vytisknout velikost písma Športové elektrický crossover Audi sa začne vyrábať o tri roky

Športové elektrický crossover Audi sa začne vyrábať o tri roky

Audi vezie do Frankfurtu koncept športového crossoveru s čisto elektrickým pohonom. Voz sa volá e-tron quattro a ako bolo dnes oznámené, do sériovej výroby by sa mal dostať v roku 2018. Dojazd ponúkne viac ako dostatočný.

Štúdia nového crossoveru je od začiatku konštruovaná ako elektromobil, pričom dĺžka vozidla presne zapadá medzi Audi Q5 a Audi Q7. Automobilka sa chváli vyberanou aerodynamikou, ktorú dokazuje súčiniteľom odporu vzduchu 0,25.

Batérie sú lítium-iónové a sú uložené medzi nápravami v priestore pod interiérom. Voz využíva tri elektromotory, keď jeden poháňa prednú nápravu a dva potom nezávisle každé koleso na zadnej náprave. Ako už bolo spomenuté predtým, dojazd na jedno nabitie by sa mal dostať cez 500 kilometrov.

Okrem elektrického crossoveru ako takého tento koncept veľmi pravdepodobne naznačí tiež podobu ďalšieho z radu automobilov kategórie kombinujúcej prvky SUV a kupé, ktorú zviditeľnilo BMW X6. Na rozdiel od BMW a Mercedesu totiž Audi stále v tomto segmente žiadneho zástupcu nemá.

audi_4.jpgaudi_3.jpgaudi_2.jpgaudi_1.jpgaudi_5.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY