vytisknout velikost písma Spolupráca Mitsubishi a Nissanu ohľadom nového Lanceru sa rúca

Spolupráca Mitsubishi a Nissanu ohľadom nového Lanceru sa rúca

Koncom minulého roka sa začalo hovoriť o spolupráci značiek Mitsubishi a Nissan. Výsledkom mal byť nástupca nepríliš úspešného modelu Mitsubishi Lancer, ale zatiaľ diskusie medzi oboma značkami uviazli na mŕtvom bode, informujú Autonews.

Správa sa rozšírila z USA, kde sa díleri Mitsubishi pýtali, ako to teda bude a či majú pripravovať svoje kapacity a servisné zázemie. Lenže viceprezident Mitsubishi pre Severnú Ameriku Don Swearingen im údajne povedal, že nič viac než to, že sa projekt zasekol, im teraz povedať nemôže.

Oficiálne slovo nepadlo, ale hovorí sa, že sa dohoda zrútila na tom, akú technológiu Renault a Nissan značke Mitsubishi poskytnú. Súčasťou spolupráce totiž mala byť výroba dvoch vozidiel na báze modelov od Renaultu a Nissanu. Väčší model porovnateľný s Passatom sa mal predávať hlavne v Ázii a USA, menšie nástupca modelu Lancer potom v Európe, kde by konkuroval napríklad Volkswagenu Golf (aspoň veľkosťou).

Mitsubishi sa potýka s prepadom predajov, predovšetkým na európskom trhu sa značke dlhodobo nedarí. Kým na prelome tisícročia predávala značka okolo dvestotisíc áut ročne, teraz je to len niečo málo cez 90 000 áut ročne.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY