vytisknout velikost písma Športové elektrický crossover Audi sa začne vyrábať o tri roky

Športové elektrický crossover Audi sa začne vyrábať o tri roky

Audi vezie do Frankfurtu koncept športového crossoveru s čisto elektrickým pohonom. Voz sa volá e-tron quattro a ako bolo dnes oznámené, do sériovej výroby by sa mal dostať v roku 2018. Dojazd ponúkne viac ako dostatočný.

Štúdia nového crossoveru je od začiatku konštruovaná ako elektromobil, pričom dĺžka vozidla presne zapadá medzi Audi Q5 a Audi Q7. Automobilka sa chváli vyberanou aerodynamikou, ktorú dokazuje súčiniteľom odporu vzduchu 0,25.

Batérie sú lítium-iónové a sú uložené medzi nápravami v priestore pod interiérom. Voz využíva tri elektromotory, keď jeden poháňa prednú nápravu a dva potom nezávisle každé koleso na zadnej náprave. Ako už bolo spomenuté predtým, dojazd na jedno nabitie by sa mal dostať cez 500 kilometrov.

Okrem elektrického crossoveru ako takého tento koncept veľmi pravdepodobne naznačí tiež podobu ďalšieho z radu automobilov kategórie kombinujúcej prvky SUV a kupé, ktorú zviditeľnilo BMW X6. Na rozdiel od BMW a Mercedesu totiž Audi stále v tomto segmente žiadneho zástupcu nemá.

audi_4.jpgaudi_3.jpgaudi_2.jpgaudi_1.jpgaudi_5.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY