0,25.

Batérie sú lítium-iónové a sú uložené medzi nápravami v priestore pod interiérom. Voz využíva tri elektromotory, keď jeden poháňa prednú nápravu a dva potom nezávisle každé koleso na zadnej náprave. Ako už bolo spomenuté predtým, dojazd na jedno nabitie by sa mal dostať cez 500 kilometrov.

Okrem elektrického crossoveru ako takého tento koncept veľmi pravdepodobne naznačí tiež podobu ďalšieho z radu automobilov kategórie kombinujúcej prvky SUV a kupé, ktorú zviditeľnilo BMW X6. Na rozdiel od BMW a Mercedesu totiž Audi stále v tomto segmente žiadneho zástupcu nemá.

audi_4.jpgaudi_3.jpgaudi_2.jpgaudi_1.jpgaudi_5.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY