vytisknout velikost písma Spolupráca Mitsubishi a Nissanu ohľadom nového Lanceru sa rúca

Spolupráca Mitsubishi a Nissanu ohľadom nového Lanceru sa rúca

Koncom minulého roka sa začalo hovoriť o spolupráci značiek Mitsubishi a Nissan. Výsledkom mal byť nástupca nepríliš úspešného modelu Mitsubishi Lancer, ale zatiaľ diskusie medzi oboma značkami uviazli na mŕtvom bode, informujú Autonews.

Správa sa rozšírila z USA, kde sa díleri Mitsubishi pýtali, ako to teda bude a či majú pripravovať svoje kapacity a servisné zázemie. Lenže viceprezident Mitsubishi pre Severnú Ameriku Don Swearingen im údajne povedal, že nič viac než to, že sa projekt zasekol, im teraz povedať nemôže.

Oficiálne slovo nepadlo, ale hovorí sa, že sa dohoda zrútila na tom, akú technológiu Renault a Nissan značke Mitsubishi poskytnú. Súčasťou spolupráce totiž mala byť výroba dvoch vozidiel na báze modelov od Renaultu a Nissanu. Väčší model porovnateľný s Passatom sa mal predávať hlavne v Ázii a USA, menšie nástupca modelu Lancer potom v Európe, kde by konkuroval napríklad Volkswagenu Golf (aspoň veľkosťou).

Mitsubishi sa potýka s prepadom predajov, predovšetkým na európskom trhu sa značke dlhodobo nedarí. Kým na prelome tisícročia predávala značka okolo dvestotisíc áut ročne, teraz je to len niečo málo cez 90 000 áut ročne.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY