vytisknout velikost písma Sport Auto Award 2014: Ktoré športové auto je to najlepšie?

Sport Auto Award 2014: Ktoré športové auto je to najlepšie?

Nemecký magazín sport auto vyhlásil výsledky svojej ankety hľadajúcej najlepšie športové vozidlo pre rok 2014. Konečné poradie určujú čitatelia, ktorí vyberajú z mnohých kategórií. Tento rok sa hlasovania zúčastnilo 15 551 ľudí. Pretože ide o nemecký časopis, asi neprekvapí, že v drvivej väčšine prípadov nájdete na popredných priečkach niečo z produkcie Audi, BMW alebo Porsche.

Medzi malými automobilmi zvíťazilo Audi S1, v kompaktných modeloch vyhralo BMW M135, u sedanov si prvenstvo odnieslo BMW 335i (do 50 000 eur), BMW M3 (do 100 000 eur) a celkom zvláštne Audi RS6 Avant (nad 100 000 eur).

Mnohých úspechov sa potom dočkala automobilka Porsche. Jej modely brali prvenstvo v kategóriách kupé do 150 000 euro, nad 150 000 euro, kabriolet do 50 000 eur, do 150 000 euro, nad 150 000 euro, aj medzi superšportmi.

Ako najlepší naftový automobil bola označená Alpina D3 Biturbo a v podstate jediným úspešným nenemeckým vozidlom je Jaguar F-Type S, ktorý zvíťazil medzi kabrioletmi do 100 000 eur.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY