vytisknout velikost písma Spolupráca Mitsubishi a Nissanu ohľadom nového Lanceru sa rúca

Spolupráca Mitsubishi a Nissanu ohľadom nového Lanceru sa rúca

Koncom minulého roka sa začalo hovoriť o spolupráci značiek Mitsubishi a Nissan. Výsledkom mal byť nástupca nepríliš úspešného modelu Mitsubishi Lancer, ale zatiaľ diskusie medzi oboma značkami uviazli na mŕtvom bode, informujú Autonews.

Správa sa rozšírila z USA, kde sa díleri Mitsubishi pýtali, ako to teda bude a či majú pripravovať svoje kapacity a servisné zázemie. Lenže viceprezident Mitsubishi pre Severnú Ameriku Don Swearingen im údajne povedal, že nič viac než to, že sa projekt zasekol, im teraz povedať nemôže.

Oficiálne slovo nepadlo, ale hovorí sa, že sa dohoda zrútila na tom, akú technológiu Renault a Nissan značke Mitsubishi poskytnú. Súčasťou spolupráce totiž mala byť výroba dvoch vozidiel na báze modelov od Renaultu a Nissanu. Väčší model porovnateľný s Passatom sa mal predávať hlavne v Ázii a USA, menšie nástupca modelu Lancer potom v Európe, kde by konkuroval napríklad Volkswagenu Golf (aspoň veľkosťou).

Mitsubishi sa potýka s prepadom predajov, predovšetkým na európskom trhu sa značke dlhodobo nedarí. Kým na prelome tisícročia predávala značka okolo dvestotisíc áut ročne, teraz je to len niečo málo cez 90 000 áut ročne.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY