vytisknout velikost písma Športové auto od Toyoty a BMW získava obrysy. Bude to hybridná štvorkolka

Športové auto od Toyoty a BMW získava obrysy. Bude to hybridná štvorkolka

Spoločný projekt športového auta od BMW a Toyoty vstúpil do ďalšej fázy. Vedenie oboch značiek dalo zelenú výrobe konceptu a prototypov. Na spoločnom základe ale nevznikne totožné auto s dvoma rôznymi logami na kapote. Pôjde o úplne iné modely.

Obe vozidlá sa budú líšiť veľkosťou a štýlom, aby si vzájomne nekradli zákazníkov. Toyota zrejme opráši meno Supra a vzhľad vozidla by sa mal silne inšpirovať v koncepte FT-1. Novinka tak nenahradí Toyotu GT86, ktorá si ďalej pôjde svojou vlastnou cestou, cituje zdroj v automobilke britský Autocar.

BMW naproti tomu postaví nástupcu modelu Z4. Pod kapotou sa zrejme objaví klasický spaľovací motor s prepĺňaním, ktorý bude poháňať zadné kolesá. Predným kolesám by potom pomôže elektromotor. Rekuperovaná energia bude uskladnená v akumulátoroch novej generácie a v superkapacitorov.

Spoločná platforma oboch športových vozidiel BMW a Toyota je variabilná, takže sa autá budú líšiť rázvorom i rozchodom kolies. Výroba zrejme nebude prebiehať v Japonsku, zvažuje sa spoločná montáž na jednej linke v Európe alebo v USA.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY