vytisknout velikost písma Športové auto od Toyoty a BMW získava obrysy. Bude to hybridná štvorkolka

Športové auto od Toyoty a BMW získava obrysy. Bude to hybridná štvorkolka

Spoločný projekt športového auta od BMW a Toyoty vstúpil do ďalšej fázy. Vedenie oboch značiek dalo zelenú výrobe konceptu a prototypov. Na spoločnom základe ale nevznikne totožné auto s dvoma rôznymi logami na kapote. Pôjde o úplne iné modely.

Obe vozidlá sa budú líšiť veľkosťou a štýlom, aby si vzájomne nekradli zákazníkov. Toyota zrejme opráši meno Supra a vzhľad vozidla by sa mal silne inšpirovať v koncepte FT-1. Novinka tak nenahradí Toyotu GT86, ktorá si ďalej pôjde svojou vlastnou cestou, cituje zdroj v automobilke britský Autocar.

BMW naproti tomu postaví nástupcu modelu Z4. Pod kapotou sa zrejme objaví klasický spaľovací motor s prepĺňaním, ktorý bude poháňať zadné kolesá. Predným kolesám by potom pomôže elektromotor. Rekuperovaná energia bude uskladnená v akumulátoroch novej generácie a v superkapacitorov.

Spoločná platforma oboch športových vozidiel BMW a Toyota je variabilná, takže sa autá budú líšiť rázvorom i rozchodom kolies. Výroba zrejme nebude prebiehať v Japonsku, zvažuje sa spoločná montáž na jednej linke v Európe alebo v USA.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY